Vegaanivinkit

Aloittaja Hatshoe, 15:04:30 - 24.07.2011

« edellinen - seuraava »

Könä

Kertokaas ny fiksummat mihin soijahiutaleita kannattaa tai voi käyttää?
Oon miettiny jo monta vuotta, enkä vielä oo keksiny mitää muuta kun jugurtin sekaan että täyttää vähä paremmin.

jankke

Lainaus käyttäjältä: papu - 10:59:53 - 06.02.2012
Lainaus käyttäjältä: jankke - 11:50:20 - 30.01.2012
Keitä  paistia ennen paistamista 15 – 30min
Kääri paisti folioon ja paista 1.5-2h, 175 asteessa.
Onks tässä joku pointti et sekä keittää et uunittaa? Tuleeks parempi koostumus tms, ku ite oon vaan tehny jommankumman toimenpiteen riippuen et mitä ko köntistä on tarkoitus valmistaa.
Joo koostumus on parempi tälleen, ei riskiä purukumimaisesta meiningistä ja siihen tietty auttaa noi kikherne- ja/tai soijajauhotkin. Tulee mehevämpi paisti. (V*ttu mikä marttameininki mulla).
Lainaus käyttäjältä: Könä - 13:05:32 - 06.02.2012
Kertokaas ny fiksummat mihin soijahiutaleita kannattaa tai voi käyttää?
Oon miettiny jo monta vuotta, enkä vielä oo keksiny mitää muuta kun jugurtin sekaan että täyttää vähä paremmin.
IMHO parhaimmillaan rapsakkaaksi paistettuna, mut juju on siinä ettei niitä kannata liottaa niinkuin suikaleita yms pötkylöitä vaan imeyttää ihan hitusen vaan nestettä niihin ennen paistamista (soijakastike, liquid smoke, vesi ja mausteet). Parasta pikaruokaa makaroonin ja sipulin kanssa ja siitä saa loistavan pasta carbonara setin ituhipeille.

papu

Lainaus käyttäjältä: jankke - 13:23:37 - 06.02.2012
Lainaus käyttäjältä: papu - 10:59:53 - 06.02.2012
Lainaus käyttäjältä: jankke - 11:50:20 - 30.01.2012
Keitä  paistia ennen paistamista 15 – 30min
Kääri paisti folioon ja paista 1.5-2h, 175 asteessa.
Onks tässä joku pointti et sekä keittää et uunittaa? Tuleeks parempi koostumus tms, ku ite oon vaan tehny jommankumman toimenpiteen riippuen et mitä ko köntistä on tarkoitus valmistaa.
Joo koostumus on parempi tälleen, ei riskiä purukumimaisesta meiningistä ja siihen tietty auttaa noi kikherne- ja/tai soijajauhotkin. Tulee mehevämpi paisti. (V*ttu mikä marttameininki mulla).
Aivan! Purkkamaisuutta & kuivuutta saa estettyä myös laittamalla tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia sekaan. Mut tuo taitaa poissulkea sit keittämisen kokonaan.

Könä

Lainaus käyttäjältä: jankke - 13:23:37 - 06.02.2012
IMHO parhaimmillaan rapsakkaaksi paistettuna, mut juju on siinä ettei niitä kannata liottaa niinkuin suikaleita yms pötkylöitä vaan imeyttää ihan hitusen vaan nestettä niihin ennen paistamista (soijakastike, liquid smoke, vesi ja mausteet). Parasta pikaruokaa makaroonin ja sipulin kanssa ja siitä saa loistavan pasta carbonara setin ituhipeille.

No minäpäs tuun tässä eräänä päivänä käymää ni saat tehä tota mulle.
Lupaan kattoa vierestä että osaan sit ite.  ;D

jankke

Lainaus käyttäjältä: papu - 14:54:42 - 06.02.2012
Aivan! Purkkamaisuutta & kuivuutta saa estettyä myös laittamalla tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia sekaan. Mut tuo taitaa poissulkea sit keittämisen kokonaan.
Pitää kait koittaa tomaattitapaa kans joku kerta..

Lainaus käyttäjältä: Könä - 21:42:59 - 06.02.2012
No minäpäs tuun tässä eräänä päivänä käymää ni saat tehä tota mulle.
Lupaan kattoa vierestä että osaan sit ite.  ;D
Sä tiiät missä mä asun ;D Älä ota koiria mukaan kuitenkaan, ettei mamin kisumisut mee vallan pois tolaltaan!

double-decker bus

Tietääkö joku tosta Vegetukusta, kun sillähän on joku myymälä Porthaninkadulla, että mitenkä tuo on auki? Nettisivuilta en löytäny mitään infoa.

AQ

Lainaus käyttäjältä: double-decker bus - 22:30:51 - 09.03.2012
Tietääkö joku tosta Vegetukusta, kun sillähän on joku myymälä Porthaninkadulla, että mitenkä tuo on auki? Nettisivuilta en löytäny mitään infoa.
- Tuolta Vegekauppa - linkin takaa löytyivät seuraavat tiedot eli Ma-pe: 9-18 / La: 12-16 / Su: suljettu
"Fuck the system!" It sounds so cool but what it really means is "Fuck you!"
The system is what You're creating in thoughts, in action, in loving, in hating...

System - You are the One...

double-decker bus

OOnpas tääs vähän puusilmänä selannu noita sivuja  :D Mut kiitti tiedosta!

homokeisari

Mainittakoon nyt täälläkin Maariankadulle (entisen Osuman tiloihin) viime viikolla avattu uusi meksikolainen ravintola nimeltään chantico. Listalla ihan perus meksikolaisia safkoja, mutta KAIKKI annokset saatavina myös vegaanisena. Itse ehtinyt testaamaan jo viittä eri annosta...

kuka tahansa

Oho, vissiin sitten ihan maistuikin? Mites hintapolitiikka? Pitänee käydä tsekkailemassa kun on seuraavan kerran pakottava tarve käydä ulkona syömässä.

jj

Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 00:23:44 - 26.06.2013
Oho, vissiin sitten ihan maistuikin? Mites hintapolitiikka? Pitänee käydä tsekkailemassa kun on seuraavan kerran pakottava tarve käydä ulkona syömässä.
http://eat.fi/fi/turku/chantico/menu tommoisen löysin pikaisella haulla


torre

#57
Lainaus käyttäjältä: papu - 05:43:34 - 20.01.2016
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/356501-kasviswokkigrilli-tuo-vaihtelua-makkaraperunoille

jauza, tätä voin ainakin suositella ihan täysillä. ja on todella halpa ruuan laatuun ja määrään verrattuna, joku 7-8 e/annos. ja siis tuo portsan kioski ainoastaan ollu kokeilussa.

Kukko

Juuh vietnam-grilli 5/5, 6,7€ oli viimeks ku kävin ne perussatsit, kevätkäärylepläjäys femman paikkeilla ja huomattavasti ruokaisammat kääryleet mitä vois odottaa. Heittämällä Turun paras pad thai ja tohon hintaan hemmetti

Vekenator

Komppia myös meikältä tohon VG Wokkiin. 5/5.