6-7.6 Rekisterifest Vol.1

Aloittaja Piezu, 15:34:42 - 03.03.2014

« edellinen - seuraava »

Sekasorto rekisterifesteille?

Ilmoitetaan Sekasorrolle ettei se ole tervetullut festeille soittamaan rumpalin pöhköilyn vuoksi.
19 (90.5%)
Annetaan Sekasorron tulla keikalle ja unohdetaan rumpalin aatteet (koska hän ei oo mitenkään bändin suunnannäyttäjä tai tuo ees mitään omaa aatetta bändiin) Kaide on bändin keulakuva ja hän on henkeen ja vereen anarkisti& streittari.
1 (4.8%)
Ei kiinnosta, ei välii, iha sama... Tuun joka tapauksessa festeille.
1 (4.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

Samppa

Lainaus käyttäjältä: danne - 11:55:52 - 17.05.2014
Lainaus käyttäjältä: Atte - 00:24:30 - 17.05.2014
Kaappinatsit  joka tapauksessa vittuun mun punkista.

Ja NOFX:n sanoin: If you think punk rock doesn't mix with politics, you're wrong

mögälix

Lainaus käyttäjältä: Atte - 13:38:31 - 17.05.2014
Lainaus käyttäjältä: mirosol - 13:09:07 - 17.05.2014
Lainaus käyttäjältä: antsa - 12:17:55 - 17.05.2014
Perus ajattelutapa noilla oikeiston edustajillahan on jo pitkään ollut se, että vain vasemmistolaisuus on poliittista ja kaikki mitä vasemmistolaiset tekevät ja sanovat on myös poliittista, kun taas oikeistolaiset eivät omasta mielestään politisoi asioita koskaan.

Tämä on muuten mielenkiintoinen aspekti, johon törmää aika usein. Samoin nämä henkilöt ovat järjestään "suvaitsevaimpia" kuin ketkään muut, varsinkaan yksikään punkkari joka ei hyväksy natseja...

Mä olen joskus miettinyt, että kaiken maailman sananvapauspuheen sekaan pitäisi alkaa oikeasti puhumaan sananvastuusta. Ei täällä olla ihan miten vain.
Kyllä. Kaikkea ei voi kuitata"kännissä läpällä" kommenteilla.

Vaikka tuskin muutenkaan tulisin festeille (kun kotilo olen), mutta nyt en ainakaan tule perjantaina. Boikotoin Sekasortoa. Vaikkei pitäisi sotkea bändiä ja yhden jäsenen mielipiteitä, kuten Pekka itse pyytää. Niin en voi mitään että tuli ns. paskanmaku bändistäkin.

Varmasti nyt joku ajattelee, että mitä kuvittelen  tai mitä luulen moisen mököttämisen auttavan. Tuskin mitään, mutta näin minä toimin.

Rauhaa ja rakkautta.

mirosol

Aika pitkälti samoilla linjoilla herra Mögälixin kanssa.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

salozka

Atte: sananvastuu on hieno termi, sitähän periaatteessa tää nykyinen sananvapauskin on, se vaan enemmän tai vähemmän tahallisesti halutaan jossain piireissä kääntää muuksi :)

Mikä lie kesähelle sekoittanut porukkaa (entisestään), kun viime päivinä melkoista nettiurpoilua, toi Pekka C ja sitten ne Hellevigin sekoilut.

En kyllä ite ton keissin jälkeen ottais Sekasortoa keikalle, jos oisin järjestäjä. Rauhaa rakastavia punkkareita tietty paikalla, mut helposti voi kaikenlaista sanailua syntyä pienessä paikassa, eikä muutenkaan ehkä kannata tukea tollasta linjaa. Jos Sekasorto esiintyy, veikkaan että moni yleisöstä menee protestiksi ulos keikan ajaksi.





kuka tahansa

Tosi hienoa, että tästä on herännyt keskustelua. Tykkään teistä!

