Vegaanivinkit

Aloittaja Hatshoe, 15:04:30 - 24.07.2011

« edellinen - seuraava »

läskivili

Mistä löytää savuaromia? Oon yrittänyt kaikenmaailman maustehyllyiltä ja esansseista löytää mutten oo onnistunut... Tuntuu että ainakin jokatoisessa seitan ohjeessa on "savua" mausteena...

papu

Lainaus käyttäjältä: läskivili - 18:09:30 - 20.12.2011
Mistä löytää savuaromia? Oon yrittänyt kaikenmaailman maustehyllyiltä ja esansseista löytää mutten oo onnistunut... Tuntuu että ainakin jokatoisessa seitan ohjeessa on "savua" mausteena...
Punnitse & Säästä (tai nyt on vaihtanu nimeään?) viistosti Tinistä vastapäätä?

idiootti

Lainaus käyttäjältä: papu - 18:22:20 - 20.12.2011
Lainaus käyttäjältä: läskivili - 18:09:30 - 20.12.2011
Mistä löytää savuaromia? Oon yrittänyt kaikenmaailman maustehyllyiltä ja esansseista löytää mutten oo onnistunut... Tuntuu että ainakin jokatoisessa seitan ohjeessa on "savua" mausteena...
Punnitse & Säästä (tai nyt on vaihtanu nimeään?) viistosti Tinistä vastapäätä?
Kupittaan sittarista löyty ainakin niiden Poppamiestuotteiden kohdalta. Poppamiehen nettisivuilta myös saa. Törkeen hyvää.

jankke

Lainaus käyttäjältä: idiootti - 17:15:13 - 21.12.2011
Lainaus käyttäjältä: papu - 18:22:20 - 20.12.2011
Lainaus käyttäjältä: läskivili - 18:09:30 - 20.12.2011
Mistä löytää savuaromia? Oon yrittänyt kaikenmaailman maustehyllyiltä ja esansseista löytää mutten oo onnistunut... Tuntuu että ainakin jokatoisessa seitan ohjeessa on "savua" mausteena...
Punnitse & Säästä (tai nyt on vaihtanu nimeään?) viistosti Tinistä vastapäätä?
Kupittaan sittarista löyty ainakin niiden Poppamiestuotteiden kohdalta. Poppamiehen nettisivuilta myös saa. Törkeen hyvää.

Joo läns sittarista ostin itse viimeks, oli siellä ameriikan ihmeiden hyllyssä. "Reese Hickory Liquid Smoke" on perhanan hyvää tosiaan ja voimakkaan makuista, ei kannata isolla kädellä mihinkään lorotella :) Pikku pullo, mut riittoisa. Soijahiutaleiden maustamiseen kans tosi hyvää!

idiootti

#34
Lainaus käyttäjältä: jankke - 18:24:46 - 21.12.2011
Lainaus käyttäjältä: idiootti - 17:15:13 - 21.12.2011
Lainaus käyttäjältä: papu - 18:22:20 - 20.12.2011
Lainaus käyttäjältä: läskivili - 18:09:30 - 20.12.2011
Mistä löytää savuaromia? Oon yrittänyt kaikenmaailman maustehyllyiltä ja esansseista löytää mutten oo onnistunut... Tuntuu että ainakin jokatoisessa seitan ohjeessa on "savua" mausteena...
Punnitse & Säästä (tai nyt on vaihtanu nimeään?) viistosti Tinistä vastapäätä?
Kupittaan sittarista löyty ainakin niiden Poppamiestuotteiden kohdalta. Poppamiehen nettisivuilta myös saa. Törkeen hyvää.

Joo läns sittarista ostin itse viimeks, oli siellä ameriikan ihmeiden hyllyssä. "Reese Hickory Liquid Smoke" on perhanan hyvää tosiaan ja voimakkaan makuista, ei kannata isolla kädellä mihinkään lorotella :) Pikku pullo, mut riittoisa. Soijahiutaleiden maustamiseen kans tosi hyvää!

Pitää muuten tehdä lähiaikoina soijahiutalekastiketta pitkästä aikaa. Herkkusieniä, sipulia, mustapippuria ja Alpro Soyan vegaanista ruokakermaa, tajuttoman hyvää.

Nyt on falafelit odottamassa paistamista. Testaan tällasta "add water"-tyyppistä brändiä taas. Viimeks oli liian yrttinen (en muista mistä ostettu). Nyt on hankittu Myllyn Prismasta.

jankke

Lainaus käyttäjältä: idiootti - 19:31:38 - 21.12.2011
Nyt on falafelit odottamassa paistamista. Testaan tällasta "add water"-tyyppistä brändiä taas. Viimeks oli liian yrttinen (en muista mistä ostettu). Nyt on hankittu Myllyn Prismasta.
Mä en ole oikein löytänyt hyvää "lisää vain vesi" - falafelseosta, kaikki ylijeeraisia mun makuun. Sellainen hyvä tuote kyllä helpottais joskus kiireisen eukon ruuanlaittoa! Ne viljapihviseokset on kyl hyviä.

