ti 30.7. Pub Port Arthur: Clown, Visions of War, Infesto, Agasia

Aloittaja papu, 15:49:09 - 31.05.2013

« edellinen - seuraava »

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

pohjois-korea

Infesto ja VoW ei niin iskenyt. Vähän ehkä tylsää kamaa oli. Agasia sit taas oli crustia just sellaisena minkälaisena mie haluan sen nauttia: painostavana ja synkkänä. Clownia kattelin ekaksi et mitäköhän vittua tää on, mut lopulta osoittautui ihan helvetin kovaksi esitykseksi. Symppiksen olosia jätkiä ja kovaa roketirollia.

Vekenator

Agasia oli taas oikein hyvä. Tommonen eeppinen melodinen crusti ei oo muuten mun juttu koska yleensä ton genren bändit on jotenkin liian "siistejä" ja "hyviä" mun makuun. Agasiassa on sopivasti räkää mukana ja tommonen tekemisen fiilis, eli kelepaa!

Infesto yllätti. Levyltä en jaksais varmaan kuunnella, mutta livenä toimi. Aidosti innostuneita soittajia ja laulaja oli aika symppis. Crossover paahtoa kuivalla kitarasoundilla.

VoW ei iskenyt ollenkaan. Huutajalla ihan asiallinen mörkö-crusti-ääni, mutta siihenpä se hyvyys jäikin. Tylsiä ja välillä jopa duurissa meneviä iloisen kuulosia riffejä ja rumpali polki samaa huijaus thrashmetal komppia koko setin ajan. Esiintyminenki oli sen verran staattista, että jaksoin katella kaks ekaa biisiä ja sitte menin syrjemmälle muljauttelemaan silmiäni tylsistyneenä.

Täytyy myöntää, että Clown on mulle ihan uus tuttavuus, mutta sitä odotin eniten koko iltana ja ei tarvinnu pettyä. Bändi oli hyvällä tavalla just niin japanilainen kuin olla ja siitä minä nautin. Just sopivan sekopäistä meininkiä ja kyllähän tommonen rokki toimii muutaman kaljan jälkeen täydellisesti. G.I.S.M kai tuosta eniten tuli mieleen, mutta tiukemmin soitettuna. Kauemminkin oisivat voineet soittaa.

Ainoa asia mikä vitutti oli se yks yleisön urpo joka vissiin välillä luuli kuuluvansa bändiin ja välillä taas näytti, että haluaa tapella Clownin laulajan kanssa. Hyvä meininki saa ja pitää olla ja yhden ihmisien pititkin on sallittuja mun kirjoissa, mutta se, että pitää olla koko tunkemassa itteensä lavalle ja yrittää huutaa solistin mikkiin ja olla räpläämässä basistin bassoa ja vastaavaa, rupee vituttamaan hyvin nopeasti. Bändi ja suurin osa yleisöstä oli silminnähen vittuuntuneita samaan keesipäähän ja kyllähän siinä yks tuttu tais käydä keikan jälkeen mainittemassakin asiasta ko. urpolle. Hatunnosto hälle - tiiät kyllä kuka oot :)

Kaikenkaikkiaan helvetin hyvä ilta jokatapauksessa!