Dead sun rising

Tattis, nyt olen itsekin kartalla. Tai oikeastaan meni sittenkin yli oman lipan siihen nähden millaiseen aatteelliseen lokeroon Sekasorto on aikaisemmin tavattu asemoida. Toisaalta kun homma on vedetty niin överiksi, ehkä ei enää viime vuosina ollakaan oltu ihan niin tosissaan...?

No, pitää tuo silti katsastaa festeillä, edellinen näkemäni keikka on jo 90-luvun puolelta. 90-luku oli punkin suhteen Suomessa minusta kokonaisuutena enemmän aatteellisempaa aikaa kuin sivusta seurattuna tämä 2000-luvun meininki. Seuranneeko Sekasorto tuota trendiä...

Piezu

Joo luin kans tosta sekoilusta ja olin aika ymmälläni! Oon tuntenu Kaiden, eli bändin laulajan jo vuoden verranja hän on tosi fiksunolonen jäbä. Kaide on täysanarkisti ja vege/streittari ollu viistoista vuotiaast asti. Sit tiiän sen kitaristin kans ja se on nuoriso-ja päihdetyööntekijänä ja kans vanhanliiton punkkeja.

Tää pekka pyys mua kaveriks ehk puol vuotta sitte ja oon seurannu sen päivityksii ja kyl sen huomaa et hän on aika oikeistolainen. Syyttää aina "mutiaisii" talousongelmista ja hänen mielestään väkivalta on ratkaisu...  :-\ En ollu kuitenkaa iha varma, et onko hän vaa ironinen, mutta nyt alkaa käydä selväksi ettei kyllä oo huumoria... :-X

Oon ymmärtäny, et Sekasorto olis yks anarkistisimmist, kantaanottavimmist ja poliittisimmist 80-luvun bändeistä, mut nyt kyl imago kärsii..  >:( >:( >:( >:( >:( Oisin kuitenki ite henkilökohtasesti halunnu nähä kyseisen bändin joskus ja siks pyysin heitä festeille.

Päätin nyt demokratian nimessä pistään äänestyksen topikkiin. Eli tasa-arvosuuden nimissä eniten ääniä saanut vaihtoehto toteutetaan. Annetaan vaiks puoltoista viikkoo äänestysaikaa. Ja äänestäkää mitä haluutte, mut älkää nyt sit vittu boikotoiko sillee et jätätte festit välistä, koska sillä teette hallaa sit kaikille muille bändeille yms. kuluille. Eli äänestäkää nyt sillee ettei sit oo enää valittamista  ;)

..Ja johonkin aikasempaan kommenttiin vastatakseni: joo SA-Int oli listas, mutta peruutti.  :-[

Vekenator

Lainaus käyttäjältä: Piezu - 12:44:56 - 21.05.2014
...Syyttää aina "mutiaisii" talousongelmista ja hänen mielestään väkivalta on ratkaisu...

Tämmöset Burzumit vittuun mun punkista.

kuka tahansa


Dead sun rising

Mulle jäi nyt epäselväksi vielä kumpi oli se suurempi probleemo, se kun rumpali on tuota mieltä vai se kun hän julkisesti julistaa näitä urpouksia omalla nimellään?

Keikan järjestäjähän saa valita keitä keikoillensa soittamaan ottaa, mutta sikäli kuin olen nähnyt miten urpoa porukkaa vaikka Punk in Finlandille kirjoittaa, niin voisin kuvitella näitten ehkä bändeissäkin soittavan (en tiedä kun en tunne nimimerkkejä enkä ole edes sinne kirjautunut).
Tällöin "1 pösilö bändissä -> ei keikkaa"-periaatteella voisi saada boikottilistalle enempikin bändejä.

Se nyt on toki selvä, että nuo ristiriitaiset lausunnot pilaa Sekasorron mainetta, mutta ei haittaisi omaa menoa paikalle. Itse asiassa on kukakuinkin ainoa, jonka takia paikalle voisi varta vasten lähteä.

