Tässä tiedot KAVI:n eli entisen elokuva-arkiston Turun sarjasta tänä keväänä. En viitsi näitä laittaa kalenteriin, enkä myöskään jaksaa korjata tästä kaikkia isoja kirjaimia pieniksi.
https://kavi.fi/fi/ohjelmisto/aluesarjat/turkuhttps://www.facebook.com/KavanTurunSarjaElokuvien kuvaukset löytyvät Logomon elokuvakalenterista:
http://logomo.fi/tapahtumat/elokuvat/----------
KAVI:n elokuvasarja keväällä 2017
Turun kevätsarjan nimiä ovat mm. Krzysztof Kieslowski, Werner Herzog ja David Lynch.
TURKU
LOGOMO / MOVE 2 –SALI
Köydenpunojankatu 14
MA KLO 19
PÄÄSYLIPUT 5 €, ALLE 12-VUOTIAAT 2 €
30.1. Krzysztof Kieslowski:
VERONIKAN KAKSOISELÄMÄ
(La Double vie de Véronique/Veronikas dubbelliv), Ranska/Puola/Norja 1991 • Irène Jacob, Philippe Volter, Sandrine Dumas • käsikirjoitus Krzysztof Piesiewicz, Krzysztof Kieslowski • kuvaus Slawomir Idziak • musiikki Zbigniew Preisner • suom. tekstit/svensk text • S • 98 min
6.2. Luis Buñuel:
LINNUNRATA
(La voie lactée/Vintergatan), Ranska/Italia 1968 • Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Alain Cuny, Delphine Seyrig • suom. tekstit/svensk text • K16 • 102 min
13.2. Werner Herzog:
NOSFERATU – YÖN VALTIAS
(Nosferatu – Phantom der Nacht/Nosferatu – nattens härskare), BRD/Ranska 1978 • Klaus Kinski, Isabelle Adjani, Bruno Ganz • F.W. Murnaun elokuvasta • suom. tekstit/svensk text • K16 • 107 min
20.2. William Friedkin:
KOVAOTTEISET MIEHET
(The French Connection/Hårdhänta män), USA 1971 • Gene Hackman, Fernando Rey, Roy Scheider • suom. tekstit/svensk text • K16 • 104 min
27.2. Penelope Spheeris:
SUBURBIA – KADUN KAPINALLISET
(Suburbia), USA 1983 • Chris Pedersen, Bill Coyne, Jennifer Clay • elokuva lähiöpunkkareista • musiikki The Vandals, The Germs, T.S.O.L., D.I. • K16 • 93 min
6.3. Kathryn Bigelow:
STRANGE DAYS
USA 1995 • Ralph Fiennes, Angela Bassett, Juliette Lewis, Tom Sizemore • suom. tekstit/svensk text • K16 • 145 min
13.3. Larisa Shepitko:
SINÄ JA MINÄ
(Ty i ja/Du och jag), Neuvostoliitto 1972 • Natalja Bondartshuk, Juri Vizbor, Alla Demidova • käsikirjoitus Gennadi Shpalikov • suom. tekstit (E) • 97 min
20.3. Don Coscarelli:
PHANTASM – YÖN KAUHUT
(Phantasm/Phantasm – skräck i natten), USA 1979 • Michael Baldwin, Bill Thornbury, Reggie Bannister • käsikirjoitus Don Coscarelli • suom. tekstit/svensk text • K18 • 89 min
27.3. Carl von Haartman:
KAJASTUS
(I gryningen), Suomi 1930 • Aarne Leppänen, Elsa Sederberg, Helge Ranin • käsikirjoitus Gerda Hintze • Säestäjinä Topias Tiheäsalo ja Niko Karlsson • S • 83 min • 4K DCP
3.4. Andrzej Munk:
KIEROSILMÄINEN ONNI
(Zezowate szczescie/Lyckan är en räv), Puola 1959 • Bogumil Kobiela, Maria Ciesielska, Helena Dabrowska • käsikirjoitus Jerzy Stefan Stawinski • suom. tekstit/svensk text • S • 114 min
10.4. Gunnar Höglund:
LUULIN ETTÄ HALUSIT
(Kungsleden), Ruotsi 1964 • Mathias Henrikson, Maude Adelson, Lars Lind • Bosse Gustafssonin romaanista • suom. tekstit • K16 • 106 min
24.4. David Lynch:
TWIN PEAKS – TULI KULJE KANSSANI
(Twin Peaks: Fire Walk with Me/Twin Peaks – Eld vandra med mig), USA 1992 • Sheryl Lee, Kyle MacLachlan, Ray Wise, David Bowie • musiikki Angelo Badalamenti • suom. tekstit/svensk text • K16 • 135 min