kuka tahansa

#33
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 11:34:47 - 31.07.2013 kyllähän siinä yks tuttu tais käydä keikan jälkeen mainittemassakin asiasta ko. urpolle.
Joo, se oli hienosti tehty! Mutta mainitsemistilanteessa (johon itsekin jotenkin ajauduin osalliseksi) kävi ilmi, että kritiikin kohteena olikin jo vuodesta 1984 punkkikeikoilla käynyt henkilö - ja tällä klassikkoargumentillahan kritiikki sitten saatiin sivuutettua täysin! Loppukaneetteina "Kyllä te vielä kasvatte" ja "Tätä on Turun punkkiskene" -tuhahdus. No toivottavasti ei kasveta, jos se tarkoittaa kykenemättömyyttä tajuta joitakin juttuja kolmessa vuosikymmenessäkään, ja toivottavasti Turun punkkiskene todellakin on sitä, että epäkohdat otetaan puheeksi heti ja kasvokkain sen sijaan että kyräiltäisiin selkien takana näkymättömiä rajalinjoja luoden. Toki voi olla, että tulkitsin tämän kaiken ihan väärin eikä kyse ollutkaan sarkasmista (esim. tuo yks tuttumme oli ainakin aluksi sitä mieltä, että kritisoitu pittisankari oli ihan oikeasti pahoillaan ja ihan oikeasti tarkoitti sitä sanoessaan ottaneensa opikseen), mutta jotenkin en nyt vain usko.

LainaaHatunnosto hälle

niilo pielinen

^Veke zinen puolen kirjoittajaksi!

Mitäs täst keikast sanois. Ekaks sen että sitä olen odottanu pitkään, ja tulin iha innoissa sinne.

Agasia oli taas helvetin hyvä. Tää subgenre ei oo iha mun juttu, usein tämmönen musa muuttuu tylsäks nopeasti mulle. Tykkään paljon hidasta musasta, mut sit ku mennää HC:een, mä muutun myös vitun ''lahkolaiseksi'', fast, raw, primitive and chaotic as fuck, this is how I like my HC (siks noituus tyydyttää mua :) ) Pikku hilja olen ymmärtäny et krüstitki voi oppia soittaa ja tehä kaunista musaa. Silti, usein toi ''neo-blackened-blabla-crust'' menee liian siistiks ja en iha jaksa, jotkut bändi toimii, ja jotkut ei...
Agasiasta silti tykkään vitusti, se on raw, vitun hyvin soitettu mut ei silti liikaa hifistelyä, ne hitaat osat toimii loistavasti, ja ku se lähtee, se on sit lähtö. Papun loputon komppi on lähes hypnoottinen, hyviä huutoja, kovia riffeja, synkyys on kohdalla, toimii!!!

Infesto ei iha toiminu, liian ''punk'', mut oli tosi symppis, ja selvästi tehty sydämellä, eli katoin koko setti kuitenki iloisena.

Visions of Warista tässä mä odotin eniten. Jollain tavalla tykkäsin vitusti, on kiva kuulla vähä ''perus musaa''. Mut juu, olin vähä pettyny siihen feikki d-beatiin :) Odotin kunnon 90's crust attack, mut tää vammanen biitti kyllä häiritsi vähä :) Jos Dischargen rumpali keksi nii mahtava komppi, miks pitäis hommata tuplapedaali lisätäkseen yks väli-isku jota ei todellakaa tarvita. Perus D-beat ois antanu paljon enemmän potku. Muuten kyllä tätä voi kuunnella kotona, perus riffit, perus laulu, perus matala soundi, etc. Pakko sanoa et sama kui Veke kirjoiti, jotkut riffit oli tämmösiä ''happyhappy'' jotka ei sovinnu kuvioon ollenkaa. Mut loppujen lopussa, olin täysillä mukana (paitsi tietysti ku keesipää tuli pilamaa mun meininki :) ) ja se mun mielestä aika hyvä oli, vähemmä ku odotin, mut tarpeeks kuitenki.

Clownia en ollu ikinä kuullu. Ekat biisit meni vähä niiku ''huhu, täst en tuu tykkäämää yhtää'', mut filiis muuttui nopeasti. Vitun hyvä se oli. Joskus tuli pari metal-punk bändiä mieleen, joka on iha hyvä :) Kova setti ne veti, ja viihdyttävä. Se munki mielestä oli mielenkiintoisempi ku VoW, vaik taisin tykätä niit hellgialaisist vähä enemmä.

Tässä sanotaa sit iso KIITOS Papulle (mies jolla on pönttö ja pisuaari allergia) joka toi meille hyviä bändejä taas.

