Polkupyöräkorjaamot ja liikkeet

Aloittaja mirosol, 11:13:11 - 11.05.2011

« edellinen - seuraava »

mirosol

Olen tässä hieman ottanut harrastukseksi polkupyörien kanssa puuhastelun. Korjaamisen ja rakentelun, jos tarkkoja ollaan.

Olen huomannut useissa alan liikkeissä asioidessani, että suurin osa pyörähuoltojen ja liikkeiden henkilökunnasta on täysiä mulkkuja. Jotenkin tämä yhtälö ei ainakaan minulle käy järkeen. Onko teillä kokemuksia paikallisista polkupyöräliikkeistä, joissa käymisen jälkeen olo ei olisi kuin työkkärissä käynnin jälkeen? Varsinkin tälläiselle aloittelijalle, joka ei tunne alan sanastoa riittävästi ollaan helposti hyvinkin tylyjä.

Berggrenille en mene enää koskaan. Ajopyörässä ja Foxcompissa ollaan kohteliaan tylyjä.. Länsikeskuksessa sijaitseva polkupyörätukku on henkilöstöltään ok, mutta varaosia ja erikoisempia osia on tarjolla heikosti. Eräs tuttuni kehui Antin pyörää siellä portsassa. Pitäisi varmaan käydä siellä tutustumassa. Käytettyjä varaosia saa sieltä Emmauksen pyöräkirppikseltä. Tosin sielläkin henkilökunta on täysin päivästä riippuen kiinnostunut keskustelemaan mistään.

Vaihtoehtoja tietysti löytyy, kuten http://www.chainreactioncycles.co.uk/, mutta ennemmin tukisin kotimaisia ja paikallisia liikkeitä. Olettaen, että tarjolla on liike, jolle aloittelijat eivät ole vitsi.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Aihetta sivuten. Suomalainen nettikauppa BMX-, racing- ja fixipyörille: http://www.signaturebmx.com/shop/

Suosittelen ehdottomasti! Tilailevat kyllä mielellään, mikäli ei jotain osaa varastosta löydy. Eipä tuosta montaa vuotta aikaa ole, kun kaikki bmx-osat joutui tilaamaan Saksasta jostain G&S Mailorderista. Huonolla englannilla sai sitten tapella siitä, kun lähettivät vain puolet tilatuista kamoista rahoja palauttamatta.

mirosol

Tuo chainreaction on useamman kaverin/tutun/kummin/kaiman hyväksi toteama. Itse en ole tilannut sieltä mitään, mutta ainakin kolme tuntemaani ihmistä on kehunut.. En tosin muista onko niillä bmx-kamaa.. Lähinnä ite kun noitten kustomi-sinkuloitten kanssa puuhaan.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Näytti siellä jotain bmx-roinaa olevan myös. Hintatasosta en osaa sanoa yhtään. Enpä oo pitkään aikaan mitään uutta palikkaa ostanut, kun kroppa ollu niin hajalla ettei pikkupyörään päinkään oo saanu kattoa. Pyörän selkäänkään sais lääkärin mukaan palata heinäkuussa. Sitä odotellessa...

mirosol

Se tulee onneks äkkiä. Se heinäkuu.

Itellä on just menossa välitysten säätö tohon viimeisimpään kustomiin. Ei siitä sitten enää puutu muuta kuin peltinen ketjusuojus.. Voisi siihen sitten vielä jotian pikkujuttuja tuunata. Niitä nyt voi aina...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

Torstaisin klo 16-20 Estellen pyöräkirpparilla Aurinkotehtaalla pyöränkorjauspaja, jossa vaihtelevasti Hessu, Maarit ja Kimmo (tai kaikki kolme) päivystävät ja neuvovatkin tarvittaessa. Työkaluja saa käyttää, mutta varaosien oston suhteen sitten varmaan tyypistä kiinni (siis myyjästä, sillä ei tuolta pitäisi osia saada - käyttävät kuitenkin omaa aikaansa ja vaivaansa vanhojen pyörien purkamiseen ja varaosien keräämiseen).

