Vegaanivinkit

Aloittaja Hatshoe, 15:04:30 - 24.07.2011

« edellinen - seuraava »

Hatshoe

Mistäs löysitte viimeksi jotain yllättävää herkkua tai keksitkö jonkun sikahyvän reseptin? Ja muitakin vinkkejä vois levitellä, hommat nousuun!

Mä opin tänään, että Länsikeskuksen Kirppis-centeristä saa todella hyviä vegaanisia keksejä useita laatuja. Malmin kebab Puutarhakadun sataman päässä tarjoaa falafelit kohtuuhintaan ja vegaanisella majoneesilla.

Mistä saa vegaanisia munkkeja, paitsi ite tekemällä?

mögälix

Metsästä löytyy sieniä ja marjoja. (ihan vaan muistutuksena)

papu

En ole vegaani, mutta osaisko joku vinkkailla mistä saa Turun halvimmat gluteenijauhot?

Kukko

#3
^ Vegekaupasta eli Vegetukun "jakelukioskista" tota saa ainakin reilusti edullisemmin ku esim. Ruohiksesta. Porthaninkatu 6, Tuomiokirkon takana yliopiston nurkalla.

kuka tahansa

Olisiko kuitenkin Kirjiksestä? En tosin tiedä, saako juuri tällä hetkellä.

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: Hatshoe - 15:04:30 - 24.07.2011 Mistä saa vegaanisia munkkeja, paitsi ite tekemällä?

Kosken leipomosta Puutarhakadulta ja Veraisen leipomosta kauppahallissa. Varmista vielä paikanpäällä, mitkä kaikki vegaanisia, jos jotain spesiaalia haluat.

Niin ja Wiklundilta saa Jokioisten leipomon vegaanimunkkeja. Kamalan kalliita tosin. Ja aina loppu.

papu

Miksi turkulainen vegaani ei syö keitettyjä perunoita? -Ne on keitetty kiehuvas veres.



(luin tänään töissä Seiskan vitsipalstaa)

Kit

haha paras vitsi.

mun mielestä tulee unohtaa keiju leivänpäällisenä (ja muutenkin!) koska se on pahaa ja oon hippi ja siin on kaikkia ällöjä transrasvoja ja muuta rumaa, ni vegaaniset levitteet kannattaa tehä ite pähkinöistä, siemenistä ja yrteistä.

kaikki ihan perukset niinkun itse tehty pesto ja hummus on mahtavia ja niihin löytyy netistä ohjeita pilvin pimein (pestoa ei muuten kannata tehdä tehosekoittimella vaan leikata basilika ja murskata pinjansiemenet käsin! tulee paljon parempaa kun ei oo niin homogeenista.), varsinkin pesto kannattaa tehä ite koska ne vegaaniset maksaa tosi paljon ja se on tosi helppoa, jos kaipaa juustoista makua parmesanjuuston tilalle voi laittaa oluthiivahiutaleita, tuli hyvää.

valkosipulia ei kannata myöskään blendata kun siitä tulee pahaa ja kitkerää, kannattaa leikata ja sekottaa lopuks sekaan.

cashewpähkinätahna mihin tulee cashwepähkinöitä, paprikaa ja mausteita on myös hyvää.

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 18:52:00 - 05.08.2011 Olisiko kuitenkin Kirjiksestä? En tosin tiedä, saako juuri tällä hetkellä.

Saapa hyvinkin. Gluteenijauhoa siis.

Kukko

^ pitääpi tsekata ku noi vanhat loppuu

Hatshoe

Oli pakko kokeilla Kertun sikakallista vegaanipurilaista ja voin kertoa, että se oli perseestä. Just sellasta kasvisruokaa mitä lihansyöjät tekee. Löysää, mautonta ja ravintoarvoiltaan köyhää. Älkää ostako.

kuka tahansa

Niin ja eihän siinä edes ole pihviä. Jotain rehuja leivän välissä. Ja kympinkö se maksaa? En ole itse syönyt mutta olen kuullut haukkuja niin paljon ettei kyllä kiinnosta edes kokeilla. Tosin eo-foorumilla joku sitä kehuikin. Ei voi käsittää.

Hatshoe

Siinä on sellanen ysäri vihree juurespihvi missä ei oo mitään mausteita. Eikä purilaisessa ole minkään valtakunnan majoneesia vaan sen sijaan jotain salsakastiketta, joka ei todellakaan sovi hampurilaiseen.

kuka tahansa

Olitko Läntisen pitkäkadun Kertussa? Jossain muualla on kuulemma jokin toinen paikka, josta saa paskalla pihvillä. Läntisellä pitkäkadulla ei ainakaan ennen ollut muuta kuin rehuja välissä, mutta jos olit siellä, niin ovat varmaan sitten "skarpanneet".

Hatshoe

Tää oli se uus rantakerttu, siinä förin lähellä.