Pakko kyllä mainita myös toi illan viides bändi, one-man-band (you know who you are), joka koko keikan aikana yritti saada huomio kaikilta, ja joka välitettävästi onnistuu. Ymmärrän et jotkut käy keikalla arvoin ku on muuta tekemistä yleensä, ja et sit ku pääsee haluaa olla iha täysillä mukana, mut jotain raja kyllä sais olla. Oli nii vitun ärsyttävä, varmasti yhtä paljon bändeille ku yleisölle. Onko nii vaikea ymmärtää et ihmiset on tullu kattomaa bändiä eikä just häntä, ja samalla et bändit on tullu soittamaa koko yleisölle eikä yhelle tyypille??? Vittu mä en tajuu tätä, et yrittää saada kaikki omaan fiilikseen. Oli kyl Clownin aikana nii vitun urpoilu meininki et huhu, melkein hävetti. Kaikilla on oma tapa nautia keikasta. Mä en oo mikään tanssija, seison siel sivulla ja nautin. Enkä kestä et joku idiootti joka ei ota muiden fiilis huomioon tulee koko ajan yrittämää saada mut tanssimaa. VoW aikana, olin 100% sisällä, pää musassa, omas maailmas, eiku vittu, tyyppi vaa koko ajan tuli vittuilemaan. Hei, vittu mäki oon maksanu lippu, mäki tykkään täst bändist, ja MÄKI haluan NAUTIA sitä!!! Vitutti bändiäki täysillä, hellgialaisist kyl kuulin ja luin huuleilla muutama ''putain'' ''merde'' ''degage'', etc ja mun huuleist pari ''painu ny vittuun!!''
Sen verran kännis on ettei varmaa huoma kui ärsyttävä se on, mut se ei oo hyvää syytä!!!
Muistan ettei kuitenkaa iha eka kerta ku sama kaveri yrittää pilamaa keikka. Silloin ku Mob47 soitti s-osikella, sil oli iha samaa meininki. koko ajan lavalla, laulamassa mikkiin etc, paitsi et oli vitusti porukka jotka oli niiiii innoissa nähä tää mahtava bändi, et nopeasti ihmiset rauhoitivat sen. Silti se silloinki valitti et ''se on punkki blabla saa riehua'', eikä tajunu et tääl on 100 tyyppiä jotka haluaa nähä MOB47, eikä sen naama koko ajan... niiku se tuli sanomaa mulle eilen etten oo krüsti :) haha, see if I fuckin care, mä oon ihminen, ei enempää, toi lause kyllä viihdytti kunnolla

No, näin oli. Vittu hyvä keikka oli, porukkaa hyvä määrä, meininki todella mukava, kiitos kaikille, ja Paavolla taas kerran...
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

pohjois-korea

Ite oon viel niin nuori ja vetreä onneksi et jaksaa suht hyvin tollasta sekoilua katella, mut kieltämättä tuli välillä vähän lievän ärtynyt olo kun suht isokokoinen japanilainen punkkari ja suht isokokonainen suomalainen jätkä siinä jotain koittaa painia ja meikä seisoo ihan tulilinjalla. Ei onneks kuitenkaan loppujenlopuksi mielipahaa onnistunut aiheuttamaan, mut ikävää jos meni pilaamaan jonkun muun esityskokemuksen. Minul oli onneks hauskaa ja hymyilytti viel siinäkin vaiheessa kun lähdin pyöräilemään sateessa kämpälle.

egge

Lainaus käyttäjältä: danne - 01:21:49 - 31.07.2013 Vitun hyvä ilta!
Lainaus käyttäjältä: pohjois-korea - 15:09:06 - 31.07.2013 Minul oli onneks hauskaa ja hymyilytti viel siinäkin vaiheessa kun lähdin pyöräilemään sateessa kämpälle.
Täsähän nää! Kaikki oli kaunista ja ihmiset ihania ;D
Emmää mittään häiriköintiä huomannu kyl...