niilo pielinen

Lainaus käyttäjältä: jankke - 07:15:05 - 22.12.2011
Lainaus käyttäjältä: idiootti - 19:31:38 - 21.12.2011
Nyt on falafelit odottamassa paistamista. Testaan tällasta "add water"-tyyppistä brändiä taas. Viimeks oli liian yrttinen (en muista mistä ostettu). Nyt on hankittu Myllyn Prismasta.
Mä en ole oikein löytänyt hyvää "lisää vain vesi" - falafelseosta, kaikki ylijeeraisia mun makuun. Sellainen hyvä tuote kyllä helpottais joskus kiireisen eukon ruuanlaittoa! Ne viljapihviseokset on kyl hyviä.
Ostin niit usein alepubin vieres oleva arabian kaupast, siel oli mm eri, libanon tyylist tykkäsin. Mut en oo menny pitkää aikaa sinne, onko se edes vielä olemassa?
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

Hatshoe

Lainaus käyttäjältä: niilo pielinen - 10:21:25 - 22.12.2011
Lainaus käyttäjältä: jankke - 07:15:05 - 22.12.2011
Lainaus käyttäjältä: idiootti - 19:31:38 - 21.12.2011
Nyt on falafelit odottamassa paistamista. Testaan tällasta "add water"-tyyppistä brändiä taas. Viimeks oli liian yrttinen (en muista mistä ostettu). Nyt on hankittu Myllyn Prismasta.
Mä en ole oikein löytänyt hyvää "lisää vain vesi" - falafelseosta, kaikki ylijeeraisia mun makuun. Sellainen hyvä tuote kyllä helpottais joskus kiireisen eukon ruuanlaittoa! Ne viljapihviseokset on kyl hyviä.
Ostin niit usein alepubin vieres oleva arabian kaupast, siel oli mm eri, libanon tyylist tykkäsin. Mut en oo menny pitkää aikaa sinne, onko se edes vielä olemassa?

On se!

miska

Salosen kinuskimunkit on vegaanisia. Salosella oli jotain muitakin vegaanisia munkkeja mutten muista mitä...

Uusin ruokaihastus itelläni on hefu. Sairaan hyvää, terveellistä ja pitää nälän pitkään poissa! Harmi vaan, ettei sitä saa vielä Suomesta valmiina eli joutuu tekemään itse. Ei kyllä oo kauheen iso vaiva. Hampunsiemenet murskaks veden kanssa tehosekottimessa tai vastaavassa, siivilöidään maito harsokankaan läpi, kuumennetaan maitoa varovasti hellalla tai mikrossa kunnes hefumassa erottuu, hefumassa siivilään ja paino päälle. Annetaan valua vähintään muutama tunti, kuutioidaan ja pannulle mausteiden kanssa. Herrrkkua!

läskivili

Jeh, kiitti savu vinkeistä, sain ostettua poppamiehen savua, edellispäivänä tein "savustettuja" soijasuikaleta ja pastaa, eilen "savustettua" lampaankääpää ja riisiä ja nyt on työn alla kevyesti savustetut soijarouhe pasteijat, perheellä tulee pian savua korvista, luulen...  :)

kuka tahansa

Lainaus käyttäjältä: miska - 17:17:04 - 26.12.2011 Salosen kinuskimunkit on vegaanisia. Salosella oli jotain muitakin vegaanisia munkkeja mutten muista mitä...
Wienermunkki, muita ei uusimman Vegaian listauksessa mainittu (siis kinuskimunkin ohella, joka onkin kyllä aikamoinen!).

idiootti

Kiinnostais muuten tehdä leivänpäälliseksi seitania, mutta jostain kumman syystä en ole ikinä valmistanut sitä. Onko jollain suositella hyvää seitanohjetta?

jankke

Mun lemppari on tällainen (perusohje koottu netissä pyörivistä respteistä ja mausteet oman maun mukaan):

Jankken seitankinkku
4dl gluteenijauhoja
1dl gramjauhoja
1dl soijajauhoja (tai yhteensä  2 desiä gramjauhoja)
1 tl kasvisliemijauhetta
2 tl sipulijauhetta
1tl paprikajauhetta
0,5 tl chilijauhetta
0,5 tl kurkumaa
0,5 tl currya
1 - 2 tl nestesavua
0,5dl soijakastiketta
0,5dl öljyä
2,5dl vettä
1 rkl ketsuppia
1 rkl siirappia


Sekoita ensin kuivat ja nestemäiset aineet omissa kulhoissaan erikseen. Lisää neste jauhoseokseen. Vaivaa huolellisesti, muotoile paistiksi. 
Keitä  paistia ennen paistamista 15 – 30min
Kääri paisti folioon ja paista 1.5-2h, 175 asteessa.

Tuosta teen joulukinkun ja muuten vaan paistit ja leivänpäälliset :) Tulee aika iso köntti. Mausteet heittelen yleensä summissa fiilispohjalta.

idiootti

Kiitos jankke! Palkkapäivänä pitää ostaa puuttuvat jauhot kaappiin ja väsätä tota. Tarkotus olis tehdä paljon kerralla, niin toi resepti sopinee siihen.

papu

Lainaus käyttäjältä: jankke - 11:50:20 - 30.01.2012
Keitä  paistia ennen paistamista 15 – 30min
Kääri paisti folioon ja paista 1.5-2h, 175 asteessa.
Onks tässä joku pointti et sekä keittää et uunittaa? Tuleeks parempi koostumus tms, ku ite oon vaan tehny jommankumman toimenpiteen riippuen et mitä ko köntistä on tarkoitus valmistaa.