Turun legendaariset keikat ja keikkapaikat

Aloittaja Misantropia, 05:22:11 - 03.11.2011

« edellinen - seuraava »

Misantropia

Mä avaan pelin kahdella keikalla jotka ovat jääneet mieleen. Eka on sen aikaisen Appelsiinin keikka jossa Doom soitteli. Ihan vaan yleisen fiiliksen ja LOISTAVAN bändin vuoksi. Hyvänä kakkosena tulee likipitäen mikä vaan A-Panimon keikka 90-luvun alussa, sanotaan nyt esimerkin vuoksi vaikka eräs häppeningi ku oli Shitter limited ja Mahot. Olisko ollut Uutuuskin. Jopa paskimmatkin keikat on olleet loistavia johtuen sen aikaisesta järjestäjien asenteesta esim omien juomien suhteen. Omat juomat jätettiin joko eteisessä olevaan lootaan, jollei sit mennyt naisten vessaan juomaan niitä. Puhumattakaan "Sammion salaseurasta"  ;) TVO:sta ja sadiksesta vois kertoa vaikka romaanin verran mut joku muu jatkakoot, kirjoittelen sit lisää kun joudan.

Kiinnostais kyl tietää miksi nykyiset keikkapaikat on niin nihkeitä? Kuppikuntaisuutta, salailua, kyräilyä... Moni tääl on mun ikäinen (?) ja varmasti muistaa ne wanhat hyvät ajat. 90-luvun keikkajärjestäjät nyt on jo eläkkeellä toki, mut...


EDIT: Lisäsin otsikkoon "ja keikkapaikat". -mod.

kuka tahansa

#1
Catharsis Sadiksella 1999. Kolmen parhaan joukossa omalla kaikkien aikojen keikkalistallani. Muutenkin Sadis oli maailman paras paikka, vaikka toki Appelsiinikin loistaa muistoissani hiipuvan supernovan lailla. Sadis, ah, paikka jossa pidettiin laittomia keikkoja ihan julkisestikin mainostaen (ja kun virkavalta saapui paikalle, myyntikaljat vain sysättiin piiloon, eikä koskaan ollut mitään ongelmia) ja jota ulkkisbändit automaattisesti pitivät squattina (hyvässä mielessä). Jo ikärajattomuudesta johtuen tunnelma oli ainutlaatuinen. Treenikämpät, taiteilijatilat, järjestöjen kokoukset, elokuvakahvila... Olihan se jo oman aikansa autonominen kulttuurikeskus.

A-Panimo on jäänyt itselleni vähän etäiseksi, vaikka tulihan sielläkin järkättyä keikkoja ja treenattua. En ihan tarkalleen edes muista, milloin aloin käydä siellä. Muutin 1993 Turkuun, olisiko siitä muutaman vuoden sisällä. Eipä nyt hirveästi muistu mitään keikkojakaan mieleen. Uutuuden vika keikka (HCY:n "hardcoregaala"), Good Clean Fun... Taisivat nekin olla jo aika myöhäisiä. Mitäs siellä silloin vuosikymmenen puolivälissä oikein olikaan?

TVO:n jutuista ennen Sadiksen aikaa olisi kiva kuulla muisteloita. Tai etenkin kasarin lopulta ja ysärin alkupuolelta.

karol

#2
All S-osiksella ehkä 1994. Soittivat mm. "Coolidgen" (bändin edeltäjän Descendentsin legendaarinen biisi). Silloin S-osiksella oli katossa kiinni joku ristikkomainen rakenne, josta porukkaa roikkui.

Refused Appelsiinissa 1994 ja Kårenilla 1995 (tai 1996). Vähän porukkaa mutta hyvät keikat. Jälkimmäistä keikkaa kaveri kommentoi, että basso taisi olla miksattu niin alas siksi, että basisti voi keskittyä näyttävään lavatoimintaan.

Blood For Blood ja Bruisers Panimolla (1998?) oli varmaan monille kovemmille tyypeille tärkeä keikka, mutta mulle se ei paljon antanut. Mieleen jäi lähinnä iso musta mies, joka jyräsi pitissä ja sen reunoilla aika rajusti.

kuka tahansa

Minulle puolestaan jäi tuosta viimeksi mainitusta keikasta mieleen se, kun ne kovemmat tyypit käyttivät nimim. Rankkia muurinmurtajana Panimon raskaiden metalliovien avaamiseen. Eikös se ollut juuri tämä keikka?

