Ainakin joen varrella on ilmasia parkkipaikkoja mutta nekin on kyllä portsaan päin aika paljon. Uskon, että todelliset syyt siihen toriparkin läpivänkäämiseen on jossain ihan muualla ku liikennekysymyksissä. Jos kuitenki siltä kannalta asiaa tarkastelee, nii toivottavasti toriparkin rakentaminen veisi sitten niitä mittaripaikkoja tien laidoilta edes jonkin verran pois, jotta voitais selkeyttää pyörällä liikkumista kaistoilla. Ei makso paljon mitään maalata vähän punaruskeaa ja muutama valkoinen viiva asfalttiin. Ja, kyllä, tässä tapauksessa ajattelen pyöräilijänä hyvin itsekkäästi. Ei hävetä.
Jos oikeasti keskustan liikenteen soljuvuutta halutaan parantaa on ratkaisu nimenomaan joukkoliikenteessä. Parkkihalleja sun muita voi rakentaa vaikka sitten kaupungin laidoille kun joukkoliikenteellä pääsee nopeasti ja vaivattomasti kulkemaan sitten ympäriinsä. Keskusta-alueen liikennesuunnittelua siis painotettaisiin joukkoliikenteelle, kevyelle liikenteelle sekä jalankulkijoille. Täydellisessä maailmassa maakunnista tuleva kaupunkituristi ajaa sen maasturinsa jonnekkin kaupungin laidalle parkkiin, saa parkkihallista saadulla lipulla matkustaa kaupunkialueen joukkoliikenteellä x-ajan ja ajelee tyytyväisenä kotiinsa.