DIYTurku hakee paria aktiivista kirjoittajaa Zinelle

Aloittaja mirosol, 08:42:30 - 30.05.2011

« edellinen - seuraava »

mirosol

Eli tuonne osoitteeseen http://diyturku.net/ kaivattaisiin muutamaa tyyppiä, jotka voisivat kirjoittaa
a) levyarvioita
b) keikkaraportteja
c) bändihaastatteluja
c) kuvaraportteja erilaisista tapahtumista

Levyarviot joudutaan tässä vaiheessa vielä tekemään "omista" levyistä. Kuten kaikki muukin sisältö, pääpaino on paikallisissa julkaisuissa ja tapahtumissa,
mutta muuallakin tapahtuneet ja julkaistut sopivat joukkoon. Halukas voisi vielä "hakemuksessaan" kertoa vähän itsestään ja ilmoittaa minkä tyyppisiä juttuja on halukas kirjoittamaan.

Jos löytyy kiinnostusta tai intoa, pm:mää ylläpitäjistä vaikka mirosol:ia. Tämä auttaa alkuun pääsemisessä ja ohjeistamisessa. Halukkaat voivat ilmoittautua myös tähän threadiin. Palkkiona saa hyvän mielen ja osallistumisen riemun.

Jos haluaa antaa julkaistavaksi vaikka vaan yhden jutun/arvion/raportin/kirjoituksen/haastattelun/minkä vaan, voi tämän lähettää sähköpostilla ylläpidolle (mirosol ätmerkki gmail pistemerkki com).

Kiitoksia jo etukäteen aktiivisille ihmisille! Pidetään sivusto hengissä ja aktiivisena!

Tämä aihe on edelleen vähintäänkin kurantti. Seuraavat käyttäjät ovat ilmoittautuneet ja aloittaneet kirjoittamisen:

  • mirosol - levyarviot, ylläpito ja uutiset (tuliko yllätyksenä?)
  • jankke - levyarviot ja tapahtumaraportit
  • hatshoe - tapahtumaraportit ja levyarviot (kunhan palaa ensin takaisin suomeen)

Lisää tarvitaan! Tällä hetkellä arviointia odottavat levyt voi tsekata tästä aiheesta.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

jankke

Onko tullut paljon vapaaehtoisia? Nytkin on lähitulevaisuudes on lähiseudul vaikka minkälaisia eventtejä, joista olis hienoa lukea raportointeja kun ei itse pääse paikalle ;)

mirosol

Ei yhtään. Hieman alkaa huolestuttaa, että jää vähän yksipuoliseksi tuo tarinointi. Meikä arvioi vaan omia levyjä tonne.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

el-ejecutor

Olisin kernaasti tässä mukana mutta miun verbaaliset lahjat on näissä(kin) hommissa aika heikolla tasolla.
Toivotaan että päteviä vapaaehtosia löytyy.

jankke

Mulla taas on heikonlainen kyky analyyttisesti prosessoida kuulemaani musiikillisessa mielessä. Ei kovinkaan mielenkiintoisia lukijalle arviot tyyliin "Jankke tykkää" tai vaihtoehtoisesti "Jankke EI tykkää" ;) Toivottavasti pätevämmät täällä innostuu vaikkakin kyl noita mirosolin arvioita ihan mielellään lukee!

mirosol

#5
:D Täytyy kyllä ehdottomasti saada tuonne yksi arvio, jossa lukee vain "Jankke tykkää." Eikä muuta. Mikä on viimeisin uusi levy mistä olet tykännyt?
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: jankke - 13:24:33 - 31.05.2011
Mulla taas on heikonlainen kyky analyyttisesti prosessoida kuulemaani musiikillisessa mielessä. Ei kovinkaan mielenkiintoisia lukijalle arviot tyyliin "Jankke tykkää" tai vaihtoehtoisesti "Jankke EI tykkää" ;) Toivottavasti pätevämmät täällä innostuu vaikkakin kyl noita mirosolin arvioita ihan mielellään lukee!
Joo mietin itekki että turha ehkä tehdä arvioita kun vaihtoehdot on "vitun kova" tai "paskaa".

mirosol

Voi tuonne yhden "Jankke tykkää!" -arvion laittaa..

Seuraavaksi ainakin näistä levyistä tarvis saada arviot:
The Dwyers - Bowling With Jesus
Phoenix Foundation - No Love Lost (teoriassa voisin ite kirjoittaa tästä)
Noituus - Mögäten maailmanloppuun Demo (lisätietoja tuolta julkaisuosiosta)
Yleislakko - Vapauden rautaiset raamit

Voisi melkein tehdä oman threadin noille arviotoiveille. Eli muutkin ovat tervetulleita kuin Paavon tai AP-levynjen tuotokset :)

