Heavy Psych

Aloittaja mirosol, 22:22:28 - 02.02.2012

« edellinen - seuraava »

mirosol

Tässä kävi nyt niin, että kuuntelut lipsahti ensin bluesrockin puolelle ja sitten täytyi heti siirtyä vahvempiin aineisiin.

Eli soitossa ollut tänään melkein koko päivän White Lightning kokoelmat väliltä 68-70. Koska kyseisen orkesterin tuotanto on aika suppea, aloin kaivelemaan muuta saman tyyppistä esille. Kokeilin Blue Cheeriä, joka ei toimi - liian poppia. Black Widow:n muutamat levyyt kävi soittimessa, mutta ei. Liikaa hippitouhua. Covenin Witchcraftiä kokeilin myös, mutta ei toimi sekään. Liian poppia. Pussy:n Pussy Plays:kin pyörähti ilman vaikutusta.

Eli nyt sitten kaipaisin muutamaa vinkkiä hyvistä vanhoista, sanottaisiinko proto-stoner bändeistä. White Lightning on törkeän hyvä, mutta tuotanto tulee tutuksi vähän liian nopeasti.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Vekenator

Meikäläisen toisiks lembbari musaa tämmöset! Vastailen huomenna enemmän, mutta kuunteleppa tosta iha vitu kova biisi näin alkuun:

May Blitz - For Mad Men Only

JA CAPTAIN BEYONDIN EKA LEVY HETI HALTUUN!!!!!



Tuo on meikäläisen kirjoissa edelleen maailman kaikkien aikojen paras ja täydellisin levy ikinä ja helppo valinta jos pitäis jättää vaan yks levy omaan hyllyyn. Itellä löytyy kolme eri vinyylipainosta tuosta ja cd kaupan päälle. Tuolla levyllä on kaikkea mitä tarvii.

Vekenator

Ja onhan osa niistä bluesrokkibändeistäkin tehneet parhaimmillaan rajua jytää!

Esim.

MOUNTAIN:-'NEVER IN MY LIFE'

mirosol

Toi Captain Beyond on kyllä entuudestaan tuttu. Joskus 2004-2006 tuli pyöritettyä sitä paljonkin. Spotifystä ei lyödy kuin se seuraava ja se onkin sitten vähän heikompi esitys. May Blitz ja Mountain menee tänään kokeiluun.... Jotta tattis.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

mirosol

Josefus vaikuttais aika kovalta.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.


niilo pielinen

Mä en ikinä taju ne genret, vähä tämmönen ''liikaa infoa tappaa infoa'' meininki. Ja toi ''proto stoner'' on kyl hauskin mitä oon kuullu ;D , oon sitä naurannu ennenki. On kyl varmaa proto post-punk olemassa  :)
Kuuntelen ehkä paljon tämmösiä vaikken tiedä onks ne heavy psych, psych hard rock, psych prog, prog rock, tai proto new wave of hard psych prog heavy rock ::).
Ja jos Coven, Black Widow, ja Blue Cheer ei toimi, no huhu  :)
Mä en sit tiedä mikä on ''heavy psych'', esm krautrockia on monta eri tyyliä, silti sanon vaa krautrock, se helpottaa elämää :)
Mä pistän pari bändiä, pyydän anteeks etukäteen jos oon off-topicilla, sä saat päättää meneeks ne siihen ''heavy psych'' osastoon ( mut kannattaa kokeilla, ne on kuitenki tosi hyviä ;) )

onks tää sit vaa proto hard rock?
Pinnacle - Assassin

poppia?
LUCIFER WAS - DARKNESS

BLOODROCK - Lucky in the Morning

No, en enempää ku oon kuitenki iha eri genres  :D
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

niilo pielinen

#7
Tää May Blitz kuulostaa tosi hyvält, pitäis hommata se koko levy... kiitos veke, ja kiitos miro ku pyysit :)

Nää bändien suosittelu topiikit on tosi kiva, ei oo ikinä tarpeeks musaa kuunneltava.

Mihin tää menis?
Twenty Sixty Six and Then - Autumn
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

Vekenator

Pari lisää:

Gift - Drugs (1972)

Dust - Suicide

Dust - Love Me Hard

Killing Floor - Acid Bean

Ainoa miinus nuissa 70-luvun obscuremmissa levyissä on yleensä se, että monilta löytyy muutamat tiukat rallit, mutta 70% levyjen sisällöstä on muuten aika turhanpäivästä huttua. Dustin molemmat levyt on kuitenkin loistavia kokonaisuuksia, samoiten tuo Sir Lord Baltimore.

niilo pielinen

Dust on kyllä helvetin kova bändi. Onks just se Suicide biisis mis on se v'tun kova bassosoolo?
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

Vekenator

Ja HIGH TIDEN eka kannattaa tsekkailla kans! Tää on raskasta kamaa ja tullu jo vuonna 69.

High Tide - Futilists Lament - 1969

mirosol

Paljon tulee hyviä nimiä esiin. Sir Lord Baltimore ja Lucifer Was menee näistä kärkeen. Killing Floor on kanssa aika positiivinen yllätys. Toi High Tide oli eilen kokeilussa. Se huilu tekee siitä vähän turhan hippiystävällisen... Gift ja Dust puuttuu spotifystä :(
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Kukko

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 22:22:28 - 02.02.2012 Kokeilin Blue Cheeriä, joka ei toimi - liian poppia.

:o

Mistäs levystä on lähetty kokeilemaan ku näin on käyny?

Dustissa muuten Marky Ramone rummuissa.

Vekenator

Tuo Lucifer Was kuulosti kyllä ihan saattanan hyvältä! Tuo olikin ennestään tuntematon bändi meikälle. Vois laitella levyä tilaukseen.

niilo pielinen

Tähän tutustuin aamulla youtuben relatedista relatediin matkailussa, ei huonompaa ...

VALHALLA - Hard Times - (1969) -the original band-
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke