Eniten vituttaa tällä hetkellä!!!!!

Aloittaja jankke, 20:04:53 - 18.11.2011

« edellinen - seuraava »

torre

Lainaus käyttäjältä: mirosol - 16:44:26 - 17.06.2012
3-5 vuotta on nykyään normaali ikä pc-raudalle. Mäkit kestää aikaa tunnetusti vähän paremmin, mutta 4-6 vuotta maksaa siinä tapauksessa 500€ lisää ton 3-5:n sijaan...

Miten se kaatuili? Windows jumiin? Järjetöntä hidastelua? Windowseissa (paitsi seiskassa) menee ntfs ajan myötä niin jumiin, että se vaan lopettaa toimintansa. Chkdsk ja eheytys. Noi auttaa yleensä. 7 tekee noita hiljaisesti taustalla, niin niitä ei tarvi tehdä ite..

heitän nyt tän sulle jos olis jotain näkökulmaa: onko normaalia että pöytäkone joka on ostettu v. 2005 pyörittää kaiken paljon nopeemmin kuin toissavuonna ostettu läppäri eli Compaq 311c. ja nyt tarkoitan nettiselailua ja ms wordilla kirjoittamista. jälkimmäistä käytettäessä piti esim. ottaa oikoluku pois päältä kun ohjelma ei pysynyt naputtelun tahdissa. photoshopia, lightroomia tai cubasea en lähde edes läppärillä kokeilemaan.

speksit vanhassa: AMD 2,01 GHz / 1 GB RAM / Win XP SP3 (sama asennus ollu varmaan 3-4 vuotta)
speksit läppärissä:Intel Atom 1,60 GHz / 2 GB RAM / Win 7 (tein uuden asennuksen ilman kaikkea compaq-roinaa, eikä oo turhia ohjelmia käynnissä jne)

netbook-linuxia (en muista mikä niistä) kokeilin aluksi läppärissä, mutten vaan jaksanut kun jokainen pikku toimenpide vaati tuntikaupalla nettiopettelua että sais toimimaan.

mirosol

Juu toi läppäri 1,6Ghz atomilla on taatusti hidas kaikkeen muuhun paitsi netin selaamiseen. Office on myös varmasti raskas sille. Frouvalle laitoin vastaavaan Asus-pikkukoneeseen CentOS 6:sen ja se on ollut tyytyväinen - sillä ei tosin tehdäkkään juuri muuta kuin selataan nettiä.

Win7 pitäisi olla raskaudeltaan suunnilleen samoissa kuin XP, mutta toi 2.0 ghz vs. 1,6 ghz on tossa se mikä tulee vastaan... Noi atom-koneet ei ole oikeastaan edes tarkoitettu muuhun kuin nettiin. Puolitoista vuotta tarkoittaisi, että toi olisi varmaankin N270 atom. Eli siinä on yksi ydin hyperthreadattuna. Käytännössä kuitenkin joku 1.8ghz on se mitä siitä saa irti.

Miksi noita atomeita on niin paljon liikkeellä, johtuu siitä että ne on törkeän halpoja. Atom-läppäri on 250-400€ kun karvalakki i3 (joka pesisi nuo molemmat sun koneet) on siinä 400-600€.

Mulla on pöytäkoneessa AMD Athlon 2x2,5 ghz, ja riittää vielä toistaiseksi kaikkeen.

Linux on vähän sellanen, että sen kanssa ei tulla valmiiseen pöytään. Eli jos sen sielunelämän todellinen opettelu ei kiinnosta, niin sitten on parempi pysytellä windowsissa :) Sen kanssa tosin noista molemmista koneista saisi varmasti paljon enemmän irti.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

torre

kiitos vastauksesta. ehkä voisi olla kesän projekti antaa linuxille toinen mahdollisuus, nyt kun en tosiaan enää tarvii tota konetta muuhun kuin nettiin (gradu tuli valmiiksi).

...tai sitten ei. hetken muistelun jälkeen tuli mieleen miten flash-sivustot ei toiminu yhtään ja audiotoisto pätki jatkuvasti. tais olla ubuntu netbook remix kyseessä.

mirosol

Ei mitään netbook remixejä. Ubuntu on muutenkin mennyt aika kämäseksi tässä viimeisten parin vuoden aikana. Mint. Kokeile sitä. Siinä toimii noi kaikki "restricted" touhut suoraan. http://linuxmint.com/ - Säästää aika paljon aikaa, kun kaikki tollanen tulee oletuksena..

Mulla on kotona pöytäkoneessa LMDE (Linux Mint Debian Edition), läppärissä Fedora, työkoneessa CentOS 6. Ubuntua laitan tuskin enää ikinä mihinkään.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

salozka

Mirosol,
joo siis tosiaan Windows alkanu kaatua ku käynnistää koneen... Herjaa Biosia ja muistia ja mitäs kaikkee virheilmoa siinä nyt tullut, vaihtelee. Nyt ois hyvä tsäänssi et kaverilta tulis uudempi kone, vähempi hautausmaaikäinen, heh. On se hyvä et on kavereita jotka ymmärtää näistä, ite oon ihan kädetön! Siks en uskalla siirtyä tohon Linuxiin, vaikka ajatuksen tasolla olisin ihan valmista kauraa :)

mirosol

Ei se siirtyminen sitten mikään rasti ole jos konetta käyttää pelkästään netin selaamiseen... Olettaen, että kaikki lähti suoraan toimimaan - Jos ei lähde, niin sitten ekakertalainen ei ole kovin vahvoilla.. :) Mut ei se mitään rakettitiedettä ole. Olin ite tietty siinä suhteessa onnekas, että silloin kun lopullisesti hylkäsin kuppa-windowsinm niin oli yksi kaveri joka auttoi aika paljon. Tosin useimmiten vastaus oli vaan RTFM. Mutta ajan kanssa tuli opittua sen verran, että nykyään teen töitä linuxin kanssa. Enkä olis tota duunia edes saanut, jos en olis tuntenu linux-maailmaa...

Siskoni löi vanhaan HP:n business-mallin läppäriin 10.04 ubuntun ja se on ollut tyytyväinen. Tosin sen uusi mies ymmärtää noista vähän, niin mun ei tarvi olla jatkuvasti säätämässä :) Ei ole tietenkään linux millään muotoa sopiva kaikille. Jos on pakko olla esim iTunes, niin sitten ei onnistu...

Mut jos toi Salozkan kone tosiaan vinkuu kuolemaa jo biosista lähtien, niin sitten se on aika todennäköistä, että emolevy valmis. Ja jos se on kannettava, niin silloin ei ole mitään tehtävissä. Paitsi mennä kauppaan ja hakea uusi.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

salozka

Mirosol, jeps oikeessa olit, yks kiintolevy siel sit kosahti samantein kun meni tsekattavaks. Onneks saan nyt sit tilalle vähempi käytetyn. Kestää varmaan taas vuoden :D

Vekenator

Tänään alkaa loma klo 18:00 ja oon kipeenä :(

mirosol

Mä voisin ulkoistaa kaiken kaljan ja viinanjuonnin jollekkin muulle.
"No such thing as innocence" Profane Geometry - harrasteblogi ja levyhylly.

jj


egge

#145
No vituttaa se saatanan puukon (no, monitoimityökalun veitesen) heiluttaja krusti puntalassa niin paljon että ei meina veri kiertää kun ajattelee tätä!

Eli Käpykaartin keikalla joku mun arviolta n. 15v rockabilly henkinen tyyppi oli kaikessa rauhassa diggaamassa musaa, kun yhtäkiä tää krusti tulee veitsen kansa ja yrittää leikata jätkän takista etelä-valtioiden (eli ns. rebel-lippu) lipun pois. Jätkä yrittää suht rauhallisesti saada krustin lopettamaan, eli periaattessa päästä tilanteesta pois, mutta krusti on aika sitkeä ja väliin (en tiedä menikö jotkut krustin avuksi kans?) menee suht. paljon porukkaa, krusti hermostuu entistä enemmän ja lopulta tämä rockabilly jätkä saa viiltoja ainakin naaman ja käsiin.

Siis ei vittu! Oliko tämä sitten olevinaan jotain antifasistista toimintaa? Mun mielestä kyllä nolla toleransi tällaisille jotka haluavat väkisin tuoda väkivaltaa ja pelkoa rauhalliseen tapahtumaan, sillä varjolla että ne haluavat dikteerata miten nuoret pojat saavat pukeutua, ja vielä kokevat että asia pitää ilmaista veitsi kädessä. Ja nythän siis kyseessä ei todellakaan ollut mikään hakaristi...

Mainittakoon vielä että tekijä oli tommonen puoli-tummaihoinen krusti (tyylin brassi, venezuela..) parrakas ja kalju rastoilla takaraivossa, ei mitkään tarkat tuntomerkit, mutta jos joku tietää kuka on niin tietoa kehiin ja saunan taakse vaan tämä saatanan ihmissaasta levittämästä pelkoa ja vihaa >:( zero tolerance! vittu sentään!

edit: no ei ehkä "saunan taakse", sori tunnekuohu, mutta ainakin porttikielto punktapahtumiin!