Onhan se myönnettävä, että nuorena ja kirkasotsaisena kovin hämmästelin zineissä Pyhäkoulun laulajan melko vastaavanlaisia rasistisia lausuntoja zineissä, mutta en kyllä silloinkaan olisi jättänyt bändiä näkemättä. Ehkä joku jätti 80-luvulla ja 2010-luvulla joku jättää Sekasorron liven väliin samasta syystä.

Puuha peten lippa lakki

Mun mielestä nuo sössötykset on jos sitä luokkaa, että vois olla ihan tervettä jättää Pekka jäähylle. Jotenki en ees käsitä miten ne muut jätkät jaksaa tota tyyppiä jos ne on niin kovia anarkisteja kun annetaan ymmärtää. En ite ainakaan epäröis montaa sekuntia jos selviäis, että joku bändikaveri harrastaa täysin älyvapaata rasismia ja näkee väkivallan jonain ratkaisuna. Kuten Atteki sano, ei täällä voi olla miten vaan.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 12:53:38 - 22.05.2014
Mun mielestä nuo sössötykset on jos sitä luokkaa, että vois olla ihan tervettä jättää Pekka jäähylle. Jotenki en ees käsitä miten ne muut jätkät jaksaa tota tyyppiä jos ne on niin kovia anarkisteja kun annetaan ymmärtää. En ite ainakaan epäröis montaa sekuntia jos selviäis, että joku bändikaveri harrastaa täysin älyvapaata rasismia ja näkee väkivallan jonain ratkaisuna. Kuten Atteki sano, ei täällä voi olla miten vaan.

Komppaan komppaan.. en kattelis itsekkään sellasta touhua kyllä yhtään.

salozka

Lainaus käyttäjältä: Dead sun rising - 21:54:43 - 21.05.2014
Lainaus käyttäjältä: Dead sun rising - 21:54:43 - 21.05.2014
Tällöin "1 pösilö bändissä -> ei keikkaa"-periaatteella voisi saada boikottilistalle enempikin bändejä.

Tätä mä oon kanssa miettinyt monessakin yhteydessä, kun monensorttista musaa tulee kuunneltua, aika arveluttavaakin, ja myös keikalla todistettua, mutta ottanut nää vaan musan kannalta. Ei tietenkään mitään natsiääliöintiä. Toisaalta poliittisesti vaikka kuinkakin korrekti voi ihmisenä olla idiootti.

Ei näihin ihan yksioikoisia ratkaisuja olekaan, äänestys on hyvä idea :)  Sääli bändin aatteellista puolta myös, mutta vähän ihmetyttääkin miten sit samassa bändissä, puolin tai toisin. Tässä kyseisessä tapauksessa kyseinen henkilö onnistunut saamaan muutamassa päivässä 1200 kommentin keskustelun ja ois varmaan lisääkin, jos ei ois bannattu. Kyllä se mun mielestä kertoo osaltaan, että vähän herkkä tilanne just nyt, plus että toi rumpali selkeesti tahallaan provosoi ihmisiä, tulkitsi kommentteja tahallaan väärin, ja vielä alkoi levittää sivunpitäjästä herjauksia muilla sivuilla.
Siksi kallistuisin ei-linjalle, mutta en osallistu tohon äänestykseen. Sekasorto bändinä ei oo mulle mitenkään tärkeä, niin en sitten omilla ei-mielipiteilläni halua estää bändin faneilta mahista keikkaankaan. Kunhan nyt huutelen puskista  :D

niilo pielinen

Hyvä idea piezu. Sekasorto ei mulle tärkee bändi ikinä ollukaa, eli vähä sama jos tulee tai ei. Tän fb:n jutun lukemisen jälkeen, itte päätän olla ulkona heiän setin aikana jos ne tuu, mut ei tän takia jätän tulematta, joku järkkää niit festit, ja se on kiva et on tämmösiä.
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

arpakynttilä

Miksköhän herra rumpali edes haluaa soittaa festeillä, joilla about kaikki bändit ovat poliittisia?