Turun syömispaikat

Aloittaja papu, 11:57:06 - 26.01.2018

« edellinen - seuraava »

papu

Ajattelin perustaa tälläisen yleispätevän syömäpaikkka-topikin. Ravintolat hienopyllyilystä mäskiin.

Onks joku käyny testaamassa sitä Mikaelin kirkon vieressä olevaa Saigon Sandwich Bakerya? Patonkii eri täytteillä. Vaan yks kasvisvaihtoehto näyttäs olevan.

larsgh

#1
Mä laittelen näin alkuun muutaman. Muuten istun tässä kokopäivän kirjottelemassa.
Vegaani näkökulmalla ja sen syvällisemmin paneutumatta. Yleensäkin mun mielestä suomessa vegaanilistat ravintoloissa jne on aika samaa perushuttua enkä ole juuri makueroihin törmännyt eri ravintoloiden välillä jos kyse samasta annoksesta. Liekö kokeilunhalun puutetta. Vaiko jopa taidon?

Allaolevissa palvelu on ollut kaikissa hyvää ja hinnat ok.

Sahara. Paljon vegaanijuttuja. Rulla falafel on ehkä euroopan top kolmessa. Hyvä mesta. 8+.

Carlina. Listalla vegaanipurilainen johon kuuluu myös ranskalaiset. Annos on aivan hillitön ja sillä olisi ruokkinut pienehkön kylän 1800 luvun katovuosina. Maultaan ok. Muuten ei listalla juuri vegaanijuttuja. 7,5.

VG wok. Täällähän on vaikka mitä mutta mutta... En itse ihan innostu ruokien koostumuksesta ja mauista. Valju ja vetisyys. Kaikki on ja näyttää ja maistuu samalta. Kevätkääryleet on listan parhaat.  Niukka 7-...

Vänäk. Tämähän on sitten ihan oikea ravintola. Ja ihan hyvä sellainen. Listalta löytyy ja perjantaina vegebuffet. Ei selkeätä top esitystä. Buffen pizza ei ole kovin erikoinen. Siitä pöydästä kannattaa tankata muita lajeja. 8

Ravintola Kasvis. Tämä on tämä. Ruoka on hyvää ja buffet tyylillä. 8+

papu

Lainaus käyttäjältä: larsgh - 11:04:02 - 27.01.2018
VG wok. Täällähän on vaikka mitä mutta mutta... En itse ihan innostu ruokien koostumuksesta ja mauista. Valju ja vetisyys. Kaikki on ja näyttää ja maistuu samalta. Kevätkääryleet on listan parhaat.  Niukka 7-...
Sanottakoon, että täällä on taso laskenut huomattavasti. Seitan on tippunut about kaikista annoksista pois. Hinta on toki alhainen, mut ehkä homma on nyt tosiaankin tasaantunut ton hinnan mukaiseksi. Siltikin vieroksun ajatusta maksaa soijasuikaleista ravintolassa.

Mut toi on tossa kahen korttelin päässä. Tulee vierailtua toisinaan koska aukioloajat järkevät. Kokonaisuutena mun mielestä hyvä mesta.

Vekenator

VG Wok innostus laantunut itelläkin hieman viimekuukausien aikana. Joskus arkivapaalla tulee haettua annos mukaan ihan vain sen takia, että siitä kaksi kertaa mahan täyteen.

Kuori ehdottomasti paras kasviravintola koko kaupungissa. Vänäk vielä testaamatta...

papu

Uus VG Wok tullu Humalistonkadulle. Onkohan toi se liiketila missä ollu monta eri pitseriaa ja nyt sit viimeisimpänä kreikkalainen(?) ravintola missä nyt ei ilmeisesti sit kerinny käymään? Sijainti varmasti mainio miettien lounastajia, muuten tuntuis kummalliselta toi alituinen toimipisteiden avaaminen ja sulkeminen.

kuka tahansa

Uudessa paikassa on ainakin huomattavasti enemmän asiakaspaikkoja kuin Asemapuiston rakennuksessa.

