THROAT "Manhole" LP

Aloittaja slugpace, 00:07:07 - 16.04.2013

« edellinen - seuraava »

slugpace

"Kurkun oli seurataan aina sarja lyhyitä muodoissa. Kurssi ylitti ensimmäisen albumin ei nähnyt heikottaa. Kun kaikki nämä mainokset sado / masokistinen toistetaan insert, rakennus lippulaiva kaiken pahan tässä maailmassa, ja että vanha transvestiitti kannessa, Manhole on ehdottomasti albumi miehiä, jotka rakastavat syvästi pistää nippu pettymyksiä ja puutteita kaliiperi poikkeavana miehet rakastavat nahka ja selkäsauna, olipa puolella ruoska, joka rakastat löytää, kaikille siellä, mutta ei pelkästään.Melu-rock vilisevä Suomi osoitti enemmän hienovaraisuutta.Base Unsane, Slughog, Tad repivät kaksi terävää ja pahanlaatuiset kitaroita, taukoja, kuiva lakot, murtuu laukausta swifts piikki uppoaa syvälle lihaan ja keskitempoinen sietämätön jännitys arvoinen eipaljon bändejä, jotka tekivät kukoistus Chicago. Yhdistä laulu Tämän luonnollisen ja miehekäs viljaa tekee lähetät sen tilauksia, helistin ja massiivinen askel, kurkku johtaa melu-rockia hälytys raskas, hapan ja hienovaraisesti kierretty, kuten Valkoinen Walls.Persoonallista, jossa eksyneet iloisesti. Neljä Suomen pois ryhmästä psykopaatteja nalkuttaa kanssa sävellyksiä silkkihansikkaassa rautaa viimeisen kahden albumin, kaunis, Eutanasia Coaster ja Bad Heat. Mikä saa rangaistuksensa, uudestaan ​​ja uudestaan​​. Kuuma, 35, hyvännäköinen Italian orja tarvitsee koulutusta Master peräruiske. Olet maistua mies ja haisee huora. Albumi sadistically huomiotta."

SKX, Perte et Fracas
http://www.perteetfracas.org/zine/kros2013/kros_t/throat_manhole.htm

slugpace

"Throat on itselleni uusi tuttavuus, vaikka bändillä on jo muutama vuosi ikää ja tuotoksiakin löytyy mallikkaasti. Mutta vuonna 2009 perustetulle bändille tämä on kuitenkin vasta ensimmäinen täyspitkä julkaisu. Yhtyeen musiikkia kuvaillaan noiserockin ja sludgen sekoitukseksi, mikä kyllä herättää mielenkiinnon ja kovat odotukset. Muutamia yhtyeitä on tullut vastaan samaisen sekoituksen kanssa, ja hyvin nämä tyylit ovat sopineet yhteen, joten katsotaan, miten suomalaiset hoitavat homman kotiin.

Jo levyn ensimmäinen biisi "Gift Gas" lunastaa suurimman osan odotuksista. Meno on raskasta, ja kiero riffittely särisee mukavasti korvissa. Kitara kiertää sopivasti, eikä mitään ylilyöntejä tule. Monesti pelkästään termi "noise" saa ihmiset luulemaan, että asiat voi soittaa miten päin ja kuinka järkyttävästi tahansa. Tällä albumilla ei ole onneksi kyse siitä, koska soitto on erittäin toimivaa ja tarkkaa. Vaikka biisit eivät tarjoakaan mitään maailmaa mullistavaa, niihin on kumminkin saatu tarttuvia koukkuja mukaan. Albumin hitaasti runnovat osiot tuovat välillä mieleen sellaiset yhtyeet kuin Dragon Green, Megachurch ja Black Tusk, eli amerikkalaistyylisen sludgen.

Pääpaino näyttäisi olevan noiserockissa, ja kolme ensimmäistä biisiä kuultuani olin jo osittain varma, missä tämän levyn kohdalla oikein mennään. Neljäs biisi "Holey" kuitenkin upottaa suohon. Biisin raskas anti ja jämäkkä groove luovat hyvää vastapainoa levyn alulle. Levyn loppua kohden mennäänkin taas samalla tavalla kuin alussa. "Euthanasia Coaster" tarjoaa vielä vähän laahustamista ennen viimeistä biisiä. Kyseisen biisin introna toimii Sirkuspelle Hermannin tunnari, ja täytyy myöntää, että en osannut odottaa sitä yhtään. Alussa nauratti, mutta leikit sikseen ja ryminä päälle. Viimeinen biisi "Bad Heat" näyttäisi olevan hulppeat 22 minuuttia pitkä. Vähän jännitti, mitä biisi oikein pitäisi sisällään, koska tällaiselta tyylilajien sekoitukselta voisi odottaa mitä vain. Harmikseni itse biisi kestää vain vähän alle viisi minuuttia ja loppu on vaimeaa kohinaa.

