Tukilevy (aka ikuinen formaattikeskustelu)

Aloittaja papu, 15:51:30 - 26.05.2011

« edellinen - seuraava »

Missä formaatissa haluaisit tukilevysi (olettaen, että sisältö on hyvä)?

cd-r
4 (16.7%)
kasetti
12 (50%)
cd
6 (25%)
vinyyli
7 (29.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 24

papu

Keskustelun jatkoa äänestyksen muodossa:

Lainaus käyttäjältä: jankke - 18:00:10 - 25.05.2011
Hei alakulttuuribaari - aktiivit, oletteks harkinneet projektin hyväksi vaikka jotain seutukunnan pändien yhteisjulkaisua johon vaikka live - vetoja ihan ko. lättyä varten? Luulis vapaaehtoisia löytyvän kauempaakin ja sellaisen äänitteen ostais varmaan asiaa sympatiseeraavat ympäri maan??
Äänestyksessä formaattien hinnat nousevassa järjestyksessä.

kuka tahansa

No olettaen että sisältö on täydellinen, niin sitten vinyyli tai kasetti. Vähemmän täydellinen mieluummin kasetilla tai cdr:llä (halvempi). Varsinaisista cd:istä en tykkää ollenkaan.

kuka tahansa

Mutta onko tämä yleistä keskustelua vaiko musiikkiaiheista keskustelua?

papu

Lainaus käyttäjältä: kuka tahansa - 16:13:59 - 26.05.2011
Mutta onko tämä yleistä keskustelua vaiko musiikkiaiheista keskustelua?
Teleportilla siirryttiin paremmin sopivalle alueelle!

mirosol

Lainaus käyttäjältä: papu - 15:51:30 - 26.05.2011
Äänestyksessä formaattien hinnat nousevassa järjestyksessä.

Hmm. Ei ole. CDr maksaa enemmän kuin CD, kun painos on 500. 1000 painoksessa CD:n kappalehinta on todella alhainen.

Kannattaisin tuota cd:tä universaalina. Jokaisella on laite millä kuunnella cd:eitä. Joillain onnettomilla ei ole vinyylisoitinta ja aika harvalla on kasettisoitin. Postitus on halvinta cd:eille jne.

Onko muuten tässä nyt joku oikeasti alkamassa kyhäämään turkupunk tukikokoelmaa?
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

Onhan tuosta kokouksissa puhuttu.

Ongelmana cd:ssä ja vinyylissä se, että sitten pitää tosiaan tilata se 500 kpl. Kasettia ja cdr:ää voisi äänitellä/poltella sitä mukaa kun on keikkoja, joissa kokoelmaa myydä, tai kun tilauksia tulee. Ymmärtääkseni kokoelmat eivät ylipäänsä myy nykyään kovin hyvin, koska bändeillä on tapana pistää niille joko jo julkaistuja tai sitten huonoimpia biisejään.

papu

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 16:34:48 - 26.05.2011
Lainaus käyttäjältä: papu - 15:51:30 - 26.05.2011
Äänestyksessä formaattien hinnat nousevassa järjestyksessä.

Hmm. Ei ole. CDr maksaa enemmän kuin CD, kun painos on 500. 1000 painoksessa CD:n kappalehinta on todella alhainen.
Näin juuri, mutta kelailin tuon järjestyksen ajatuksena, että painos ei olisi kauhean suuri.

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 16:34:48 - 26.05.2011
Onko muuten tässä nyt joku oikeasti alkamassa kyhäämään turkupunk tukikokoelmaa?
Ajatustasolla heiteltiin ilmoille tälläistä jossain kokouksessa. Mitään konkreettista ei kaiketi ole tapahtunut.

mirosol

Hyvä pointti kyllä tuo myyntimääräarvio. Veikkaisin, että APlevyillä on vieläkin myymättömiä turkupunk '07 kokoelmia - se painos oli 500 ja niitä on "myyty" hyvin edullisesti ainakin jossain kohtaa.

Pitäiskös muuten formaattivaihtoehtoihin lisätä digitaalinen? Sama masteri, mitä käyttäisi mahdolliseen fyysiseen levyyn. Tuota voisi kivasti jaella sivuilta lahjoituslinkin kera. Tällä tavalla sen sisältökään ei tarvis olla 110% priimaa, että jotain kiinnostais. Aihelle ja bändeille nimeä. Kyllä tollasta varmaan jonkun verran ladattais.

Jos joku vaikka lahjoittaiskin jotain, niin rahat menis suoraan oikeaan kohteeseen, eikä kellekkään tulis tappiota.

