Leffoille ja sarjiksille on jo omat ketjunsa, joten tällainenkin tarvitaan. Mitä luette tällä hetkellä, seuraavaksi ja mitä olette lukeneet viime aikoina? Tai muuten vaan suosituksia?
Itse vietin tänään laatuaikaa uudessa teehuone-Jadepisarassa Aninkaistenkadulla juoden suuren määrän erinomaista vihreää teetä ja lukien ensimmäiset 50 sivua Mark Haddonin kirjasta The Curious Incident of the Dog in the Night-time, jonka sain veljeltäni joululahjaksi.
Tämä on murhamysteeri ja sellaisia minä en ole juurikaan lukenut. Mutta tämä ei olekaan aivan tavallinen murhamysteeri. Uhrina on naapurin koira ja salapoliisin virkaa toimittaa 15-vuotias Christopher Boone, jolla on Aspergerin syndrooma. Christopher on myös kirjan kertoja ensimmäisessä persoonassa.
Enpä kerro nyt enempää, paitsi että tämä vaikuttaa todella hyvältä. Kirjoitustyyli on riisuttua ja sujuvaa. Rakenne on raikkaasti tavallisesta poikkeava.
Voi toki vaan namedroppaillakin lukemisiaan tänne mun puolesta, mutta ehkä mielenkiintosempaa olisi kuulla vähän enemmänkin.