Basso ongelma

Aloittaja Samppa, 07:55:29 - 26.06.2014

« edellinen - seuraava »

Samppa

Joo elikkäs onkos joku hyvä korjailee/vian etsimisessä, mulla on tollanen Fenderin Basso ja jotain häikkää siinä on ku ei oikee lähre ääntä, nupissa joutuu pitää aika kovaa volyymia että kuuluu edes suht ok ääntä, ei kuiteskaa rätise  :o niin aktivi mikit, mut Bättery on vaihettu ja ei toiminu. jos joku tietää edes jotakin niin kaikki apu otetaan vastaan..  Onko vika bassossa vai löytääkö vian kattomalla peiliin.. en tierä ehkä joku tietää  8)

Kiitos

Puuha peten lippa lakki

Eikö tääki ollu jonku muutaman mutkan kautta kuitenki Papun vika?

papu

Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 09:47:57 - 26.06.2014
Eikö tääki ollu jonku muutaman mutkan kautta kuitenki Papun vika?
syyllinen pitää aina löytää  8)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: papu - 10:13:07 - 26.06.2014
Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 09:47:57 - 26.06.2014
Eikö tääki ollu jonku muutaman mutkan kautta kuitenki Papun vika?
syyllinen pitää aina löytää  8)

Jepp todellakin papun vika, ja nyt sen takii mä oon kusessa 8) 8) 8) 8) ;D

torre

kandee ainakin kokeilla toisella styrkkarilla, piuhalla, ilman mitää pedaaleja välissä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: torre - 11:12:31 - 26.06.2014
kandee ainakin kokeilla toisella styrkkarilla, piuhalla, ilman mitää pedaaleja välissä.

Elikkäs on kokeiltu eri styrkkarilla ja piuhoilla.. :/

mirosol

Tuskin tuo kovin kummoinen ongelma voi olla. Ellei se aktiivi-eq ole kyrvähtänyt. Tarpeen vaatiessa voin tsekata.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 20:45:58 - 26.06.2014
Tuskin tuo kovin kummoinen ongelma voi olla. Ellei se aktiivi-eq ole kyrvähtänyt. Tarpeen vaatiessa voin tsekata.

No olis se kyl hieanoa jos joku jaksais kattoa vähän sitä joka tietää noista vehjeistä jotain ku ite on aika pihalla tollasest.. ja kertois edes mikä on siinä rikki..  :)

mirosol

Missäs se verme fyysisesti menee? Vai saatko tuotua mulle tähän paalupaikan tykö?
+m
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Volvo-Pete

miro, meiän basistilla melkeen sama ongelma, maattojuttu ku kädet irti ni hurisee, kädet metalliin ni hiljenee; mä alustavasti kattelin sitä ni luukun alta ku heiluttaa kumpaan mikkiin vaan menevää piuhaa ni surina elää; kokeiltu piuhan vaihto ja mun kitara hänen piuhaan jne aina kitara ok ja basso surrur, styrkkarikin ok kitaralla, ja basson aktiiivi vipukytkin tuntuis olevan ongelmassa mukana. kun käyttää passiivina ni melkeinpä kaikki hyvä, tietty aktiivin preamp ajaa vähäsemmän surinan kuuluviin et voi olla passiivin puolellaki häikkää, etenki ku sisäisen mikkipiuhan heilutus vaikuttaa, tuskin kumpikin mikki paskana. ehikkö joskus tsekkaan jos tiputetaan syliin? mulla elektroniikan perusalkeet riitä ja basisti ite tunkemassa pelkästään putsaus spraytä perään ku ei muuhun basistiäly riitä.

mirosol

Voihan se olla siinä aktiivipiirissäkin se pulma. Kyllä sen voi mulle tuoda näytille...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Volvo-Pete

Edelliseen jatkuen, meillä on nyt 2 viikkoo treenitaukoo joten paras pätkä Naton basson sirisemisen fixaamiseen, oisko sulla Miro sopivaa päivää ottaa projekti pöydälle näinä päivinä? Tuodaan Paalupaikalle tai minne haluutki. Pistäkkö vastausta tähän tai yv:hen jos hommassa edetään.

mirosol

Loppuviikosta voisin lähestyä viestillä. Just sain pöytää sen verran tyhjemmäksi, että hulluin stressi helpottaa - ja sen johdosta voisin ottaa pari päivää vähän lunkimmin...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Volvo-Pete


Samppa

Noniin olis pientä kysymystä taaas..  8) 8)
Osaax joku säätää basson kaulaa? ja jotain säätöä muutenki varmaa tarvii.. Ja kieliä sillee oikeeseen etäisyyteen pöydästä ja sillee että se ei rämise.. ku tällähetkellä rämisee E kieli ja se osuu johki pöytään ku painaa noin 7 nauhasta alemmas..

Toivottavasti saa selvää  :) :) ;D ;D