Kortteliauto

Aloittaja kuka tahansa, 23:50:52 - 08.06.2014

« edellinen - seuraava »

kuka tahansa

Minullahan ei ole edes korttia, mutta: https://kortteliauto.fi/

Mietin, olisiko tästä pitänyt kirjoittaa ilmoitusosastolle, mutta kun aikapankkiketjukin on täällä yhteisöpuolella, niin miksei sitten tämäkin. Toisaalta "Kortteliauto Oy on vuonna 2011 perustettu yritys". Onko kellään kokemuksia tällaisesta touhusta?

LainaaAutojen vertaisvuokraus on autojen yhteiskäytön uusi muoto, joka on saavuttanut viime vuosina suosiota mm. USAssa, Iso-Britanniassa ja Ruotsissa. Yhteiskäytön idea on, että autoa ei tarvitse omistaa itse, vaan auton voi varata käyttöönsä muutamaksi tunniksi kauppareissulle tai harrastuksessa käymistä varten. Tai vaikka koko viikonlopun kestävää reissua varten. Vertaisvuokrauksessa ihmiset laittavat omia autojaan yhteiskäyttöön silloin kun eivät käytä niitä itse. Kortteliauton palvelussa käytetään autojen etähallintalaitteita ja verkkojärjestelmää – vertaisvuokraus on hyvin helppoa sekä omistajalle että käyttäjälle.

Uskomme, että autojen vertaisvuokrauksessa kaikki voittavat:

- omistajat saavat lisätuloja ja autonsa tehokkaaseen käyttöön
- käyttäjät saavat auton käyttöönsä naapureiltaan silloin kuin tarvitsevat ilman auton omistamisen kustannuksia ja vaivaa
- yhteiskunta voittaa autojen määrän vähentymisen, ruuhkien vähentymisen ja myönteisten ympäristövaikutusten takia

Puuha peten lippa lakki

En usko, että ruuhkat tällä vähentyy koska saman verran ihmisiä on liikkeellä, ajo autoa sitten naapuri tai sinä itse. Mutta helvetin hienoahan tämä ois jos sais toimimaan. Jos omistaisin ite auton nii lähtisin heti tämmöseen mukaan ihan silläki, että sais vakuutus- ja muita auton omistamiseen liittyviä kuluja takasin. Harmi vaan, että suurin osa ihmisistä taitaa olla niin tarkkoja autostaan, että parhaalle kaverillekki lainaaminen on pitkän mietinnän takana...