On siellä muutama pyörä tullut kasattua. Keväthuolloista nyt puhumattakaan.

mirosol

Sieltä sitä ketjusuojusta olisi mentävä kyselemään. Joku käytetty siis löydettävä jostain. Kaikki uudet joka paikassa ovat jotain muovisia hirvityksiä. Voisi varmaan onnistua noiden kautta jos onnistuu esittämään asiansa oikein...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

Viimeisimpien tutkimustulosten mukaan parran kasvu korreloi käytettyjen pyöränosien myynnin kanssa niin, että parrakkaat ovat huomattavasti vähemmän innokkaita kauppiaita kuin parrattomat. ;)

Toisaalta siinä pihalla on usein roskalavalla kaikenlaista romupyörää, joita voi purkaa itse. Tietty jos jotain spesiaalimpaa etsii niin voi olla hankalampi homma.

mirosol

Ei sen tarvis kummoinen olla. Kunhan ei olis muovinen ja sopisi suoraan tuohon. Ei oikein kiinnosta mikään hitsaaminen.

En tiedä parroista, mutta jotenkin tylyjä noissa ollaan kaikissa..
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

No yritinkin tolleen hienovaraisesti vihjata, kuka Aurinkotehtaalla ei ainakaan varaosia myy...

mirosol

AAaa. Kappas. Vähän hitaalla tämä minä. Kiitos paljon. Tarvis tosiaan tehdä töitäkin välillä eikä vaan roikkua täällä. Jotenkin tämä nyt vaan on mukavampaa... :)
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

Lupaavaa palstan aktivoitumisen kannalta, kun ihmisillä ei enää ole muuta elämää.

torre

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 11:13:11 - 11.05.2011
Eräs tuttuni kehui Antin pyörää siellä portsassa. Pitäisi varmaan käydä siellä tutustumassa.

melkoiset originaalit siellä töissä. kolme paksua ukkoa ryntäs vastaan heti ovessa ja piirittivät pyörääni turunmurteella höpisten. korjasi kyllä pyörän (vaihteet) mutta itse en ehtiny juuri sanoa sanaakaan... jaa, ja sitten ne mitään kysymättä poisti takaavanteen kestoviritelmäni (joka oli sinne hitsattu!).

mirosol

Lainaus käyttäjältä: torre - 16:47:17 - 11.05.2011 ja sitten ne mitään kysymättä poisti takaavanteen kestoviritelmäni (joka oli sinne hitsattu!).

Heh!

Mukavia siis kuitenkin ovat kuulemma... Taisi se vanne tulla kuitenkin kuntoon.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

nazimode

Lainaus käyttäjältä: torre - 16:47:17 - 11.05.2011
Lainaus käyttäjältä: mirosol - 11:13:11 - 11.05.2011
Eräs tuttuni kehui Antin pyörää siellä portsassa. Pitäisi varmaan käydä siellä tutustumassa.

melkoiset originaalit siellä töissä. kolme paksua ukkoa ryntäs vastaan heti ovessa ja piirittivät pyörääni turunmurteella höpisten. korjasi kyllä pyörän (vaihteet) mutta itse en ehtiny juuri sanoa sanaakaan... jaa, ja sitten ne mitään kysymättä poisti takaavanteen kestoviritelmäni (joka oli sinne hitsattu!).

:D  Mä olen käynyt kerran Antin pyörässä.  Toiste en pysty menemään. Originaalit tosiaan on melkoisia.  :D

Itäharjulla, T-Talossa Vanhalla Hämeentiellä on Recykkeli. On tehneet perushommia halvalla ja asiallisella tavalla, jono vaan tuppaa olemaan välillä pitkä.
"Kristinuskon jumalan puolustukseksi voidaan sanoa, että hän sentään on selvästi androidi."