Levyjen keräily

Aloittaja Vekenator, 14:41:36 - 04.04.2015

« edellinen - seuraava »

Vekenator

Mitä mieltä levyjen keräilijöistä?

Ankeeta porukkaa.

Vekenator

Tietty silloin ok jos oikeesti diggailee helvetisti jotain bändiä ja pitää saada kaikki siltä. Mutta tää nykyajan "pakko saada värivinyyli koska LIMITED ja olen LEVYNKERÄILIJÄ" mentaliteetti vituttaa.

Vekenator


karol

Eihän tämä homma sinänsä eroa vaikka postimerkkien keräilystä mutta usein ovat aika vastenmielistä porukkaa.
Jos nämä auttavat pitämään paikallisia levykauppoja/divareita pystyssä, niin hyväksyn vastentahtoisesti, muuten olen levynkeräilykriittinen.

Toki jos minulla olisi esim. kymmenkertaiset tulot nykyisiin verrattuna, niin varmasti itsekin muistuttaisin nykyistä enemmän tällaista.

FelixTheSexranger

Ei tätä jaksa. Menee mielenterveys + rahat  :-\

Puuha peten lippa lakki

Ite "keräilen" Napalm Deathin julkaisuja jossain muodossa. Tarkoittaen, että omistan joistain levyistä tuplakappaleita eri formaateissa ja jotain VHS-kasetteja joita ei oo tullut koskaan ees katottua. Mutta muuten ostan kyllä levyjä kuuntelutarkotukseen mutta kaippa senki voi nähä jonkin sortin keräilynä.

Musiikin kuunteleminen ja levyjen keräily ei kuitenkaan oo aina ihan niin irrallaan toisistaan kun levynkeräilykriittiset haluavat olettaa. Värivinyylitki menee jos mustaa ei oo saatavilla. Kuvavinyylit ainoastaan Teuvo Loman-päissään tehtyihin sisustusratkaisuihin.

Vekenator

Mulla on Killing Joke keräilyn kohteena ja yhdestä albumista löytyy mm. neljä eri versiota ::) :-X Muutaman bändin kohdalla suon tämän hömppäilyn itelleni, mutta senkin takana on kuitenkin aito rakkaus kyseisen bändin MUSIIKKIA kohtaan.

Ei tää ole siis levyjen OSTAMISEN vastainen topikki, vaan piti vaan avautua tästä nykyajan käsittämättömästä ilmiöstä, että jengi haluaa väkisillä maksaa enemmän jostain värivinyyleistä ihan random julkaisuista vaikka värillisessä* levyssä on aina ihan todistetusti huonompi äänenlaatukin. Kyllä mullakin on värivinyylejä hyllyssä jos jostain ei ole mustaa tarjolla ostohetkellä tai jotain, mutta jos on valinnanvaraa niin musta sen olla pitää of koos!

Ja näiden väripelleilyjen takia myös tää nykyajan vitsaus, eli levytrokarien määrä on lisääntynyt todella paljon ja sekin vaikuttaa levyjen kallistumiseen käytettyjen markkinoilla.

Ja vittuuks minä mistään valitan. Hyvä että jotain vielä ostetaan. Piti vaan avautua kun ärsytti ja tällä foorumillakaan ei tapahdu oikeen mitään. Ympäripyöreetä diipadaapaahan nämä meikänkin jutut on. Silti pysyn kannassani, että päämäärätön keräily on perseestä ja levyt on tehty kuuntelemista varten. Postimerkkejä keräillään.

*Värivinyyli = Kaikki muu paitsi musta ::)

Puuha peten lippa lakki

Huono syy tuo musiikkiin vetoaminen jos on neljä versiota samasta levystä kuuleppas! MYÖNNÄ ONGELMASI!

Vekenator

Oon kyllä iteasiassa miettiny, että vois myydä nuistakin tuplakappaleet huitsin helvettiin.

Samppa

"Keräily" on Peräröörist, Jos ostaa kuunteluuun eikös ne siihen oo tarkotettu  :o ??? ???

Mary

Ihan siistiä jos joku jaksaa keräillä mut mua ainakin alkaa ahdistaa jos mulla on liikaa levyjä pyörimässä nurkissa, varsinkin jos suurin osa niistä on sellaisia joita en ole kuunnellu 5 vuoteen. Sama pätee kaikkeen "materiaan". Oon sitä mieltä että mitä vähemmän ihmisellä on tavaraa sitä onnellisempi se on  ;D

Puuha peten lippa lakki

Mitä enemmän polkupyöriä ja levyjä, sitä onnellisempi ihminen on. Kaikki muu on turhaa.

Mary

Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 12:48:44 - 24.04.2015
Mitä enemmän polkupyöriä ja levyjä, sitä onnellisempi ihminen on. Kaikki muu on turhaa.

Onhan se tietty niinkin

mirosol

Lainaus käyttäjältä: Mary - 14:49:45 - 24.04.2015
Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 12:48:44 - 24.04.2015
Mitä enemmän polkupyöriä ja levyjä, sitä onnellisempi ihminen on. Kaikki muu on turhaa.

Onhan se tietty niinkin

Joudun vaihtamaan polkupyörät efektipedaaleihin. Sitten olen samoilla linjoilla.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

danne

#14
Lainaus käyttäjältä: mirosol - 22:25:14 - 24.04.2015
Lainaus käyttäjältä: Mary - 14:49:45 - 24.04.2015
Lainaus käyttäjältä: Puuha peten lippa lakki - 12:48:44 - 24.04.2015
Mitä enemmän polkupyöriä ja levyjä, sitä onnellisempi ihminen on. Kaikki muu on turhaa.

Onhan se tietty niinkin

Joudun vaihtamaan polkupyörät efektipedaaleihin. Sitten olen samoilla linjoilla.

Mä vaihdan noi polkupyörät ja pedaalit levyihin. Sit me ollaan samoilla linjoilla  :) Mutta vituttaa kyl tollanen turha kikkailu tyyliin "En halua tätä levyä. Sehän on musta, eikä läpinäkyvä oranssipunainen splatter.."  Mä kuuntelen mun omia levyjä enkä kattele niitä.