Kotipuutarhurit

Aloittaja egge, 21:17:00 - 18.12.2011

« edellinen - seuraava »

egge

#60
Joo vai? Sinne menee mun maksimisuojaus sit perkele jos pittää paikans :o koitetaa ny sit huvin ja urheilun vuoks et näkyyks täsä osan mun herneist:


edit: :o Nonni, vitun face, ja vitun tietotekniikka muutenkin, näköjään näkyykin...
No tosapa eka kuva sit, olkaapa hyvät ;)

papu

Testaappa joskus että otat jonkun kuvan urlin talteen ja poistat kuvan. Säilyy aika kauan kuvan urli vaiks ois fbstä muka poistettu. Alkaisin sovittelemaan foliohattua päähän pian..

egge

^ jaa, no, mut emmä nyt tonne mittään kovin arkaluonteista tunge muutenkaan et tota ei nyt sillai kovin paljon väliä...

jankke

Mullakaan ei ole mitään nettipalvelua kuvien julkaisuun, suunnitelmissa on ollut kyllä, mut aikomiseksi on jäänyt. Meidän hernesato ehditiin syödä ilman valokuvatodisteita. Kesäkurpitsapuskat on komeita ja suo antejaan, parasta raaka-ainetta monenlaiseen ruuanlaittoon! Kesäkurpitsa-gramjauhopihvit on niin äärimmäistä luksusherkkua ettei mitään määrää! Ja kesäkurpitsakakku, huhhuh! Nokkosta ja yrttejä kuivuu kauniisti takapihalla <3

karol

Palstalta on saatu toistaiseksi kesäkurpitsaa, avomaankurkkuja, salaattia ja vähän mangoldia. Kehäkukat ovat näköjään aloitelleet kukintaa. Vähän villinä kasvavaa minttua keräsin myös joku kerta.

karol

Lauantaina 24.8. palstojen ylimääräiset antimet tänne eli Sato pöytään! -sadonkorjuutapahtumaan. Ohjelmassa myös paljon muuta. http://diyturku.net/forum/index.php/topic,1434.0.html

kuka tahansa

Jokos on siemenet hankittu?

Filosofi, ympäristöpolitiikan tutkija ja harrastelijapuutarhuri Ville Lähde aikatauluttaa:
http://sylvi.fi/2014/02/monipuoliseen-keittiopuutarhaan-osa-5-vuoden-aikatauluja/

(Lue myös Villen artikkeli "Ympäristöajattelun kriisi ja niukkuuden ongelma" joko Väärinajattelijan vitosnumerosta tai Megafoni-nettilehdestä.)

papu

Ensikertalaisena tänä kesänä näissä bisneksissä. Eipä tuo suunnitelmien mukaan menny mut ohan tuolta syötävää saanu. Harmi vaan et joku runkkari pupu on käyny kaikki avomaakurkut jyrsimässä. Ens kesänä pitää virittää jotain  ketunrautoja >:(

Puuha peten lippa lakki

Oon ollu tän kesän Kuralan Kylämäessä puutarhurina ja on kyllä ollu kivaa. Saan sieltä vittuna siemeniä mukaani ku lopetan hommat ens viikolla ja sitten keväällä ajattelin vuokrata palstan kaupungin viljeysmailta kun ei tuota omaa pihaa oikeen kerrostalossa ole. Kaikki omavaraisuuteen liittyvä on aina viehättäny ja tämä on nyt askel sitä unelmaa kohden, että jonain päivänä kasvatan suurimman osan ravinnostani itse.

Aluks varmaan jotain härkäpapu-peruna viljelyksiä ja muuta yksinkertasta. Tossa kombossa on hyvä, sen lisäks et molemmat on aivan parhaita ruoka-aineksia, niiden viihtyvyys toistensa kanssa kasvimaalla! Klassinen kombo. Muutenki oppinu helvetisti kesän aikana kaikkea uutta, joten eiköhän ens kesänä saa pottua ja muuta paskaa "omasta" maasta.

karol

4H:n vuokraamat viljelypalstat tulevat jakoon viikolla 13 eli ma 23.3. alkavalla viikolla. Lisäinfoa: http://turku.4h.fi/viljelypalstat/

papu

Eipä sit tullu säilytettyä kuittia viime vuoden palstasta :-\

karol

Lainaus käyttäjältä: papu - 10:58:59 - 10.03.2015
Eipä sit tullu säilytettyä kuittia viime vuoden palstasta :-\

Luulisi että ne uskoo ilmankin. On niillä joku tietokanta aikaisemmista vuokralaisista kuitenkin. Mulle tuli tekstari palstojen jaosta.

papu

Lainaus käyttäjältä: karol - 11:14:29 - 10.03.2015
Lainaus käyttäjältä: papu - 10:58:59 - 10.03.2015
Eipä sit tullu säilytettyä kuittia viime vuoden palstasta :-\

Luulisi että ne uskoo ilmankin. On niillä joku tietokanta aikaisemmista vuokralaisista kuitenkin. Mulle tuli tekstari palstojen jaosta.
Joo tuli tekstari kans missä mainittiin kuitista. Täytynee käydä siis lakki kädessä kyselees et kai te ny mut muistatte.

Puuha peten lippa lakki

Jos ei muista/et saa hommattua, niin koitetaan seuraavalla kierroksella. Ilmota miten käy.