Oijoi, Refusedia kun olisi tajunnut tulla katsomaan Appelsiiniin! Tai edes jonnekin joskus...

Hatshoe

Älytöntä kyllä millaisia keikkoja Turussa on joskus ollut. Refused. Catharsis. Itse olen ollut silloin vielä niin nuori ja naapurikuntalainen. Toivottavasti kuitenkin jatkossakin nähdään jotakin ihmeellistä.

niilo pielinen


Black Sabbath Tiniksessa, Tangerine Dream Hasse's pubissa, Extreme Noise Terror Börsissa jäi ainaki mieleen!

Lainaus käyttäjältä: Hatshoe - 04:52:07 - 06.11.2011
Älytöntä kyllä millaisia keikkoja Turussa on joskus ollut. Refused. Catharsis. Itse olen ollut silloin vielä niin nuori ja naapurikuntalainen. Toivottavasti kuitenkin jatkossakin nähdään jotakin ihmeellistä.

Aivan, tääl on nähny nii paljon mahtavia keikkoja.
Ei ne iha legendaarisia oo (aika relatiivinen konsepti :) ) mut muutamia on kyllä jääny mieleen (keskityn punkkiin, muut genret ois ''muutamia'' myös)
Ekaks varmaa Svart Snö Appelsiinissa, toinen päivä suomessa, eka ilta turussa, eka kokemus suomalaisesta meiningistä, olin sinä iltana maailman onnellisin krüsti :)
Sit mulle kaikki 90luvun crustibändit oli ''legendaarisia'' ja oli nii mahtava nähä niit kaikki, perus Selfish, Amen, Uutuus, FM, Wind of Pain, etc (jos en muista väärin suurin osa näin Teviksessa)
Muuten nii paljon hyviä keikkoja Teviksessa, iha vain näin tulee mieleen vaik Homomilitia, Battle of Disarm, Pack, Distress, Disfear, Rattus, TK...Tragedy ja FAR? En oo edes varmaa enää mitä näin missä!
Sadiksesta en muista paljon, oli kyllä mahtava paikka mut hämärästi muistan ne keikat, Oi Polloi ainaki, ja oliks siel Concrete Sox? (vi*un vanhuus ja Alzheimer!!!)
Panimo missasin, kai siel oon ollu ja nähny keikkoja mut en muista mitään.
Tevis taitaa olla se paikka mis näin suurin osaa mun turun(punk)keikat, ja kyllä niit on ollu ihme määrä 15vuodessa.
Tää on hyvä tilaisuus kiittää kaikki tyypit jotka on järjestäny keikkoja Teviksessa ja muualla.
Muutama vuotta sitten oli mitä kutsun ''hessu-era'', Teviksessa jatkuvasti mahtavia crust/neocrust keikkoja, tulee mieleen Ekkaia, Cop on Fire, Antimaster, Discapacitados, Leadershit, Shades of Grey etc, voi et oli hieno aika :)

Mulle ''legendaarisin'' on kuitenkin MOB47 TKU-HC-Festissa, voi kiitos järjestäjille, siis MOB47!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja kyllä vielä nähää hyviä bändejä, ehkä vaa vähä harvemmin, hyvä et ihmiset jaksaa vielä mennä kattomaa ku hyvät tyypit (kiitos taas) jaksaa järjestää niit keikkoja.

...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 17:56:01 - 06.11.2011 Homomilitia
Ei soittanut Turussa. Lahden Kasisalille piti mennä katsomaan.

LainaaEkkaia, Cop on Fire, Antimaster, Discapacitados, Leadershit, Shades of Grey etc
Tämä listaushan kuulostaa (Discapasitadosia ja ehkä Antimasteriakin lukuunottamatta) vahvasti tsi/tku-ajalta!

mirosol

Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 20:03:43 - 06.11.2011
Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 17:56:01 - 06.11.2011 Homomilitia
Ei soittanut Turussa. Lahden Kasisalille piti mennä katsomaan.

