Mitä levyjä ostit viimeksi?

Aloittaja mirosol, 12:11:18 - 06.09.2011

« edellinen - seuraava »

mirosol

Kröhm. http://mirosol.kapsi.fi/records.htm
Tätä varten on olemassa näppäriä sovelluksia joista saa ulostettua suoraan html:ää ja vieläpä sort/search toiminnot jscriptinä. Ei vaan jaksa kauhean usein ottaa tota html:ää ulos sieltä collection managerista ja uppia sivuille. Tän hetkinen otantakin on viime lokakuulta. Ton jälkeen vieny äxään varmaan 80 levyä ja ostanu ainakin saman verran tilalle. Vois varmaan kohta taas päivittää tonkin...

Tosin. Tollasen listauksen aloittaminen, jos pari tuhatta levyä hyllyssä, on aivan helvettiä. Aloitin ton ite erään eron jälkeen kun itselle ei jäänyt siinä kuin vinyylit ja parikymmentä cd:tä.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

slugpace

Itselle on vuosikymmenten takaisista tape trading -ajoista jäänyt tapa pitää yllä ihan .doc-listaa levykokoelmasta, mutta nykyään tulee lisättyä ainakin uudet hankinnat myös Discogsiin, sikäli kun ko. julkaisu sinne on listattuna, itse en oikein jaksa sinne listaamattomia julkaisuja lisäillä.

mirosol

Kuvittelisin, että tollasen .doc-fileen saisi importattua suoraan johonkiin collection manageriin. Ei tarvis aakkostaa manuaalisesti :) Discogsin kanssa tulee tosiaan ongelma jos kyseistä painosta ei ole valmiina kannassa.

Toi täällä käytössä oleva collection manager on Tellico, joten en voi suoraan suositella sen käyttöä kun on natiivi linux-softa. Aika varmaan vastaavia löytyy freewarena windowsillekkin.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Oon kanssa suunnitellu tota discogs-listausta. Tosin jo tässä mainitut painosten/levyjen/jopa bändien lisäily huolestuttaa. Jos lähtee listaamaan ni sit listaa myös ne kaik brasilialaiset netietääketkätietää grindibändien demo-cdärrät ::)

papu

Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 12:50:26 - 24.08.2014
Listaaminen on kyllä mukavaa hommaa, ei siinä! Ja kyllä mää tämän topikin tarkastan aina ku joku laittaa uuden viestin, eli antaa palaa vaan :)
No sama homma. Varsinkin facebookissa kattelee hymyssäsuin tota "vinyylin vinguttajat"-ryhmää. Ei tässä elämässä kauheesti ilon aiheita oo ni kohdistaa sen ilon sit vaikka johkin muovin kappaleisiin joista kuuluu musaa 8)

slugpace

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 13:28:10 - 24.08.2014
Kuvittelisin, että tollasen .doc-fileen saisi importattua suoraan johonkiin collection manageriin. Ei tarvis aakkostaa manuaalisesti :) Discogsin kanssa tulee tosiaan ongelma jos kyseistä painosta ei ole valmiina kannassa.
Joo, varmasti olisi kätevämpiäkin tapoja ylläpitää listaa kokoelmasta, mutta tapa, joka on ollut käytössä jo jostain Windows 3.1 -ajoista saakka (ja itse asiassa sitä ennen konekirjoitettuina listoina! ;D) tuntuu yhä itselle näppärimmältä.

papu

Vivisektio - Mausoleum/Noitavaino 7"   
EU-vostoliitto - Yksin maailmaa vastaan 7"   
Maailmanloppu - Elä!/Lasin takana 7"   
Raaste - Finhits Suomen suursuosikki Raaste kasetissa MC   
Kämäräinen Toppola Viinikainen - Play Tolonen CD   
Puukotus - Maksimaalinen yliajo EP 7"   
1981 - Japan tour 7"   
The Fat Boys - The Fat Boys Are Back LP   
The Phoenix Foundation - Echoes LP   
U.K. Subs - Killing time LP   

Atte

#247
Jim Steinman: Bad for Good LP+7"

Meat Loafin ja Bonnie Tylerin hovisäveltäjän soolotuotantoa eli musikaalihenkistä pompöösiä kevyt hardrockia. Todella isosti tuotettua kamaa. Osa biiseistä tuttuja myöhemmin ilmestyneeltä Bat Out of Hell II:sta tai joitain riffejä on pöllitty Bonnie Tylerin tuotantoon. Sinänsä kuitenkin eheä kokonaisuus ja diggaan Steinmanin äänestä, joka ei oo ihan niin pro kuin Meat Loafilla, joten vähän käppälisääkin tarjolla muutenkin sopivan mauttomaan ja kasariin tuotantoon. Saksofoneja, naiskuoroa ja korneja tekstejä. Me like!