Vekenator

^No ei VITTU mikä idiootti puukkojunkkari. Empä ois ikinä uskonu, että edes punkkipiireissä tuo ahdasmielisyys äityis noin överiksi. Muutenkin kun luin Piffiltä nuista Puntalan paskameiningeistä, että jengillä ollut lemmikkikoiria mukana tommosessa tapahtumassa, tölkkejä heitelty esiintyjien ja yleisön päälle ja muu yleinen perseily, niin eipähän tarvi ensvuonnakaan lähtä kyseiseen tapahtumaan.

Ja eihän tuo tölkkien heittely sinänsä niin kamalaa ole, mutta eikös jollain keikalla kuitenki yleisö ja bändi tehnyt selväks sen, että heittely vois loppua nyt, mutta siitä huolimatta oli jatkunu...

Tyhmäähän tämmönen vieraista pöydistäkin huutelu ja moralisointi on, mutta kyllä tuo puukkojuttu meni jo sen verran yli hilseen, että pakko avautua. En oo todellakaan mikään kukkahattusetä ja kyllä itelläkin tulee rehattua keikoilla edelleenkin humalassa, eikä mua henk. koht. haittaa vaikka jollakin kaatuiskin vahingossa kaljaa mun päälle, mutta kyllä ne muutama kirjoittamaton sääntö on kuitenkin sen verran lujaan iskostunut pääkoppaan, että niistä pidetään kiinni.


egge

#147
Njoo toi heittely lähti mun mielestä (saatoi se alkaa aikasemminkin, en vaan ole sitten huomannut sitä) Utbrottin keikasta, milloin pari bändin kaveria heitti pari tölkkiä ja bändikin piti sitä ihan hauskana, mutta sitten tapahtui vissiin ns. joukossa tyhmyys tiivistyy ilmiö ja lavalle sateli loppufestarin vaikka mitä pulloja.

Ja mites krustit vaikuttaa usein olevan ne kaikista urpoimat punkkarit? Kuulluuks jotenkin imagoon? Onhan se muutenkin tärkeä juttu näille, selvästikin...

edit: ilmeisesti (eli piffin mukaan) jo perjantaina tätä harrastettu, en oo vaan huomannut.

niilo pielinen

#148
Huhu, mikä paskahomma tää puukoääliö. En itte nähny tätä. Tuntomerkeistä arvaan kuka se oli. Ei tuntu hyvält lukee tätä ku itte en oo nähny tappelua tai paksua urpoilua, paitsi ne tölkkiääliöt ja ne idiootit jotka ottaa koirat mukaa ja jättää niit autoon, FOAD. Ittelle Puntala oli helvetin hauska. Hyvät bileet, hyvät bändit, mahtava salamashow. Mut juu toi on kyl uskomaton käyttäytäminen. En kai tän takia missaisin puntala2013, löytyy ääliöitä kaikialla, välitettävästi myös punk-henkisessa tapahtumassa. 
Vitusti tuttuja, kenen kans pidetiin hauskaa, ne sisältää ''Ja mites krustit vaikuttaa usein olevan ne kaikista urpoimat punkkarit? Kuulluuks jotenkin imagoon? Onhan se muutenkin tärkeä juttu näille, selvästikin...''-tyyppisiä krusteja, tai hetkinen, eikä muuten ollu, ne oli ne hyvät krustit. Yleistäminen ei oo kiva. Se idiootti ei mun mielestä mitenkää krusti, ''puku ei tee pappi'' ;)
...Speak finnish like Tarzan, write it like Cheeta...

http://www.last.fm/user/tiitusnakke

egge

^ njoo sori yleistämisestä, kyllä mä itekin tunnen oikein mukavia ja fiksuja krusteja, että meni ehkä vähän överiksi... Ja sitten, piffillä oli tämmöinen:

"En tiedä onko tuossa nyt menny puurot ja vellit sekaisin, mutta ainakin ensiapuun tuotu kaveri, joka oli saanut käsiin viiltoa, sanoi veittenheiluttajan ollut nimenomaan tuo billy-kaveri.

Mut joo, ite en ollut todistamassa tapahtumaa, joten eos."

Mutta koko sen ajan kun mää tätä näin ainakin niin veitsi oli kyllä krustilla joka aika ahkerasti jahtas billyä sillä, ja yritti tosiaan sitä lippua ensin, mutta voihan se olla että tapahtumaa on edeltänyt jotain mitä en ole nähnyt, että jos tunnet tyyppin niin ois tietenkin hyvää kuullaa mitä hänellä itse on sanottavana tapahtuneesta, eikä  luottaa siihen mitä mää olen sattunut näkemään!