Kuori on joo paras kasvisrafla à la carte -listansa osalta (jos nyt jollakulla sellaiseen on varaa, itse kävin kerran lahjakortilla eikä toiste kyllä ole asiaa), mutta parhaana lounasravintolana pidän Betel-kirkon tiloissa sijaitsevaa Kasvis-ravintolaa. Tai no nyt en ole siellä vähään aikaan käynyt enkä tiedä, kuka on kokkina, mutta noin niinku muuten vaihtelun ja monipuolisuuden osalta. Tosi hyvä salaattipöytä. Hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan, vaikka buffetin hinta onkin kuulemma noussut huikeaan kymppiin.

karol

#6
Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 18:17:55 - 01.02.2018
Kuori on joo paras kasvisrafla à la carte -listansa osalta (jos nyt jollakulla sellaiseen on varaa, itse kävin kerran lahjakortilla eikä toiste kyllä ole asiaa), mutta parhaana lounasravintolana pidän Betel-kirkon tiloissa sijaitsevaa Kasvis-ravintolaa. Tai no nyt en ole siellä vähään aikaan käynyt enkä tiedä, kuka on kokkina, mutta noin niinku muuten vaihtelun ja monipuolisuuden osalta. Tosi hyvä salaattipöytä. Hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan, vaikka buffetin hinta onkin kuulemma noussut huikeaan kymppiin.
Kuoren lounaskin on hyvä, joskin joskus vaihtoehdoista se ruokaisa lounassalaatti on vähän turhan kevyt kuitenkin. Listalta olen syönyt kerran työpaikan pikkujouluissa v. 2016.

Betel on kyllä ihan jees, tosin hiukan liian ysäri tarjonnaltaan. Salaattipöytä on kyllä oikein hyvä! Yleisesti ottaen laadukas salaattipöytä on aliarvostettu asia.

VG Wok on halpa ja pitkään auki, mikä tarkoittaa helposti raaka-aineissa säästämistä. Patongin syön 1–2 kertaa viikossa. Bao-leipä on mukava pieni ja halpa välipala (2,50€).

papu

Tänään ku tallustelin ohitte niin tulipas mieleen Yangtze Hämeenkadulla. Kerran tosin vaan syöny, mut meni heittämällä kyl kärkeen kiinalaisessa safkassa, ainakin Turun mitta-asteikolla. Safkaa sai tosin odotella ihan törkysen kauan ja muutenkin semikankeeta asiakaspalvelu, mut sapuska oli mainiota ni plussan puolelle jäi homma selkeesti. Pääruuat jotain 15€ luokkaa.

mirosol

Se oli tarkotus testaa maanantaina, mut oli kiinni. Mentiin sitten siihen kiinan muuriin tyksin viereen. Joo hyvän kokoset annokset ja tuoreista aineista. Mut vähän plääh kuitenkin.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Vekenator

Yangtze on kyllä aivan heleposti paras kiinalainen ravintola Turussa. Kiinanmuuria en oo testannu koskaan vaikka se on tossa lähellä. Kuulemma isot annokset jos ottaa mukaan. Siitä kirjaston nurkalla olevasta thai/kiinalais mestasta saa tosi hyvää ankanmakuista tofua.

idiootti

Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 21:17:55 - 08.03.2018
Yangtze on kyllä aivan heleposti paras kiinalainen ravintola Turussa. Kiinanmuuria en oo testannu koskaan vaikka se on tossa lähellä. Kuulemma isot annokset jos ottaa mukaan. Siitä kirjaston nurkalla olevasta thai/kiinalais mestasta saa tosi hyvää ankanmakuista tofua.
Kiinanmuurista hyviä kokemuxia n. kymmeneltä käyntikerralta wuosien warrella. Oli rankkaa ku ne oli sulkemassa yks ilta ja pihalla joku jätkä (joka ainakin vaikutti ihme kyllä olevan selvinpäin) alko tönimään tarjoilijaa ja siin tais tulla pienimuotonen käsirysy. :o Serious business.

papu

Pancho Villan burgeriviikoilta sen Veggie-burgerin (vegaaninen), jossa falafel-pihvi. Sapuskaa sai odotella melkees kolme varttia, mutta tämä tiedoksiannettiin jo sisäänastuessa. Mun mielestä oikeen jees burgeri, vaikka muutoin en ole oikeen ton mestan sapuskoista ehkä perustanut.

maik spotifail

Mä kävin eile Teboililla syömässä kasvishampurilaisen. Oli iha paska.

ruumis

Lainaus käyttäjältä: maik spotifail - 09:31:35 - 14.04.2018
Mä kävin eile Teboililla syömässä kasvishampurilaisen. Oli iha paska.
:o :o :o

Eilen söin pitkästä aikaa Saharassa enkä oo kyllä aikoihin maistanut yhtä hyviä falafeleja!!

papu

Lainaus käyttäjältä: ruumis - 11:24:53 - 14.04.2018
Lainaus käyttäjältä: maik spotifail - 09:31:35 - 14.04.2018
Mä kävin eile Teboililla syömässä kasvishampurilaisen. Oli iha paska.
:o :o :o

Eilen söin pitkästä aikaa Saharassa enkä oo kyllä aikoihin maistanut yhtä hyviä falafeleja!!
Mä taas kuulin juoruja et omistajavaihdoksen myötä falafelit ois ihan perseestä. Ketäs tässä nyt sit pitää uskoa!? :o