Vuoden 2015 parhaat levyt?

Aloittaja karol, 19:59:29 - 01.01.2016

« edellinen - seuraava »

karol

Mitkä olivat parhaita julkaisuja formaatista riippumatta vuonna 2015?

Minä olin näemmä sen verran kääpä viime vuonna, että tässä ovat melkein kaikki viime vuonna ostamani uudet julkaisut. Lista on hämmentävän Suomi-painotteinen huomioiden sen, että kuuntelen tosi vähän suomalaista musaa.

Lasten Hautausmaa: s/t 10"
Maailmanloppu: Täältä tulee sota mlp
MORA: Halveksunnan aika ep
Pelkkä väliviiva: Palaa ajassa taaksepäin lp+7"
Ritual Mist: s/t mc
Tau Cross: s/t lp (miinuksena että lp:llä on kaksi biisiä vähemmän kuin cd:llä)
William Elliott Whitmore: Radium death lp

Kunniamaininta menee Sammuneiden Katulyhtyjen ja Vastustan demoille.

Vekenator

#1
Ramleh: Circular time
Torche: Restater
Throat: Short circuit
Frame Rust: S/T
xRepetancex: The sickness of eden
Grunt: Myth of blood
Killing Joke: Pylon
David Torn: Only sky
Yen Pox: Between the horizont and the abyss
Pigs: Wronger
Ke/Hil: Zone 0
Gold: No image
Quttinirpaaq: Dead september

EDIT: Gold lisätty of koos!
EDIT 2: Quttinirpaaq lisätty of koos!

papu

Lainaus käyttäjältä: karol - 19:59:29 - 01.01.2016
Minä olin näemmä sen verran kääpä viime vuonna
Sama + totaalinen rahapula. Ja silti ei ees muista mitä on hankkinu :/ Mut tää ainaki jäi mieleen ja vielä viime vuoden puolella sain hankittuakin jopa itelle:

Likanen Etelä - Kirkkonummi LP

Puuha peten lippa lakki

Lapinpolthajat - III
Napalm Death - Apex Predator - Easy Meat
T.E.K. - s/t
Vastusta - demo

Keksin neljä julkasua ja niistäki yks on demokasetti :v

Vekenator

Musiikin nykytila vissiin kiinnostaa jengiä?

Puuha peten lippa lakki

Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 22:23:23 - 08.01.2016
Musiikin nykytila vissiin kiinnostaa jengiä?
Älä ny oo tommone. Varmasti on tullu paljon hyviä levyjä joita ei vaan nyt muista. Jos nykytila on ainoastaan kulunut vuosi niin sitten sen tarjonta on oman musiikkimaun mukaan aika kehno. Oon kuunnellu kuitenki koko vuoden lähinnä viimisen viiden vuoden sisään tulleita julkaisuja joten eiköhän se nykytilaks lasketa :v

Mulla menee myös usein niin, että kun joku levy tulee eikä oo heti varaa ostaa sitä, se jää odottaan omaa aikaansa. Monesti ostan jotkut levyt vasta vuoden tai kaks julkaisun jälkeen kun yhtäkkiä tajuaa, että mää tarvin tällasen. Pakko kyllä silti sanoa, että jossei nyt ihan vitusti oo menny ohi julkasuja niin aika kehno vuosi ollu muutamaan viime vuoteen verrattuna.

danne

Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 22:23:23 - 08.01.2016
Musiikin nykytila vissiin kiinnostaa jengiä?

En oo hirveesti jaksanut viime aikoina keskittyä levyihin töiden ulkopuolella..Sunhan pitäis ymmärtää  :) Uusia levyjä tuli kyl viime vuonna hankittua ja jossain vaihees väsään jonkun listan..Heti ku jaksan tsekata mitä viime vuonna on ilmestynyt ja mitä on tullut ostettua..

Vekenator

Kunhan piruillessani kirjoitin kärkkäästi, että saadaan jotain eloa tällekkin foorumille  ;D

Enpä minä itsekkään todellakaan seuraa musiikkia sillä periaatteella, että tietoisesti pakko tsekkailla kaikki uusi musiikki ja mulla on joka vuoden lopussa myös se fiilis, että eihän tänä vuonna tullut mitään, mutta loppujen lopuksi saakin n. 15 levyn listan kovassa kuuntelussa olleista loistavista levyistä.

Puuha peten lippa lakki

Jep, mut todellisuudessa 2015 kovimmat levyt listan voisin tehä ehkä 2018 ku oon löytäny kaikki levyt ja bändit jotka viime vuonna on tullu :D

danne

#9
Noniin. Tsekkasin mitä viime vuonna ilmestyneitä levyjä löyty omasta hyllystä ja kyllä 2015 tais olla ihan ok julkaisuvuosi..

Napalm death: Apex Predator - Easy Meat
Kohti Tuhoa: Rutiinin orja
Speedtrap: Straight shooter
Leftöver Crack: Construct of the state
Motörhead: Bad Magic
Kieltolaki: Vapauden illuusio
Hard Action: Sinister Vibes
Uhrit: Kuilu
Tau Cross: S/T
Killing Joke: Pylon

Plus kaikki kaverieiden bändien kassut ja seiskat etc. mitä on tullut hankittua  :)

slugpace

Parista sadasta viime vuonna hyllyyn tulleesta levystä aika pieni prosentti on 2015 ilmestyneitä tai edes tällä vuosituhannella ilmestyneitä, mutta eniten kuuntelussa ja hyväksi havaittuja tuoreita julkaisuja oli ainakin:

Torche - Restarter
KEN Mode - Success
Pigs - Wronger
Bummer - Spank (vaikkakin Milk+Young Ben Franklin uusintajulkaisu on soinut enemmän)
Metz - II
Therapy? - Disquiet
Quttinirpaaq - Dead September
Cherubs - 2 Ynfynyty

Joachkkim

Totalt Jävla Mörker - Helvetespunk
Sleaford Mods - Key Markets
Sons of Kemet - Lest We Forget What We Came Here To Do
Kohti Tuhoa - Rutiinin Orja
Milo - So The Flies Don't Come
Kova Rasvaa - Pimeys Laskeutuu
Earl Sweatshirt -  I Don't Like Shit I Don't Go Outside
Baroness - Purple
Tvärnitad - En Tragikomisk Parodi I Livets Regi

Demoist soinu eniten Vastusta&Hjärnblödning

karol

Lainaus käyttäjältä: danne - 19:27:37 - 09.01.2016
Tau Cross: S/T

Tämän unohdin omalta listalta, ehkä pelkäsin alitajuisesti Vekenatorin tuomiota. Lisäsin omaan postaukseeni myös kunniamaininnan parille demolle.

Vekenator


Samppa

Rakastuin Kassuihin  :) ne on jotain siistiä.. kaikki kassut..  :P