Elektronisia pörinä-, surina- ja rutinasoittimia

Aloittaja el-ejecutor, 15:08:21 - 30.12.2011

« edellinen - seuraava »

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 15:03:21 - 30.12.2011 ... tai mitä haluaisitte väsäillä?
Kaikenlaisia elektronisia pörinä-, surina- ja rutinasoittimia. Taidot on vaan miinuksen puolella. Aattelin silti joskus yrittää ainakin thereminin kasata rakennussarjan ja palikkaohjeistuksen turvin.


EDIT: Uusi väsäysalue perustettu, alkuperäinen väsäysketju jaettu erillisiksi viestiketjuiksi. -mod.

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: el-ejecutor - 15:08:21 - 30.12.2011
EDIT: Uusi väsäysalue perustettu, alkuperäinen väsäysketju jaettu erillisiksi viestiketjuiksi. -mod.
Tässä tapauksessa ei ehkä tarpeen mutta jos joskus saan jotain oikeesti aikaseksi niin onpahan paikka mihin postata.

mirosol

Tota. Mulla olis käytöstä poistettuja kitaramikkejä läjä. Mahtaisko sua kiinnostaa ostaa ne multa pois tähän harrastukseen? 6 yksikelaista olis ainakin.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 14:46:32 - 06.01.2012
Tota. Mulla olis käytöstä poistettuja kitaramikkejä läjä. Mahtaisko sua kiinnostaa ostaa ne multa pois tähän harrastukseen? 6 yksikelaista olis ainakin.
Jos hinta on kohdallaan niin toki! Pistä vaikka YV:llä tarkempaa infoa.

jjonas

Tällä jäbällä on muutama hieno mutta yksinkertainen elektroniikkaprojekti joilla saa aikaan kaikenlaista hämyääntä:

Collin's Lab: Atari Punk Console (APC)
Collin's Lab: Atari Punk Console

Collin's Lab: DIY contact mic (ks. lopun sovellukset!)
DIY Contact Mic - Collin's Lab

Kandee katsoa tämänkin tyypin projekteja, mukana mm. yksinkertaisia parin transistorin vahvistimia, kuten tämä:
Class AB Audio Amplifier

Elfasta (itäisellä rantakadulla) löytyy osia, ei tule postikulujakaan kun noutaa tilauksen paikan päältä. Transistorit, muutama piiri ja potikka eivät paljoa maksa. Rakentelu tietty vaatii jonkun verran ymmärrystä miten skemoja luetaan, mutta 9:llä voltilla ei itseään pääse tappamaan kuitenkaan...

Itse olen rakentanut seuraavat:

1W kitaravahvistin. Soundi tulee raakana (vain vähän reverbia lisätty):
Emmaus Children 1W guitar amp demo tune

C64:n äänipiiriin perustuva syntetisaattori, joka olikin vähän kunnianhimoisempi projekti:
Midibox SID v2 tune

el-ejecutor

^ Hyvältä vaikuttaa, kiitos näistä! Pitää kattoo ajan kanssa noi.


pentd

haha... aika lofi verrattuna rintalamikan stuffiin:

http://verdeaudio.com/index.php?page=synthesizer

eiku tietenki synthetisizers!!
Gimme Zydeco Or Gimme Death

Atte

Tein Juhana Nyrhisen Mäsä-projektin innoittamana tollaisen helistimen. Tarvikkeina oli kaljatölkki, riisiä, maalarinteippiä, piezo-lätkä ja audiopiuha. Hyvin rutisee ja suhisee varsinkin särön läpi.

Tuolta tilasin jossain välissä Weird Sound Generatorin piirilevyn:
http://www.musicfromouterspace.com/index.php?MAINTAB=SYNTHDIY&PROJARG=WSG2010/wsg_page1.html&VPW=1270&VPH=534

Pitäis viel osat ostaa ja jaksaa kolvata. Muuten tää hurina/rutina diy-osasto on melkeimpä hoitunut Pure Datalla. Tosin viime ajat olen tutustunut Super Collideriin. 

Atte


pentd

Gimme Zydeco Or Gimme Death

mirosol

Atte: Multa varmaan löytyis siihen WNG:hen  kaikki muu paitsi se CD40106 lastu... Megasista potikoista en ole varma onko seitsemää hyllyssä. Jos olet ostamassa niitä osia, niin taydaelectronics.com voi olla hyvä paikka.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Atte

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 14:08:52 - 14.02.2014
Atte: Multa varmaan löytyis siihen WNG:hen  kaikki muu paitsi se CD40106 lastu... Megasista potikoista en ole varma onko seitsemää hyllyssä. Jos olet ostamassa niitä osia, niin taydaelectronics.com voi olla hyvä paikka.

Kiitos vinkistä! Komponenttien löytäminen onkin ollut seuraava haaste. Jahka saa vihoviimeiset opiskeluhommat hoidettua, on aika kolvata itsellensä WSG.