Carl Michael Bellman, Sven-Bertil Taube, Ulf Björn 2LP

Ruotsinkielistä laulelmaa 1700-luvulta. Ihan jees. Välillä menee jo lähes huumorimusiikiksi, mutta se johtuu lähinnä siitä, että Bellmanin tunnetuimpia biisejä on eräskin Ukko Nooa, josta siis levyllä rakkaudella ja kunnioituksella tehty vakava versio.

Veijo Tormis: Kalevala LP

Melodian eli Neuvostoliiton virallisen levy-yhtiön julkaisemaa klasaria 1980-luvun lopusta. Tormis on virolainen ja se jotenkin kuuluu sävelkielessä. Aika helkkarin primitiivistä ja tylyä taravaa. Tuo vähän Neo-Folk jutut mieleen, mutta ehdottomasti paremmin tehtynä. Pääosassa uljas mieskuoro ja välillä pauhaa noitarumpu. Aika paljon tässä on kansansoittimia, kuten pärrää ja kannelta yms. Diggaan.

Modest Musorgski: Boris Godunov 4LP

Aikamoinen jööti kerralla kuunneltavaksi tämä Modest Musorgski boksi. Melodian julkaisu tämäkin. Ilmeisesti Bolshoi teatterista joskus 1950-luvulta. Äänenlaatu ei ihan Deutsche Grammophon -tasoa, mutta se ei menoa haittaa. Tavallaan toimii tällaisessä pateettisessa slaavijulistuksessa, että naiskuorot vähän särkee. Tää on ehkä tylyintä musaa mitä oon hetkeen kuullu. Modest Musorgski on nyt muutenkin aika metallia noin niinku sävelkieleltään, mutta tää versio on jo ihan sairasta kamaa. Boksikin on hieno. Kyriillisistä kirjaimista piti kirpparilla ottaa älypuhelimella hetken tolkkua, mutta on kyllä sen sortin juhlava paketti, että kyllä tässä kalpenee slaavihevit aika äkkiä. Täytyis ottaa muutenkin tätä venäjän viisikkoa vähän enemmän haltuun. Siihen siis kuuluivat Musorgskin lisäksi Mili Balakirev, César Cui, Aleksandr Borodin ja Nikolai Rimski-Korsakov. Yö autiolla vuorella oli eka mikä Modestilta niinku uppos, mut onhan noita muitakin kovia juttuja näköjään.

Oon nyt käynyt vähän keräilemään tuota klassistakin ihan vain sen vuoksi, että usein miten niissä hinta ja laatu kohtaavat. Nuo kaikki edellä mainitut klasarit maksoivat 2,50 eur kappale ja usein esimerkiksi Deutsche Grammophonen tai Melodian laatujulkaisuja on saanut kirpparilta jopa eurolla. Ei näiden kautta paremmaksi ihmiseksi muutu, mutta onpahan itselle kuulematonta musiikkia kerättävänä usean sadan vuoden edestä :D

Atte

Lainaus käyttäjältä: papu - 12:20:12 - 24.08.2014
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 15:50:57 - 23.08.2014
Yleensä jaksa listata tämmösiä, mutta menköön nyt.
Mä listaan aina hankinnat ja samalla vaivalla yleensä postaan foorumilleki. Sit ku jossain kirpparilla pyörii ja miettii et onks mulla tää levy jo ni on kätevää älykkyyspuhelimella ottaa yhteys omaan levylistaan ja tarkistaa.

Ettekö työ muista mitä levyjä teil on?

papu

Lainaus käyttäjältä: Atte - 10:46:10 - 11.09.2014
Lainaus käyttäjältä: papu - 12:20:12 - 24.08.2014
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 15:50:57 - 23.08.2014
Yleensä jaksa listata tämmösiä, mutta menköön nyt.
Mä listaan aina hankinnat ja samalla vaivalla yleensä postaan foorumilleki. Sit ku jossain kirpparilla pyörii ja miettii et onks mulla tää levy jo ni on kätevää älykkyyspuhelimella ottaa yhteys omaan levylistaan ja tarkistaa.

