Lafkat + distrot

Aloittaja el-ejecutor, 17:22:50 - 20.05.2011

« edellinen - seuraava »

el-ejecutor

Perustopikkia, mutta aina yhtä tärkeää:
Mihin suuntaatte jos on liikaa rahaa ja liian vähän levyjä?


EDIT: Siirsin ketjun tälle alueelle. -mod.

niilo pielinen


Välitettävästi meininki on usein et on liian vähä rahaa, ja liian vähä levyjäki ku niit on myyny koska ollu liian vähä rahaa!!!
Kyl tääl vielä mm räppilevyjä löytyy, ne jota et oo varastanu multa!
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

mirosol

Internettiin suuntaan.

Jos ei ole mitään erikoistarpeita, niin halpoja cd:eitä irtoaa http://play.com ista. DVD:t on tuolla myös kuluttajaystävällisissä hinnoissa. Kaikissa hinnoissa on postit mukana, ni ei tule mitään yllätyksiä. Sieltä saa myös käytettyjä "playtrade":n kautta. Just esim. vetäsin Pedro The Lionin cd:t jollain kolmella eurolla kappale kotiin kannettuna. Täältä siis vaan cd:t ja dvd-boksit mulle.

Suunnilleen kerran vuoteen tulee jotain otettua vihreestä helvetistä: http://greenhell.de/. Postit on samat kuin kaikilla saksalaisilla, eli vitusti. Kaverin kanssa tuolta on järkevämpää ottaa. Valikoiman pitäis miellyttää vaativampaakin yksilöä... Toinen saksalainen, OI:hin paneutuva tapaus on tämä http://www.unitedkids-records.de/. Postit on paljon, mutta valikoimakin aika kova. Esim T.H.U.G.:n cd:tä en löytäny mistään muualta.

Ameriikasta kovia on nämä perus no ideat, Feral Wardit ja Derangedit. Näitten miinuksena on kanssa kovat postit, mutta kun tilailee useamman, niin pääsee halvemmalla kuin muiden maahantuomilla.

Ihan kivisistä ja tiilisistä kaupoista täällä meidän korruptiokylässä parhaat on Iki-Pop ja Äx. Äxän miehet on kovia tilaamaan mitä vaan, mitä niiden listoilta ei suoraan löydy. Ja hinnat on yleensä hyvin maltillisia - kun ottaa huomioon, että kyseessä on uusien levyjen kauppa. Iki-Popin laareista tekee yllätyksellelisen kovia löytöjä välillä. Eikä Joska onneksi sorru helsingin hintoihin.

Mitä kotomaisiin distroihin tulee, niin eniten varmaan itse tilaillu Kämäsiltä ja Hellsteeniltä. (Ihmettelen kovasti, miksei HTR:ltä ole hävinnyt vieläkään kaikki ne Alien Snatchin julkaisut. - Voiko olla että meillä suomessa jengi on vaan niin puupäätä, ettei tajua moisen herkun päälle.) Paavon räkälevydistrokin onnistuu Airiston Punk-Levyjen kanssa silloin tällöin vetämään osan meikäläisen palkasta...

Sit sitten jos postimaksut ei pelota ikinä, niin ainahan on eBay...
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

Kukko

Montakohan uutta levyä on viimisen vuoden aikana tullu ostettua jostain muualta ku Raakanaamalta?
Eipä oo kovin moneen varaa ollukaan mut silti, hyvää tavaraa hoitaa ja perus kohtuuhintaan.

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 18:39:03 - 20.05.2011 Sit sitten jos postimaksut ei pelota ikinä, niin ainahan on eBay...
Ite suosin Discogsia. Ei tosin ihan sama asia.
Discogsin kauppapaikassa on kiinteät hinnat ja levyjä/tiettyjä painoksia saa laitettua kyttäyslistalle siltä varalta että tulee myyntiin.
Miulle pamahtaa päivittäi sieltä maili missä on aina about 10-30 haluamaani levyä tullut myyntiin.

papu

Aika vähän tulee loppujenlopuksi netin kautta levyjä ostettua. Toki sellaista kamaa, mitä muualta ei saa, on pakko netistä sit tilata. Postikulut vaan aina pelottaa, joten pitää aina ottaa enempi kerralla "tasaamaan" postitteluja :)

Kämäset päivystää keikoilla kiitettävän usein ja aika paljon hyvää kamaa niistä laareista tullu poistettua. Rauhankadulla kun asui, niin Raakanaamalla tuli aika usein vierailtua. Nykyäänhän sieltä suunnalta toimitus onnistuu treenikämpälle. Paljon sellaisia levyjä tarjolla mitä ei muualta saa.