Soittipas! Olisko ollu 95 tai 96 tai jotain. Olin nimittäin ekaa kertaa teviksellä silloin. Tampereelta tultiin junalla ja meitä oli useampi henkilö siinä porukassa. Kimmolta vois varmistaa. Olin nimittäin sen verran päissäni silloin, etten voi ihan varmaksi sanoa oliko se Homomilitia.. Sitä ainakin tulin silloin katsomaan...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

niilo pielinen



Mäki luulen et näin Homomilitia Teviksessa, mut mul on nii huono muisti et voin olla vääräs...

Ja ehkä on TSI/TKU-aika mut mä silti kutsun sitä hessu-era :) , pitiki kirjoittaa etten tiedä jos hän järjesti mut mul se on hessu-era.
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

kuka tahansa

#9
Jaa, vai että kävi Homomilitia ihan Turussakin asti! Sen olen kyllä itse missannut. Varmaankin. Tai sitten en. Muisti pätkii. No, en tosiaan muista nähneeni Homomilitiaa muualla kuin Lahdessa, mikä vissiin sitten tapahtui bändin seuraavalla Suomen-reissulla. Se oli kyllä kova keikka se! Taisipa peräti olla viimeinen, jolla moshasin... Tärkeä rajapyykki aikuistumisen tiellä, sillä moshaus voi aiheuttaa aivovamman.

kylmä sotilas

Joo oli Homomilitia kyllä Teviksellä. Agnes kävi laulamassa Selfish:issä Partisansin Police storyn. Perkeles olikohan Battle of Disarm peräti samalla keikalla? Ainakin samassa flyerissa heh. Rock and roll crazy nights ! Siinä oli kolme ulkomaalaista bändiä vissiin kuukauden sisään Turussa. Mikähän se kolmas oli? Detestation? Post Regiment? 

Turbourpo

Lainaus käyttäjältä: karel - 12:35:53 - 05.11.2011
All S-osiksella ehkä 1994. Soittivat mm. Coolidgen (bändin edeltäjän Descendentsin legendaarinen biisi). Silloin S-osiksella oli katossa kiinni joku ristikkomainen rakenne, josta porukkaa roikkui.

Muistaakseni keikka keskeytettiin hetkeksi juuri tuon roikkumisen takia ja bändikin nautti menosta

mkkkrl

Anti Cimex Panimolla joskus 90 alussa

Hard-Ons Stagella joskus 90 alussa

Candlemass konserttitalolla ´89

ja pitää kyllä sanoa vielä että RB viimeinen keikka TVO:lla

ei pysty millään muistamaan vuosia noihin Anti Cimexiin ja Hard-Onsiin.. sori.. ehkä joku muu muistaa?? Noi keikat on sellaiset jotka on itelle jääneet lähtemättömästi mieleen.. Toki paljon muitakin on, mut noi nyt ainakin..

Ai niin ja Meteors Iskerissä ´90

niilo pielinen

Lainaus käyttäjältä: kylmä sotilas - 19:08:50 - 07.11.2011
Joo oli Homomilitia kyllä Teviksellä. Agnes kävi laulamassa Selfish:issä Partisansin Police storyn. Perkeles olikohan Battle of Disarm peräti samalla keikalla? Ainakin samassa flyerissa heh. Rock and roll crazy nights ! Siinä oli kolme ulkomaalaista bändiä vissiin kuukauden sisään Turussa. Mikähän se kolmas oli? Detestation? Post Regiment?

Voi Detestationkin on nähny joskus! Olin jo unohtanu kokonaa.
Jos vaa joskus avais 'flyeri-ja-muut-punkshitit-laatikko' vois olla vähä ihmeessä ku näkis kaikki mikä on nähny livenä ja päässy unohtamaan...
Vähä pelottaa tää idea et 10 vuoden pääst jos on elos, voi olla epävarmaa siitä et näinkö E.N.T tai Mob47?!?
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

kylmä sotilas

- Tragedy/Catharsis/Endstand/Selfish tvo väkeä oli kuin pipoa ja lisääkin olisi tullut
- From Ashes Rise (täällä oli about kymmenen maksanutta)
- Rajoitus/Uutuus panimo
- Varukers/English Dogs appelsiini
- Chaos UK appelsiini


mitäs kaikkia ulkkareita Sadiksella sitten kävikään? Mulle tulee mieleen Catharsis , Detestation (tai ainakin joku Portland bändi) eikö Post Regiment soittanut myös Sadiksella? Dementia vaivaa täälläkin.