Loppupeleissä "Manhole" on hyvä tuotos eikä yhtään hassumpi ensimmäiseksi täysipitkäksi. Levy on omasta mielestäni pituudeltaan vähän liian lyhyt, koska se vaikuttaa loppuvan kesken. Yhdeksän biisiä ja alle 40 minuuttia, mutta jos viimeinen biisi olisi kestänyt viiden minuutin sijaan sen 22 minuuttia, niin se olisi ollut passeli. Mitään suurta vääryyttä ei ole kuitenkaan tapahtunut, vaan levy on kaikesta huolimatta hyvä. Vaikka levyn äänimaailma on tasainen, se ei kumminkaan ole tylsä. Biisit jaksaa kuunnella tarkasti, ja ne pystyvät luomaan sopivan tunnelman. Termi hallittu kaaos sopii hyvin tähän levyyn, sillä vaikka menoa yltyy kieroksi, bändin soittotaito pitää huolen siitä, ettei mennä perse edellä puuhun vaan tasapaino pidetään hyvin hallussa. Levy ei aukene täysin ensimmäisellä kuuntelukerralla, joten jos tyylilaji tai bändi on uusi tuttavuus, kannattaa muistaa kuunnella maltilla. Tästä saa moni sludgen ja/tai noiserockin ystävä hyvän lisän soittolistalleen. 7/10"

Nikolaos Kokkaliaris, Kaaoszine
http://kaaoszine.fi/throat-manhole/

slugpace

"Suomen kurkkuun konsernin omistusosuutta sarjan halkeaa aloitti Hell Comes Homes tiesimme jo (Anal kurkku Paranoid voi jopa ylpeillä leveälahkeiset kuin mikä parasta, tämä on jo erittäin korkea kokoelma) ja toinen split julkaistiin vuonna 2011 Cult Of Nihilow (jossa Fleshpress edelleen Suomen kuin naapureita). Kurkun vuodesta 2010 ja on julkaissut peräti neljä 7 "ja 12" neljä otsikot ... Furious koskaan hajosi ja puhua hieman mautonta, vittu kaiken omalla tavallaan, ei siellä vittu että suostuu kuuntelijoita ja aiheuttaa melua orgasmin ilman epäonnistua.
Osuvasti nimetty Manhole - kanssa klooni Syd Barrett roolissa transvestiitti karkasi Rocky Horror Picture Show kannessa - ei enemmän kuin vahvistaa kaikki hyvä, että on jo ajatellut ryhmä pääasiassa pelottaa meitä ja me majoittunut lihaa kustannuksia. Manhole ja on eräänlainen ennätys, että olemme jo päättäneet nousta tasolle ikuinen klassikko melu-rock. Ei vähemmän. Se määrittää ne, jotka olivat aiemmin päättänyt kokonaan luopua kohdata raivo Anal Paranoid ensimmäistä albumiaan kurkku on kuitenkin osoittanut hieman hienovaraisuutta. Mutta ei liikaa: vain tarpeeksi itse asiassa vaikutuksia tämän musiikin ovat vieläkin tuhoisia.
Raskas ja rasvainen puoli Unsane on edelleen olemassa, mutta on jotain näiden kahden kitarat kannustaa etsiä jatkuvasti paremmin ja paremmin, kun se tulee saattaa hyvää vauhtia, jos se todella sattuu eikä kiusata sokea seinien läpi tumma backrooms mutta mieluummin seisoa ylpeänä yhä avoimesti, vaikka käydä tällaisia ​​epätavallisia digressions että tuhoisa. Ja yleensä yksi iso vahvuuksia Kurkku on, että koko perusteella erittäin paksu rasva ei estä jatkuvaa huolta tarkkuus ja sekoitus kahdesta johtaa vääjäämättömästi orgioissa melua über siru. Toinen kohokohta ryhmä on - luonnollisesti - sen rytminen voima lakko, mutta huomaat enemmän kuin mitään on kurkku laulaa: paksu, rasvaa laulaa myös laulu, joka loudmouth on ehdottomasti ilmeikäs, sen oudon käheä sointi ja miten sanat ja hienonna ne ruiskuttaa entisestään.
Manhole tarvitaan ilman keskustelua noiserockiakin levyjä vuodessa ja vielä parempi, Manhole osoittaa jälleen kerran, että voit tehdä jotain uutta ja hyvää vanhaa ja jo tiedossa - Throat Joe liittyy 4 Hawks, rakennukset ja Baxter Stockman kärjessä Sonic irstailu.
Manhole vapautuu vain vinyyli yhdistämällä neljä partouzards tarroja, kansainvälinen Tällainen ääni ja perse Skotlannin At War With False Noise, American Made In Kansas, Suomen Kaos Kontrol (c on sama otsikko Jukka, kurkku laulaja ja kitaristi) ja Frenchie nuorentaminen kirjaa, sisälle pussiin on insertti, johon sanat on painettu levyn (sanat, en ole lukenut) jotka sekoitetaan mainoksia kuten "Big Daddy kaveri pyrkii", "latinalaisamerikkalainen orja halusi" tai (suosikkini) "Leather yhtenäinen master" mainoksia Olen kuluttanut kurssin alusta loppuun. On myös huhuttu, että kurkku olisi hyökätä muualla Euroopassa vuonna 2014, kuin sanomalla, että tämä on odotettavissa malttamattomana."

