Polkupyöräkorjaamot ja liikkeet

Aloittaja mirosol, 11:13:11 - 11.05.2011

« edellinen - seuraava »

mirosol

Tämä oli hyvä huomio tämä recyckeli.

Mistä ihmiset ostaa osia?
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

nazimode

 ööööhh. Foxcomp, BestBrakes, HI5bikes. Nyt hävettää.  :P
"Kristinuskon jumalan puolustukseksi voidaan sanoa, että hän sentään on selvästi androidi."

el-ejecutor

Onkos tuo Aurinkotehdas se siellä Kirkkotiellä sisäpihalla jemmassa?
Joskus taannoin ostin pyörän sieltä ja se piti palauttaa 4-5 kertaa ennen kuin oli käyttökunnossa. Pari kertaa taisi hajota jo pihalla.
Mainittakoon tosin että asialla ollut "korjaaja" ei tainnut olla vakituisia tyyppejä siellä.

Loppupeleissä ajoin sillä pyörällä pari viikkoa ja se meni totaalisesti paskaksi.
Lammas kun olen niin luovutin. Ei kiinnostanu enää mennä takas itkemään.

Terveisiä vaan Brianille, missä ikinä lienetkin.

mirosol

Tarkoitat varmaan emmauksen yhteydessä olevaa pyöräkirpputoria. Aurinkotehdas on jotain ihan muuta siellä itäisen rantakadun päässä.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

Öö, siis Aurinkotehdas on tosiaan tuo Kirkkotien kansalaisjärjestökompleksi, jossa on Maan ystävien, Maailmankauppojen liiton, Uuden Tuulen ym. toimistot. Siellä on myös Emmauksen kirpputori, mutta pyöräkirppari sen sijaan on Estellen (ainakin nimellisesti, eiköhän Estelleä pyörittävä Uusi Tuuli sitäkin pyöritä). Ja joo, siellä on ikävä kyllä välillä ollut jos jonkinlaista tyyppiä väsäämässä, olen kuullut...

mirosol

Jaa. Kappas. Itse sekoitan asioita. Osumistarkkuus ollut näköjään muutenkin tälllä viikolla aika alhainen. Liikaa töitä ja liian vähän unta. Eli unohdetaampas tämä sekoiluni...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Hatshoe

Itaisen rantakadun paassa on ainakin Aurinko-baletti. Pyoraily tosin on yhta viehkea ajanviettotapa kuin baletti.

Antin pyorassa on tosiaan pintapuolisesti todella mukavaa palvelua, mutta ikava kylla mitaan varsinaista kommunikaatiokyka on turha odottaa. Ja naillekin sedille on tarkeampaa saada myytya tavaraa kuin tehda asiakas tyytyvaiseksi. Kerran sain hirveat raivarit kun ukko ei suostunut myymaan mulle mita halusin. Menin ostamaan pistosuojattua rengasta kun kumppanin pyorasta oli puhjennut kumi noin kolme kertaa viikon sisaan. Myyja kauppasi vakisin pistosuojaamattoman renkaan ja sanoi, etta hyvin silla parjaa. Ostin sitten sen, mutta tulin kotona katuma paalle ja palasin vaihtamaan renkaan. Sain tilalle toisen renkaan. Vasta kotona tajusin, etta kirjainlyhenne, jonka vaitettiin tarkoittavan pistosuojausta, tarkoittikin vain kumiseoksen nimea tms. Ja oli siina jotain muutakin, mutta lopputulos oli hirvea kiukuttelukohtaus ja vannoin etten enaa koskaan mene kyseiseen kauppaan.

Foxcompista ja Ajopyorasta saa mun mielesta ihan hyvaa palvelua. Kantsii ehka miettia aina vahan etukateen etta mita on hakemassa ja lukea netista tai kysella tutuilta jos ei oo ihan varma mita tarvitsee. "Asian tunteva" kauppiashan haluaa vain myyda tavaraansa eika valttamatta ole kiinnostunut asiakkaan tarpeista. Enka ma Berggreniakaan niin kammoksuisi. Mutta itse ostan kylla uudet osat melkein poikkeuksetta ulkomaisista nettikaupoista. Jotain pienempaa tarviketta on tullut ostettua paikallisista ja esim. tyokaluja Ajopyorasta.

Jos joku tarvii joskus niin meilla on ketjuruoska, (fiksirattaan lukkorenkaan) haka-avain ja shimanon keskioavain ynna muita perustyokaluja. Saa tulla kayttamaan tai luotettavuutta vastaan lainaamaan! Fillareista puhuminen on myos yksi lempipuuhiani.

mirosol

Sitten vaan listaamaan niitä nettikauppoja... Chainreaction.co.uk on jo mainittu, mutta niiden kauppa tuntuu jotenkin käsittämättömän sekavalta.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Hatshoe

Yksivaihde.netista loytyy aika kattavat listat, mutta vois kai niita tahankin kerailla kunhan muistuu mieleen. Yleensa oon saanu pienemmista paikoista parempaa palvelua kuin isoista. Ja isoista esim. Wiggle on ollut Chainreactionia nopeampi ja asiallisempi, joskin Chainreaction on joskus halvempi. Listailen suosikkejani myohemmin, jos ei joku muu ehdi ensin!

kuka tahansa


kaijo

Mun fillari on niin epästandardi ja tehtaalta tullessaan täynnä bugeja, että olen joutunut kiertämään lähes kaikki Turun pyöräkorjaamot läpi yrittäessäni saada fillarini toimimaan moitteettomasti. Siinä kysellessä olen muodostanut seuraavanlaiset mielipiteeni Turun kaupoista.

Mielestäni parasta palvelua olen saanut Ajopyörässä jossa perusmyyjät nykyään aina ohjaavat minut suoraan korjaamon puolelle missä ne pari vakkarikorjaajaa ovat mielestäni fiksuimpia koko kaupungissa. Teetin siellä mm. 26" takapyörän jossa 14 mm bmx akseli 7-vaihteisella rataspakalla, ja sähköpyörääni sellaisen takapyörän johon asennettiin kaksi vapaaratasta vierekkäin kahdelle ketjulle! Sain myös kolarissa vääntyneen laadukkaan levyjarrullisen etupyörän, johon ostin pinnat ja rakensin sen uuteen vanteeseen 20 euron hintaan.

Foxcomp on Hi-End-pyörien suhteen varmasti ammattitaitoinen, mutta kaltaistani tuunaajaa tai customoijaa kauppa ei auta juuri mitenkään. Tuotteet ovat joko liian kalliita, tai myyjän ammattitaito ei veny epätyypillisiin viritelmiin.

Antin pyörän myyjät on kyllä jänniä, mutta sieltä en löydä koskaan niitä erikoisia osia mitä etsin.

Nextbikessä on makeita fillareita ja hieno valikoima varaosia esillä hyllyssä hintalappuineen. Hieman viileä palvelu mikä johtunee siitä että heillä on parempaakin tekemistä kuin palvella mua kunn koskaan osta mitään. Kerran myyjä lahjoitti mulle tarpeettomana erikoisen etuvaihtajan, ja koska mikään normaali vaihtaja ei olisi sopinut mun erikoiseen fillariin, niin olen siitä ikuisesti kiitollinen.

Nummen pyörä on mukavan oloinen paikka. Muuta sanottavaa ei tule mieleen.