Discogsia tuli aika paljon kyllä hyödynnettyä, kun palkka juoksi. eBayhin ja muihin huutokauppoihin ei oo koskaan riittäny kärsivällisyys.

Omasta disroilusta voin sen verran sanoa, että vähän niinku vahingossa lähti tähän touhuun mukaan, kun vaihtolevyjä alkoikin kerääntyä nurkkiin. Oma levy piti julkaista ja läpällä kämänen logo takakanteen :) Viime kesänä huomasin ostaneeni kuljetuslaatikotkin levyille. Jestas.

slugpace

Kaipa tässä voi omia tekemisiäänkin mainostaa eli Kaos Kontrol myy lähinnä sludgea ja noise rockia kaikkine variaatioineen. Lafka ja distro ovat olleet toiminnassa vuodesta 1999, alunperin lähinnä post-industrial/dark ambient/power electronics osastolla toimien ja sittemmin pienen hiljaiselon jälkeen keskittyen enemmän tuohon hidasteluun.

Toimitukset Turussa onnistuu luonnollisesti kädestä käteen.

mirosol

Useampi on ylistänyt tuota Discogsia, mutta minulla ole mitään hyvää sanottavaa. Yhden tilauksen perusteella saa mun puolesta palaa napalmissa koko Discogs. Puolitoista kuukautta sitten maksetut levyt ei ole perillä vieläkään ja myyjä ei vastaa mihinkään viesteihin. Meni vielä tanska-suomi välille posteihin kahden älpeen kohdalla 27 euroa. Ja tällä myyjällä on 100% positiivisia palautteita. Odotellaan nyt vielä hetki, ennen kuin julistan käyttäjänimen ripoffkusipääksi.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

el-ejecutor

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 23:04:07 - 17.09.2011
Useampi on ylistänyt tuota Discogsia, mutta minulla ole mitään hyvää sanottavaa. Yhden tilauksen perusteella saa mun puolesta palaa napalmissa koko Discogs. Puolitoista kuukautta sitten maksetut levyt ei ole perillä vieläkään ja myyjä ei vastaa mihinkään viesteihin. Meni vielä tanska-suomi välille posteihin kahden älpeen kohdalla 27 euroa. Ja tällä myyjällä on 100% positiivisia palautteita. Odotellaan nyt vielä hetki, ennen kuin julistan käyttäjänimen ripoffkusipääksi.
Älä koko saittia pommita paskan myyjän takia :P
Mie oon hoitanu ~50 bisnesdiiliä Discogsin kautta ja miltei aina vastapuoli on toiminut esimerkillisesti. Poikkeustapauksissakaan ei ole hirveästi epäkohtia, pientä viivästystä tms lähinnä.

Mutta joo ikävää että aina on tuo paskamyyjä-riski. Samahan se on missä vain vastaavassa kuluttajalta kuluttajalle -kaupassa.

Hatshoe

http://bisaufsmesser.com/ tuolta oon joskus tilannut. Palvelu on todella hyvää ja valikoimat kertakaikkiaan mehukkaat ja erinomaisen tyylitajuiset. Ja sitten jos olen jotain tiettyä levyä etsinyt niin googlailemalla on yleensä aina joku distro löytynyt, jolta himoittu levy löytyy. Muuten tykkään hamuilla distroja keikoilla. On niin mukava fiilis pyöräillä yöllä kotiin uusi levy repussa. Ellei sitten pode morkkista viimeisten rahojen tuhlaamisesta. Mutta siinäkin on jotain ihanan kohtalokasta.