Hazam, Heavy Mental
http://666rpm.blogspot.fr/2013/07/throat-manhole.html

slugpace

"Vasta saapui Suomen, kurkku etukäteen noiserockiakin niin suuri kuin Big'n *. Ne, jotka tulkita noin Englanti myös, ensimmäisen kertosäkeen, miten he haluavat ottaa yhteyttä. Ehkä toinen syy, joka tekee albumi on nimeltään Manhole.
Karkea laulaminen ei ole vain reikä yhdeksän otsikot turvonnut.Kitarat ovat rasvaa, rytmiryhmä Dru kirjoittamalla, koskaan päästää syksyllä tempo, ja ylimääräistä onnea pettyneitä, että samaa mieltä, että "tämä on toinen ryhmä, joka elää kaksikymmentä vuotta sitten," on, että ei kurkkutautien ei jotka herättävät noiserockiakin että oli aika, voisi löytää paikkansa Amrep. Kurkun on myös aika sijoittaa kohtiin avoimesti kehno Rock - joka muistuttaa minua muiden pohjoismaisten: heinäsuovasta, paras pumpers on Unsane kaikkien aikojen - annetaan kasvaa Larsens se pelata dissonanssiksi tai leikata tasapainottaa haara riffi eikä asettaa pyörtyminen ja muiden nykäyksiä, jotka yleensä heiluttaa keskimäärin Noiseux. Kurkun koskaan kiertää pensas, menee suoraan 4x4, ja voit redid muotokuva ennen kuin nostat levyn päästä eroon kehon kautta suuhun valua. Pakottaminen vähän, sen pitäisi kulkea.
Jos sanoisin samoin tietysti on, koska se on (1/4) nuorentaminen Records. Kysy heiltä mp3, se on aina parempi kuin streaming.
* Aika ... Leikkaa kurkku, tarkalleen. 9/10"

Bil, Nextclues
http://www.nextclues.com/records_selected.php?idrecords=5784

slugpace

"Kurkku on taas kipeä.

Throat on melko lyhyen (noin neljä vuotta) elinaikansa kuluessa ollut ainakin ulkopuolisin silmin ahkera ja iskenyt audiosaastettaan levylle jo useamman pikkulevyn ja yhden 12-tuumaisen verran. Ensimmäisen oikean pitkäsoiton ilmestymistä on ehditty jo tovi odotella, varsinkin kun yhtyeen taso on tuntunut nousseen jokaisen julkaisun myötä.

Throatin aikaisempiin tuotoksiin pelimerkkinsä sijoittaneet tuskin pettyvät millään osa-alueella "Manholeen". Kaikki Throatille tyypilliset elementit – visva, inho, yleinen iljettävyys – ovat läsnä. Throatin kiero soundimaailma on tallella, mutta ruuvia on kuitenkin jaksettu kiristää vielä entisestään, jolloin Throat tuntuu skarpanneen jokaisella osa-alueella, olivatpa kyseessä sitten sävellykset, soundit tai yleinen fiilis. Varsinkin J. Mattilan lauluun on tullut lisää itseinhoa ja vittumaisuutta, ja vittumaisuus toimii myös kierojen mutta murjovien riffien polttoaineena. Throat innostuu jopa hassuttelemaankin yhden täysin puskista tulevan yllätyksen muodossa, mutta ketään ei naurata, ja se on tässä yhteydessä vain ja ainoastaan hyvä asia. Tämän lisäksi yhtyeen visuaalinen puoli on myös ihan omaa luokkaansa ja tukee muutenkin perin pahoinvoivaa olemusta.