idiootti

Oli muuten portsan punkki-iltojen yleisöennätys eilen kuulemma. Ravintolapäällikkö hymyili kun myynti oli ollut niin runsasta.

salozka

Ooo, yleisöennätys! Ja loistavaa että baarinpitäjä on tuottoon tyytyväinen -> lisää keikkoja :)

Agasialta odotan kyllä kovasti jotain nauhoituksia kuultavaksi, livenä toiminut tosi hyvin. Etenkin se viimeinen biisi oli hypnoottisen hyvä. Infesto ei tosiaan oikein lähtenyt. Visions of Warista tykkäsin, ei nyt mikään legendaarisin, mutta mielikseen niitä katsoi. Huomas kanssa kun sieltä sivusta keikkaa katsoi, että hiukka heppuja rasitti tän yhen performanssi siinä edessä... Clownin laulajaa taas näköjään ei haitannut, heh. Loistava meno tolla Clownilla, en tuntenut aikaisemmin bändiä, joten oli tosi positiivinen yllätys. Japanilaisista vois vielä mainita ulkomusiikilliset seikat, oli kyllä niin japanilaisen bändin lookki etenkin sillä verkkopaita-nahkahousuhemmolla, heh. 

Kiva ilta, kiitoksia Papu ja kiitoksia mukavasta seurasta paikallaolijoille!

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: salozka - 19:01:16 - 31.07.2013 Clownin laulajaa taas näköjään ei haitannut, heh.

Mietin samaa, mutta tästä oli eri näkemyksiä. Kyllähän se siinä "hymyili" tämän yhden kaverin tullessa halailemaan, mutta jotenkin vaivaantuneen oloisena (japanilainen kohteliaisuus?). Ja alun pahimmassa sekoilussa tuntui kyllä tappelu olevan lähellä. Vaikea sanoa, mutta vaikkei laulajaa olisikaan haitannut, niin yleisöä selvästi haittasi se mukaan repiminen ja pittiin pakottaminen.

niilo pielinen

Kiitos muuten volvo-petelle, soundista ja kirjojen lainamisesta, kestää 100 vuotta lukea niit englandin kielellä, mut joskus saat takaisin kyllä ;)
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

salozka

^ totta, voi olla just esimerkiksi japanilainen tapa suhtautua häirikköön. Ja itse riepoi kanssa se jatkuva muitten repiminen plus jatkuva soittajien ärsyttäminen sillä, että tunkee eteen ja koskee soittajia ja vaatii huomiota. On eri asia riehua yleisössä ja pitää meininkiä yllä kuin se, että koko keikkayleisön ja soittajien pitää jatkuvasti olla varpaillaan, koska osuu kohalle.

danne

Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 14:51:08 - 31.07.2013
Muistan ettei kuitenkaa iha eka kerta ku sama kaveri yrittää pilamaa keikka.

Voi olla että olen väärässä, mutta muistaakseni sama herra onnistui melkein pilaamaan Selfishin keikan Tvo:lla vajaa kk sitten..

egge

Jaa olik tää häiriköinti siis nimenomaan Clownin keikan aikana? Sit ymmärrän et en huomannu, olin niin siel sivul et näin lähinä vaan kitaristin...

idiootti

Lainaus käyttäjältä: danne - 19:41:55 - 31.07.2013
Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 14:51:08 - 31.07.2013
Muistan ettei kuitenkaa iha eka kerta ku sama kaveri yrittää pilamaa keikka.

Voi olla että olen väärässä, mutta muistaakseni sama herra onnistui melkein pilaamaan Selfishin keikan Tvo:lla vajaa kk sitten..
Et oo väärässä. Tuolin kanssa heilus kiusallisesti lavan edustalla. Joku haki onneks tän tuolin pois, ettei tää karju loukkaa ketään.