Olen tässä hieman ottanut harrastukseksi polkupyörien kanssa puuhastelun. Korjaamisen ja rakentelun, jos tarkkoja ollaan.
Olen huomannut useissa alan liikkeissä asioidessani, että suurin osa pyörähuoltojen ja liikkeiden henkilökunnasta on täysiä mulkkuja. Jotenkin tämä yhtälö ei ainakaan minulle käy järkeen. Onko teillä kokemuksia paikallisista polkupyöräliikkeistä, joissa käymisen jälkeen olo ei olisi kuin työkkärissä käynnin jälkeen? Varsinkin tälläiselle aloittelijalle, joka ei tunne alan sanastoa riittävästi ollaan helposti hyvinkin tylyjä.
Berggrenille en mene enää koskaan. Ajopyörässä ja Foxcompissa ollaan kohteliaan tylyjä.. Länsikeskuksessa sijaitseva polkupyörätukku on henkilöstöltään ok, mutta varaosia ja erikoisempia osia on tarjolla heikosti. Eräs tuttuni kehui Antin pyörää siellä portsassa. Pitäisi varmaan käydä siellä tutustumassa. Käytettyjä varaosia saa sieltä Emmauksen pyöräkirppikseltä. Tosin sielläkin henkilökunta on täysin päivästä riippuen kiinnostunut keskustelemaan mistään.
Vaihtoehtoja tietysti löytyy, kuten
http://www.chainreactioncycles.co.uk/, mutta ennemmin tukisin kotimaisia ja paikallisia liikkeitä. Olettaen, että tarjolla on liike, jolle aloittelijat eivät ole vitsi.