Taas meikä ajattelee ääneen... :)
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

papu

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 16:49:06 - 26.05.2011
Hyvä pointti kyllä tuo myyntimääräarvio. Veikkaisin, että APlevyillä on vieläkin myymättömiä turkupunk '07 kokoelmia - se painos oli 500 ja niitä on "myyty" hyvin edullisesti ainakin jossain kohtaa.
Kuten kuka tahansa mainitsikin, cd-r:ssä ja kasetissa puoltaa se, että tarpeen tullen saa helposti tehtyä lisää. Ei oo pakko laittaa kauheita summia kerralla kiinni. Nimimerkillä "'useita' satasia kiinni sängyn alla olevissa pahvilaatikoissa" :)

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 16:49:06 - 26.05.2011
Pitäiskös muuten formaattivaihtoehtoihin lisätä digitaalinen?
Nyt aletaan päästä vihdoin siihen oikeeseen formaattitappeluun!

mirosol

Onko digitaalisessa jotain isompaa vikaa?

Ja meillä on sama nimimerkki.... Mun useat sataset ei vaan tarvi lainausmerkkejä...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

niilo pielinen


Vinyyli taistelee iha omas luokas tietysti mut ehkä ei täs tilanes. Kasetti on hieno formaatti, se on punk (välitettävästi oma soitin on paskana ja n.700 kasettia nukkuu ny kellaris, mut ostaisin kuitenki)
Oikeest  cd:st en tykkää yhtää, se on mun mielest iha turha formatti, Maksaa liikaa turhaan (500kpl on kyl iso paketti jo), itte ostaisin mieluummin cd:r, se on mun mielest samaa ku good old kasetti, se on punk, ei maksa mittää ja just tekee niit kyselyn/tilaisuuden mukaa, ja lopputuloksel ei oo eroa oikee cd:n kans...
Kysytii mielipide, tää oli mun heh.
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

jankke

CD-r levyjä sitä mukaa kun tilauksia tulis ja kaik kokoelma bändit tietty jakelis niitä ku ovat ihmisten ilmoilla. Toisaalta 100 kpl painos CD:täkin värikansilla luulis menevän helpostikin jo näillä tukikeikoilla ja muilla alan tapahtumilla jo kesän mittaan. Jollakulla hyvä treenis ja itse äänitettäis ja miksattais? Vinyylejä tai kasetteja olis kyl riskaapelimpaa tukilevyksi ehkä käyttää. 100 kpl painoksella cd:tä tai cd-r:ää ois jo ihan hyvä promootio? Livenä purkkiin mahdollisimman hyvin itse äänitettynä, ei siis mitään keikkataltiointia :)

torre

Lainaus käyttäjältä: jankke - 17:46:50 - 26.05.2011
CD-r levyjä sitä mukaa kun tilauksia tulis ja kaik kokoelma bändit tietty jakelis niitä ku ovat ihmisten ilmoilla. Toisaalta 100 kpl painos CD:täkin värikansilla luulis menevän helpostikin jo näillä tukikeikoilla ja muilla alan tapahtumilla jo kesän mittaan. Jollakulla hyvä treenis ja itse äänitettäis ja miksattais? Vinyylejä tai kasetteja olis kyl riskaapelimpaa tukilevyksi ehkä käyttää. 100 kpl painoksella cd:tä tai cd-r:ää ois jo ihan hyvä promootio? Livenä purkkiin mahdollisimman hyvin itse äänitettynä, ei siis mitään keikkataltiointia :)

mä oon aika samoilla linjoilla. tai sanotaan että yllättyisin positiivisesti erittäin paljon jos kokoelmassa olisi lopulta biisi toisensa jälkeen hyvin äänitettyä ja hyvän kuuloista kamaa. en nimittäin usko että näin tulee käymään, eikä digikameran ääniraitoja keikalta tai treeniksellä yhdellä mikillä nauhoitettua paskaa viittis painattaa sadoille CD:ille. tämä siis oma mielipide.

jos joku osaava ja laitteet omistava henkilö antais bändeille tilaisuus tulla varta vasten äänittämään niin olis ihan eri tilanne. mutta tämä kuullostaa jo utooppiselta...?

noin periaatteen tasollahan onnistuis iteltä ja varmaan monilta muiltakin sellanen että moniraituri kiinni kannettavaan, liveveto cubaseen eri raidoille ja sieltä joku raakamiksaus pihalle. ei tämäkään välttämättä kuullostaisi tarpeeks yhtenäiseltä/hyvältä että haluais tehdä "oikeeta" painosta.

ja kannustan myös fyysisen julkaisun ohella digitaaliversiota, ei oo iso vaiva.

jankke

7 äänestäjää vaan, mä oon pettynyt... Tai sit vaan turhan naiivi ja siks luulin et sama kipinä palaa kaikis ;)

mirosol

Kyllä niitä sinne vielä tulee. Täällähän ollaan vielä siinä tulanteessa, että aktiivisia kirjoittajia ylläpidon lisäksi on kai kolme. Vielä.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.