PITSA FANIT

Aloittaja papu, 06:28:06 - 04.02.2017

« edellinen - seuraava »

papu

Joo, no ei toi kyl ihan varsinaiseen pitsa faniuteen kuulu, mut kyl noita välillä tulee syötyä. Kelpo EVÄSTÄ just ku on jossain keikkareissulla tms.

papu

Lainaus käyttäjältä: Vekenator - 23:24:30 - 05.02.2017
Ensviikon lauantaina pitsamiitti Semaforissa joskus päiväsaikaan?
Voi olla et tää täytyy omalta osalta jättää väliin ku vaikuttais et lauantaipäivä on yhtä hoppuilua :'(

Puuha peten lippa lakki

Kyllä todellinen pitsa fani nauttii pitsastaan vaikka ois kuinka yritetty einestämällä pilata

mirosol

Se moderni veganläppä oli kyllä hirmukiva yllätys. Tarvii varmaan pian taas ottaa semmonenkin.

Kirsi! Kerros mitä eroa on napolin ja rooman koulukunnilla? Mää kun olen jämähtänyt kuitenkin sinne italia- ja turkki-koulukuntien väliin..
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Kirsi

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 21:08:31 - 07.02.2017
Se moderni veganläppä oli kyllä hirmukiva yllätys. Tarvii varmaan pian taas ottaa semmonenkin.

Kirsi! Kerros mitä eroa on napolin ja rooman koulukunnilla? Mää kun olen jämähtänyt kuitenkin sinne italia- ja turkki-koulukuntien väliin..

Roomalaisen pizzan pohja on sellainen ohut ja rapea ja napolilaisen sellainen paksumpi, mehevähkö. Ja napolilaisessa on kunnon reunat, ja jostain syystä tykkään tosi paljon pizzan reunoista. Kumpaakin olen testannut, roomalaista Roomassa ja napolilaista Sisiliassa.


Olin itekin ihan positiivisesti yllättynyt siitä uudesta roiskeläpästä, vaikka en yleensä tykkääkään einesruuista, ja on kyllä tullut ostettuakin niitä jo useamman kerran, jopa pakastimeen  ;D

Vekenator

Ohut ja rapea pohja mielummin meikälle. Ai hemmetti ku tekeekin mieli pitsaa just nyt :-X

ruumis

Ohuen pohjan puolella oon itkein useinmiten, mut esim. Pizzariumissa on se pohja niin sootanan hyvää et sitä mussuttaa kyl mielellään  8) Reunoista myös tykkäilen, vituttaa/suututtaa/itkettää jos ioku jättää syömättä!!

mirosol

Eli Semafori menee lähemmäs rooman koulukuntaa ja normiturkkilaiset muistuttaa enemmän napolia - noin niin ku karkeasti yksinkertaistaen. Kun en ole italiassa ikinä vielä käynyt, niin en tiennyt. Tats Kirsi! Olen viksumpi taas!

Mutta myönnän! Mä jätän joskus reunoja, erityisesti jos eksyn esim nummikseen, missä se napolityylinen pohja ja pitsan fyysinen koko tekee kokonaisuudesta mahdottoman vetää kerralla. Painotus sanalla joskus. Ei ole normaalitila. Vain silloin kun 'nuff is 'nuff.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 09:30:46 - 08.02.2017
Eli Semafori menee lähemmäs rooman koulukuntaa ja normiturkkilaiset muistuttaa enemmän napolia - noin niin ku karkeasti yksinkertaistaen.
Jos vielä yksinkertaistaa ni saakoha käkeen joltain ::) Eli rooma jees, napoli käppä :-X

mirosol

Meikän elopainolla pitsakeskustelussa se ylipainon ylivoima on kyl mulla. :P
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Vekenator

Lainaus käyttäjältä: ruumis - 08:08:14 - 08.02.2017
Ohuen pohjan puolella oon itkein useinmiten, mut esim. Pizzariumissa on se pohja niin sootanan hyvää et sitä mussuttaa kyl mielellään  8)

Pizzariumin slaissit on kyllä jumalaista...


papu

Toisaalta kyl sellanen pullamainen pohjaki on välillä toimiva. Aikansa ja paikkansa kaikella 8)

Viime viikolla söin neljänä päivänä pitsaa, ni tällä viikolla täytyy kyl hiukka himmailla :(

mirosol

Mulla meni kahtena. Mikä sekin jo vähän liikaa. Tohon ei toki lasketa niitä jalapenopitsaleipäsiä...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Joo, mut toisaalta ei kyl normaalioloissa tuu ihan neljää kiskastua. Vaikutti toi kolmen keikan rundi hiukkasen asiaan ::)

ruumis

Moikka kaikki pitsa fanit! Mulla on ollu vähän epäonnea pitsapohjien kanssa täs, eli laittakaas tänne hyviä pohjareseptejä ja kikkoja loistavan pohjan duunailuun! Kiitos jo etukäteen!