Pro alakulttuuribaari turkkusse -tukijulkaisut?

Aloittaja jankke, 18:00:10 - 25.05.2011

« edellinen - seuraava »

jankke

Hei alakulttuuribaari - aktiivit, oletteks harkinneet projektin hyväksi vaikka jotain seutukunnan pändien yhteisjulkaisua johon vaikka live - vetoja ihan ko. lättyä varten? Luulis vapaaehtoisia löytyvän kauempaakin ja sellaisen äänitteen ostais varmaan asiaa sympatiseeraavat ympäri maan?? Tai joku special - zine kun tälläkin foorumilla toinen toistaan parempia sanataitureita vilisee ? Aivoriihi temapusten ideointiin hyvän asian puolesta ;)


EDIT: Siirsin ketjun tälle alueelle ja lisäsin maininnan tukijulkaisuista otsikkoon. -mod.

mirosol

En tiedä noista kaikkein aktiivisimmista, mutta levyn julkaisemisessa piilee kyllä pieni riski. Jos ei niitä ostakkaan kukaan.. :) näin on joskus käytännössä tapahtunut. Samassa olen ymmärtänyt, että nuo, ainakin tähänastiset, tukikeikat ovat olleet ihan tuottoisia.

Ei kyllä huono idea tämäkään. Tietotaitoa levyjen tuottamisesta (siis masterista valmiiksi levyksi) ainakin löytyy.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

jankke

joo rahallinen menetys ei tietty ajais asiaa, mut ajan "hukkaaminen" ei tuntuis missään hyvän asian puolesta ;)

kuka tahansa

Joo on suunniteltu sekä kokoelmaa että zineä (muistaakseni sitäkin), paidoista ym. sälästä puhumattakaan. Mutta siis tsi-meiningillä ja punkisti, ei isolla rahalla. Eikä sillä niin väliä vaikkei menisikään älyttömästi kaupaksi, koska pointtina ehkä enemmänkin näkyvyys ja projektin ja turkulaisten toimijoiden yhteen saattaminen. Samaan tapaan kuin tukikeikkojen järjestäminen ei oikeastaan auta rahallisesti baarin perustamisessa (tuo nyt on tuollaista nappikauppaa - OSK82-tyypitkin ottavat kymmenien tuhansien lainan), mutta pointtina onkin tehdä jo ennen omaa paikkaa niitä juttuja mitä varten paikkaa tarvitaan. + Yhteisöllisyys.

jankke

Oi! Joo ei siihen kovinkaan suurta rahallista satsausta tarvittaiskaan, treenikämppä nauhotusta ja diy äänitystä ja audacityä ja cdr - levyjä, joita sitten polttais tarpeen mukaan. Se on kaiken kaikkiaankin mielenkiintoinen idea ku ajattelee miten joka lähtöön näiltä seuduiltakin pändei löytyy niin tulis kyl hieno kokoelma ja hauskaa sen tekemisessä. Mut joo, hyvä juttu et on harkinnassa jo!

mirosol

Teoriatasolla jos tuota miettii, niin painettu cdr ei maksa oikeastaan mitään. Jos vaikka 12 bändiä lähtis mukaan ja innoistuis maksamaan 10€ per bändi, niin sen organisoijan kustannuksiksi jäisi 80 € - sadasta levystä. Levyt kun jakaa tuon mukaan, niin promoarvo olisi aika voimakas. 10 per bändi tarkoittaisi käytännössä, että jokainen maksaa itse ne 5 levyä... Tähän hätään halvin löytämäni painetuilla kansilla on sen 200 euroa.

Isot painokset on tietysti halvepia, ja kappalehinta puolittuu painetuissa levyissä kun määrä on yli 500.

Kuhan nyt ajattelin ääneen...
+m
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Kiira

Sori, oon perus-negatiivisena heti; ite en ainakaan ostais cdr-formaatissa olevaa livekokoelmaa vaikka kuinka olis tukilevy. Vaikka sen tekis kuinka hyvin, se olis silti aika käppä.
;D

jankke

Lainaus käyttäjältä: Kiira - 10:25:40 - 26.05.2011
Sori, oon perus-negatiivisena heti; ite en ainakaan ostais cdr-formaatissa olevaa livekokoelmaa vaikka kuinka olis tukilevy. Vaikka sen tekis kuinka hyvin, se olis silti aika käppä.
;D
Heh, ei negatiivisuudessa ole mitään pahaa eikä edes käppäsyydessä ;) Vois joku muukin jättää ostamatta moisen rompun, mut meitsi kyl ostais!

kuka tahansa

Niin, onhan se vähän että mistä tykkää. Itse ostan mieluummin halvan itse tehdyn cdr:n (tai kasetin) kuin kalliin jossain kaukana painetun levyn. Tosin livelevyjä en osta koskaan, ne kun ovat yleensä paitsi käppäsiä (huonolla tavalla) myös aika turhia.


mirosol

Komppaan livevastustusta. Onpas sana tuo livevastustus. Treeni/demotkin on ajatuksena paljon parempi. Tosin jos oisin itse tämän tyyppisen julkaisun tekemisessä mukana, niin ehdottomasti edes välttävästi äänitettyä kamaa pitäis olla...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

kuka tahansa

#11
Eri asia sitten taas olisi live-dvd-r esim. juuri näiltä meidän järkkäämiltämme keikoilta. Sellaisestakin on puhuttu, ja ekalta keikaltahan videomatskua jo onkin.

Kun ajattelee esim. Arctic Fury -vhs:n alakulttuurihistoriallista arvoa:
Mana Mana ?.9.1990
Rytmihäiriö 5.10.1990
CMX 8.3.1991
Terveet Kädet 8.3.1991
Amen 27.4.1991
Dun-delion 27.4.1991
Problems? 25.5.1991
YUP 16.10.1992
Circle 19.2.1993
Deep Turtle 20.2.1993
Keuhkot 20.2.1993
ym.

Huh!

EDIT: Dvd-r:ää varmaankin taas tarkoitin enkä ehtaa dvd:tä.

Kiira

Live-dvdr kuulostaa meikänkin korvaan nannalta!