Lukunurkka

Aloittaja Hatshoe, 01:36:09 - 29.12.2011

« edellinen - seuraava »

Hatshoe

Leffoille ja sarjiksille on jo omat ketjunsa, joten tällainenkin tarvitaan. Mitä luette tällä hetkellä, seuraavaksi ja mitä olette lukeneet viime aikoina? Tai muuten vaan suosituksia?

Itse vietin tänään laatuaikaa uudessa teehuone-Jadepisarassa Aninkaistenkadulla juoden suuren määrän erinomaista vihreää teetä ja lukien ensimmäiset 50 sivua Mark Haddonin kirjasta The Curious Incident of the Dog in the Night-time, jonka sain veljeltäni joululahjaksi.

Tämä on murhamysteeri ja sellaisia minä en ole juurikaan lukenut. Mutta tämä ei olekaan aivan tavallinen murhamysteeri. Uhrina on naapurin koira ja salapoliisin virkaa toimittaa 15-vuotias Christopher Boone, jolla on Aspergerin syndrooma. Christopher on myös kirjan kertoja ensimmäisessä persoonassa.

Enpä kerro nyt enempää, paitsi että tämä vaikuttaa todella hyvältä. Kirjoitustyyli on riisuttua ja sujuvaa. Rakenne on raikkaasti tavallisesta poikkeava.

Voi toki vaan namedroppaillakin lukemisiaan tänne mun puolesta, mutta ehkä mielenkiintosempaa olisi kuulla vähän enemmänkin.

.·..·.

Pitkästä aikaa luen kaunokirjallisuutta ja onneksi valitsin Aksel Sandemosen, vanhan suosikin. Joskus luin sen sen Pakolainen ylittää jälkensä, ja se on ehkä vieläkin maailman paras kirja. Nyt on menossa Ihmissusi, ja samanlaista viisautta tuntuu kumpuavan tämäkin teos.  Joka sivulla hengästyy.

Könä

Oon perustylsäheteromies ja luen Kingiä ja Remestä melkeimpä pelkästään.
Uneton yö menossa nyt. Loistava.

mögälix

Mulla on Harry Potterit taas menossa.

egge

Howard Zinnin A People's History of the United States menossa. Kertoo amerikkaan historian "tavallisen" ihmisen (työläiset, naiset, intiaanit, orjat, tms.) näkökulmasta, toisin kuin "tavalliset" historian kirjat. En oo lukenut kun vasta reilut 100 ensimmäistä sivua, mutta kiinnostavaa on!

Könä

Lainaus käyttäjältä: mögälix - 13:42:52 - 31.12.2011
Mulla on Harry Potterit taas menossa.

Näitä on tullu luettua englanniks pari. Hyviä kirjoja kyllä!

salozka

Haa! Juuri äsken yritin taaplata tenttikirjaa (plää), mut laadukkaammat opukset odottais: "You might be a zombie and other bad news" ja Mick Wallin Iron Maiden -opus :)

Voisinkin muuten tässä yhteydessä suositella mitä tahansa Venäjän tsaarin elämänkertaa, esim Henri Troyatin Pietari Suuri, Iivana Julma tai Aleksanteri I. Armotonta sekoilua, salaliittoa ja juonittelua ekalta sivulta viimeiselle. Tyyliin sokea harmaapartainen vanhus lukee Iivana Julmalle rauhoittavia iltasatuja vuoteen äärellä, niin jaksaa sitten päivällä kidutella.

Jonne

just tuli luettua Gulliverin retket, uskomatonta settiä vaikka kirjoitettu jo 1720-luvulla... toisin kuin etukäteen kuvittelin, kirja oli erittäin poliittinen (satiiri) ja jopa dalimaisen surrealistinen... lilliputtien saari, jättiläisten maa, lentävä kuningaskunta ikuisesti elävine ryppykasoineen ja oudot tiedekokeilut ja lopuksi vielä älykkäiden hevosten maa... huh huh, pamahti ehkä top 5:een lukemistani kirjoista... :) seuraavaks aloitan lukemaan Linnunradan käsikirjaa Liftareille...

mögälix

Lainaus käyttäjältä: mögälix - 13:42:52 - 31.12.2011
Mulla on Harry Potterit taas menossa.

Aamulla luin viimeisen loppuun.

papu

Oon niin kateellinen ihmisille, jotka pystyvät lukemaan kirjoja. Mä en vaan ihan oikeesti pysty :-\

Könä

Lainaus käyttäjältä: papu - 01:35:24 - 08.01.2012
Oon niin kateellinen ihmisille, jotka pystyvät lukemaan kirjoja. Mä en vaan ihan oikeesti pysty :-\
Tuttua. ei se mullekkaan oo helppoa. Lukihäiriörox

papu

Lainaus käyttäjältä: Könä - 01:41:46 - 08.01.2012
Lainaus käyttäjältä: papu - 01:35:24 - 08.01.2012
Oon niin kateellinen ihmisille, jotka pystyvät lukemaan kirjoja. Mä en vaan ihan oikeesti pysty :-\
Tuttua. ei se mullekkaan oo helppoa. Lukihäiriörox
Nii, kyrsii lähinnä myös se kun ei viitti ees alkaa yrittämään. Jonkun toikkarissakin olevan haastattelun joutuu tavaamaan parissa erässä et tajuaa mitä siinä kirjoitetaan. Mut oon kuiteki ylioppilas vaiks ei moni uskois 8)

Könä

Lainaus käyttäjältä: papu - 01:47:56 - 08.01.2012
Lainaus käyttäjältä: Könä - 01:41:46 - 08.01.2012
Lainaus käyttäjältä: papu - 01:35:24 - 08.01.2012
Oon niin kateellinen ihmisille, jotka pystyvät lukemaan kirjoja. Mä en vaan ihan oikeesti pysty :-\
Tuttua. ei se mullekkaan oo helppoa. Lukihäiriörox
Nii, kyrsii lähinnä myös se kun ei viitti ees alkaa yrittämään. Jonkun toikkarissakin olevan haastattelun joutuu tavaamaan parissa erässä et tajuaa mitä siinä kirjoitetaan. Mut oon kuiteki ylioppilas vaiks ei moni uskois 8)

Mulle paras lukuympäristö on yksin rekassa, rekka tyhjäkäynnillä, yöllä ja yks himmeä valo päällä.
Jos ohi menee yksi auto, tai kuuluu jotai muuta ääntä ni se oli sit siinä taas.

Könä

Myös lapsille iltasadun lukeminen on ajoittain mahdotonta.
Onneks ne sai joulupukilta kuuntelusatuja cd muodossa.  ;D

mögälix

J.K.Rowling: Siuntio Silosäkeen tarinat. Tää meni mukavana palautuksena Tylypahkasta todellisuuteen.

Jorma Kurvinen: Autotautiset. Luulin että ois hyvä huumorikirja, kun takakansi siltä vaikutti. Alkuun olikin, mut sit meni siihen valitukseen " Autoilua verotetaan liikaa, Tiet on huonot, Bensa on kallista. Ei saa ajaa tuhatta. jne." Eli paskan lainasin, paskan luin. Oma moka.