pe 30.9. Dynamo: Seksihullut unplugged ja runonlausuntaa

Aloittaja kuka tahansa, 01:44:47 - 02.10.2011

« edellinen - seuraava »

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

kuka tahansa

Jahas, Dynamossa olisi näemmä perjantaina ollut tällaista:

Lainaa20:00
Sammakon ja Liken kirjamessuklubi:

RUNOUTTA JA PUOLIAKUSTISTA PUNKKIA*

Sammakon ja Liken
Turun Kirjamessujen Iltaklubi
Tapahtuma on myös Kustannusosakeyhtiö Sammakon 15-vuotisjuhla,

SEKSIHULLUT unplugged

23:30
LYS DJs play indie and the kitchen sink
vapaa pääsy

*) OHJELMA:

Runotunti klo 21-22
Antti Nylén esittää runoja Charles Baudelairen kokoelmasta Pahan kukat
Robert Meriruoho esittää runoja esikoiskokoelmasta Göteborgilainen viikonloppusatu
J. K. Ihalainen esittää runoja tulevasta kokoelmasta Tisle

Punkrocktunti klo 22-23:
Seksihullut esittää musiikkia bändin tuoreelta LP:ltä. Keikka toteutetaan bändille poikkeuksellisesti puoliakustisena


Lisätietoa Runotunnista:

Charles Baudelairen Pahan kukat kääntyy ensimmäistä kertaa suomeksi. Jättiurakan tehnyt Antti Nylén lukee suomentamaansa runoklassikkoa. Tämä keikka on samalla Pahan kukat -teoksen Turun julkkarikeikka. Helsinkiläinen Antti Nylén on paitsi äärimmäisen taitava ja pedantti kääntäjä, myös omaperäisenä tekijänä tunnettu esseisti.

Robert Meriruohon esikoiskokoelma on tarina viikonlopusta Göteborgissa ja anarkistisen elämänfilosofian manifesti. Teos ilmestyi pienpainatteena Ruotsissa vuonna 2010. Sammakko julkaisee uudistetun version keväällä 2012. Färsaarilta Turkuun lentänyt Meriruoho kisaa Poetry Slamin loppukilpailussa Kuopiossa lokakuussa 2011.

J. K. Ihalainen on Suomen lyriikan kiehtovimpia tekijöitä. Hänen esiintymisensä saavat usein teatraalisia ja shamanistisen mystisiä piirteitä. Tampereen liepeillä majaileva tinkimätön hypnopoliitikko ja totaalirunoilija on elänyt kaukana kirjallisuuden valtavirrasta, mutta hänet on silti tohdittu seppelöidä mm. Eino Leino -palkinnolla vuonna 2010.

Lisätietoa Seksihulluista:

"Seksihullut olisi ollut kotonaan suomipunkin ensimmäisessäkin aallossa, vaikka on mahdollisimman kaukana perinteisestä 77-veivauksesta. Tuolloin uuteen musiikinlajiin ei ollut kehkeytynyt puolivirallisia sääntöjä tai paineita ajatella tietyllä tavalla. Vapaus koski niin musiikillisia kokeiluja kuin lupaa sanoa mitä lystää. Nimestään huolimatta bändi on kaikkea muuta kuin irvileukaista spedeilyä. Seksihulluille punk tarkoittaa totaalista vapautta kirjoittaa kappaleita esimerkiksi seksistä, pankkikorteista, pikavipeistä tai krapulamätöstä. Ja juuri tässä piilee Seksihullujen viehätys. Siinä on sopivassa suhteessa punkin anarkiaa ja avantgardea. Aivan kuten kitaristi Jyrki Nissisen sarjakuvissa, tökerö jälki ei tarkoita huolimattomuutta. Kappaleet saattavat saada absurdeja käänteitä niin teksteissä kuin sinne tänne poukkoilevan räminän suunnassakin."
Antti Luukkanen, Rumba

Hauskalta tapahtumalta kuulostaa, mutta vaikka olisin tästä tiennytkin, olin joka tapauksessa poissa kaupungista. Kävikö tuolla kukaan? Millaista oli puoliakustinen Seksihullut? Entäs runot?

suvi

Minä olin ja moni muu. Ehin kylläki nähä Ihalaista vaan hetken, mutta tykkäsin kovasti!
Seksareitten keikka oli myös loistava, parhaita keikkoja mitä oon niiltä nähny (oon nähny aika monesti). Vilun kattilankansi-laatikko-kirja -rummut oli uppeet ja toimivat. Jee!