Ettekö työ muista mitä levyjä teil on?
no useinmiten muistaakin mut tuollaisten "pitäs hankkii"-ikuisuusprojektien kaa tulee joskus kämmäiltyä ni parempi tarkistaa eka.

danne

Lainaus käyttäjältä: Atte - 10:46:10 - 11.09.2014
Lainaus käyttäjältä: papu - 12:20:12 - 24.08.2014
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 15:50:57 - 23.08.2014
Yleensä jaksa listata tämmösiä, mutta menköön nyt.
Mä listaan aina hankinnat ja samalla vaivalla yleensä postaan foorumilleki. Sit ku jossain kirpparilla pyörii ja miettii et onks mulla tää levy jo ni on kätevää älykkyyspuhelimella ottaa yhteys omaan levylistaan ja tarkistaa.

Ettekö työ muista mitä levyjä teil on?

Mä en aina muista..Discogsissa on lista lp levyistä. Seuraava projekti on seiskat. cd:t jää kyllä laittamatta. Joskus vois kyl ostaa puhelimen millä pääsee nettiin, et pystyis esim. levymessuilla tsekkaan

karol

Lainaus käyttäjältä: Atte - 10:46:10 - 11.09.2014
Lainaus käyttäjältä: papu - 12:20:12 - 24.08.2014
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 15:50:57 - 23.08.2014
Yleensä jaksa listata tämmösiä, mutta menköön nyt.
Mä listaan aina hankinnat ja samalla vaivalla yleensä postaan foorumilleki. Sit ku jossain kirpparilla pyörii ja miettii et onks mulla tää levy jo ni on kätevää älykkyyspuhelimella ottaa yhteys omaan levylistaan ja tarkistaa.

Ettekö työ muista mitä levyjä teil on?

Joskus en vaan muista. Jokunen tuplakappale on tullut ostettua sen takia ja toisaalta joitakin levyjä jää ostamatta, kun ko. levy on muka hyllyssä eikä olekaan. Ja joidenkin kohdalta tätä asiaa ei ikinä muista varmistaa: En esim. tiedä vieläkään, että onko mulla Pixiesin Bossanova ja Trompe le monde älppäreinä vai ei. Ja jonkun kerran olen sitten jättänyt nuo levyt ostamatta.

Atte

Lainaus käyttäjältä: karel - 19:32:56 - 11.09.2014
Lainaus käyttäjältä: Atte - 10:46:10 - 11.09.2014
Lainaus käyttäjältä: papu - 12:20:12 - 24.08.2014
Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 15:50:57 - 23.08.2014
Yleensä jaksa listata tämmösiä, mutta menköön nyt.
Mä listaan aina hankinnat ja samalla vaivalla yleensä postaan foorumilleki. Sit ku jossain kirpparilla pyörii ja miettii et onks mulla tää levy jo ni on kätevää älykkyyspuhelimella ottaa yhteys omaan levylistaan ja tarkistaa.

Ettekö työ muista mitä levyjä teil on?

Joskus en vaan muista. Jokunen tuplakappale on tullut ostettua sen takia ja toisaalta joitakin levyjä jää ostamatta, kun ko. levy on muka hyllyssä eikä olekaan. Ja joidenkin kohdalta tätä asiaa ei ikinä muista varmistaa: En esim. tiedä vieläkään, että onko mulla Pixiesin Bossanova ja Trompe le monde älppäreinä vai ei. Ja jonkun kerran olen sitten jättänyt nuo levyt ostamatta.

Itte en oo kyl vielä tuplakappaletta onnistunut ostamaan. Tosin tää varmaan vähän riippuu siitä miten niitä levyjä kuluttaa. Mulla ei kuitenkaan oo kuin n. 400 lp levyä mitä ny äsken arvioin, enkä oo eläessäni myynyt omasta hyllystäni kuin alle kymmenen vinyyliä. Kokoelmaa on kartutettu suhteellisen pitkällä aikavälillä jostain 1990-luvun lopusta lähtien. Eli kokoelmassa ei juuri vaihtuvuutta ole ja uusia levyjäkin tulee hankittua suhteellisen harvoin. Levyjen ostamisen sijaan keskityn nyt levyjen kuuntelemiseen. Äxässä töissä ollessani ei levyjä oikeastaan ehtinyt kotona kuuntelemaan, kun piti opiskeluhommatkin loppuun hoitaa siinä sivussa. Tietty kuuntelemisen blokkasi vielä neuroosi, joka pakottaa kuuntelemaan älpeet aina alusta loppuun ilman häiriöitä tai keskeytyksiä.

maik spotifail

sur-rur, 1981, Kuolleet kukat

papu

Buddy Holly - Rave on    LP   
The Other Ones - s/t LP   
1981 - Dancing + Remixes 12"    
The Escapist - s/t 7"