Lisäksi kaivattaisiin raportteja tämän viikon keikalta ja ensi viikon kahdelta keikalta... Aiempiakin voi tehdä, jos joku haluaa... Olin tosiaan itse siellä brikkalan pihalla lauantaina, mutten nähnyt kuin sen 4 viimeistä biisiä Santtu Karhusta - ja kännykän kuvatkin olivat kuraa. Eipä tuollaisesta viitsi edes yrittää.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

jankke

Haha :D Hankalaa yht'äkkiä heittää ees viimeisintä UUTTA levyä, minkä oon kuullu ja tykänny. Uusin lienee kylläkin niin uusi, ettei sitä ees vielä ole levykaupoissa eli Kakkiksen kans oltiin samaan aikaan studiossa kun ne äänitti tuota kohta ilmestyvää levyään Huoltoasemalle unohdettu mies (enkä sitäkään siis tietty oo kuullu masteroituna) ja Lunar Outpostin Everything we know is wrong kuuntelin koneelta, mutta pari biisiä jäi kuuntelematta itsestäni riippumattomista syistä.... Joten varsinaisesti kokonaan kuultu ja tykätty by Jankke on Yleislakon Kuka pelkää politiikkaa? eikä sekää ole enää uus ;) Veikkaisin kyl, et joku uusi utelias kun eksyy DIYTurku - sivuille ja näkee "Jankke tykkää" arvion, saattaa vähän kohotella kulmiaan :D Mut who cares?!?

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 14:18:22 - 31.05.2011 Voisi melkein tehdä oman threadin noille arviotoiveille. Eli muutkin ovat tervetulleita kuin Paavon tai AP-levynjen tuotokset :)
1981:n Decay -seiska ja Species Traitorin Silence = Death -demo (mieluummin kasettiversio kuin netistä ladattava, kun kerran kansiin ym. on vähän panostettukin) olisi myös ihan kivat arvostella. "Decaystä" voisin itse ehkä kirjoittaa jotain.

LainaaLisäksi kaivattaisiin raportteja tämän viikon keikalta ja ensi viikon kahdelta keikalta... Aiempiakin voi tehdä, jos joku haluaa...
Minusta olisi tosi kiva jos Turun keikoista ja tapahtumista kirjoiteltaisiin ylipäänsä enemmän, esim. Toiseen Vaihtoehtoon. Eikös vaikka joitain liveraportteja voisi kuitenkin sekä lähettää Toikkariin että pistää nettiin tänne meidän sivustollemme?

papu

En mä tiiä tartteeko sitä mitenkään alyttömän lahjakas kirjoittaja olla. Levyarvioissa ainakin mielellään lukee kirjoittajan _oikeista_ mielipiteistä. Useimpien musalehtien "arviot" kun tuppaa olemaan vain saatekirjeen referointia ja lehden rahoittajien (levy-yhtiöiden) mielistelyä.

jankke

Vähänkö tuli taas villi idea: arvioita oikein Levyraati - malliin (en olis Pirkko Liinamaa). Ja siinäkin toki sellanen kauhuskenaario tuli hetimiten mieleen, et kun arvon raati istuis alas kuullostelemaan arvioitavaa tuotosta ja mikäli alkoholilla olis osuutta asiaan, niin saattais olla pieni riski tappelun nujakoista ;) Mut toisaalta, eihän alkoholilla tietenkään tarvitsis olla osuutta asiaan, eihän?

kuka tahansa

Hei muuten tosi hyvä idea! Vrt. http://www.myspace.com/tvoturku/blog/237930053 ja (vähän sisällökkäämmin) Toisessa Vaihtoehdossa olleet Markun ja Lallin heviraadit!

niilo pielinen

Lainaus käyttäjältä: el-ejecutor - 13:00:05 - 31.05.2011
Olisin kernaasti tässä mukana mutta miun verbaaliset lahjat on näissä(kin) hommissa aika heikolla tasolla.
Toivotaan että päteviä vapaaehtosia löytyy.

Samaa täällä, puhun/kirjoitan suomea yhtä hyvin ku espanjalainen lehmä, eli en voi tähä osallistua...

Lainaus käyttäjältä: el-ejecutor - 14:05:10 - 31.05.2011
Lainaus käyttäjältä: jankke - 13:24:33 - 31.05.2011
Mulla taas on heikonlainen kyky analyyttisesti prosessoida kuulemaani musiikillisessa mielessä. Ei kovinkaan mielenkiintoisia lukijalle arviot tyyliin "Jankke tykkää" tai vaihtoehtoisesti "Jankke EI tykkää" ;) Toivottavasti pätevämmät täällä innostuu vaikkakin kyl noita mirosolin arvioita ihan mielellään lukee!
Joo mietin itekki että turha ehkä tehdä arvioita kun vaihtoehdot on "vitun kova" tai "paskaa".

Samaa täällä(2), ja aika usein se on 'paskaa' jos se on lähellä punkkia mut ei crustia (tai ainaki tosi nopea ja kaottinen [pitäiskö mun lisätä DISmainen]), sit tuu paljon muuta genrea mist tykkään, mut juu, ku on punkkia, mä oon tosi 'rajoitettu', must ei tuu levyn arvostelija... 
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 18:27:57 - 31.05.2011 mä oon tosi 'rajoitettu', must ei tuu levyn arvostelija... 
Kun lukee noiden "oikeiden" kriitikoiden juttuja ni ei ne näytä antavan tuon seikan häiritä.
Vituttaa ehkä eniten jos/kun levyä arvioidaan "listahitti-kuuntelijan" näkökulmasta. Itteäni ei ainakaan kiinnosta lukea miten "outoa" joku musiikki jonkun mielestä on.