En nyt voi sanoa olevani noise rockin/sludgen saralla mikään ekspertti, mutta kehtaan silti sanoa tämän olevan alansa parhaita levyjä Suomessa pieneen hetkeen. 4,5/5"

Jouni Parkku, Lammaszine
http://www.lammaszine.fi/arviot/levyarviot/throat-manhole/

slugpace

"Kammottava kuin sarjamurhaaja hyökkää kuningattaret, tahmea kuin pari pallot jumissa liian pieni shortsit, tämä levy huokuu saastainen, likainen ja epäterveellinen väkivaltaa. Tervetuloa Suomen kurkku. Tämä ensimmäinen albumi ei kierrellä polku, ikkunaluukut ovat kiinni ja ilma haisee jo. Ketjut roikkua katosta, sähkö välkkyy, melu puuskittain, ja raivoissaan paljon miehuuden voit huutaa in your face. Jos veri ei peitä liikaa katsoa, saatat nähdä julisteita PSMA, tai että tietty kohtaus Chicago, alhainen tausta. Olisit toimintansa, mutta olisi kiva tietää vähän suomalainen kulttuuri.Kvartetti jatkaa satuttaa sinua, osut veri, vielä raskaammin ilman sademäärä. Se tekee melko hyvin, ei paljon hienouksia, mutta pysäyttämätön varapuheenjohtaja. Ja pahinta on, että pidät siitä!"

MG, Positive Rage
http://www.positiverage.com/?p=4705

slugpace

"Kyynikot! Näin ovat Suomen kurkkuun. Väkivaltainen, juuret ovat lietteen metalli / noiserockiakin huolestuttavaa ja levoton. Nämä yhdeksän kappaleet ovat niin voimakkaita / kyltymätön lisää olisi ollut liikaa. Meillä on edessämme sävellyksiä hermo ja vielä enemmän laatua. Olen hyvin innoissani kuuntelu ja syytti Scandinavian vaikutteita: Fudgel Tunnel, Unsane, Joutsenet jne. ..... Kyllä, että nämä tullut joitakin pilarit biisien
kurkun. Se voisi olla hyvä lähtökohta luoda omia ääni muistuttaa alkuaikoina sukujen mainittu, vaikka et tallenna meidän kirjallisesti keskittyä
nykyhetkeen. Laulut, jotka muodostavat "split", jotka eivät edellytä analyysin yksikkö kappaleita joskus vedetään muut objektiivit, täynnä
"melu", mutta yhtä uraa ja "huono ja halpa viina". Katso elää tätä ryhmää ei jätä välinpitämättömäksi. "Manhole" on jännittävä hänen kävelyn ja on ratkaiseva merkitys historiassa bändi (perustettu vuonna 2009 ja ohjannut useita halkeamia ja Ep). Yksi asia on varma: Throat eivät välitä siitä, mitä ympärillä tapahtuu, vetämällä suoraan mitään puolitiehen. Edessämme ties kuinka monennen provokaatio, joka liikkuu ylävirtaan. Lethal."

Son of Flies webzine
http://christianmontagna.blogspot.fi/2013/07/recensione-throat-manhole-lp-2013-kaos.html


"Syvä kurkku ja suu tulessa. THROAT ole erittäin hieno vaurioitunut leuka näki kasvot tämän Drag Queen kannessa ensimmäisen levynsä. Tämä pörröinen kivi on peräisin Pohjois-Euroopassa koko ristiretken evankelioida ihmisiä Etelä. Rock rasvaa vatsa, välillä oluet LIDL ja roska Leclerc. THROAT on melua huutokauppa, jos ääni-ja riehakas rock-niin jännittynyt se muistuttaa minua vanhan ihanuutta tärähdyksiä Rock Chicago palasi mennessä.Karanteeni on surumielinen (r) osto. Olen ajatellut suhdetta maailmaan Big'n ja väkivaltaisia ​​painajaisia ​​olisi ollut syntymästä kollegansa etiketti HAWKS. Suomi on jo mukava valikoima muita sinkkuja ja split singleä luotto. Tämä on hieno melua lainkaan, mutta ei vähentänyt ei ollenkaan. Tämän vuoksi myös rakastan melua. Välillä hiukset ja hikeä ja sormi perseeseen.Viileä juoma huono tai mehua sisälmykset rikkaille, mitä loppujen lopuksi, se on silti THROAT Rock n 'Roll ja se on juuri tästä syystä se täytyy puolustaa! Toinen iso kiitos 3 Réju tämän erinomaisen albumin!"

STNT
http://stnt.org/content/throat-manhole-rejuvenation-records-2013

slugpace

"Oh the Finns. It's perhaps not a secret that Finland has done more than its fair share for underground music in the last few years in terms of both metal and harsh noise, but it's also home to some of the finest sludge and noise rock in Europe currently too. Throat are one of a growing number of bands coming from that neck of the woods bringing forth some top class 90s inspired noise rock, keeping that sound alive and adding a modern twist to it in the process. After a fine MLP and a bunch of 7″s in the last two years or so, we finally get the full length they've been hinting at. And it's a keeper.

Opener "Gas Gift" kicks things off nicely, with some Unsane style swing and gnashing guitars, setting things up nicely for the rest of the album – if you're already a fan it confirms it's business as usual, and if you're a new convert it'll grab your attention straight away.

"Asbestos" which follows is an early highlight, a lurching number that uses some clockwork drumming and ominous bassline before layers of guitar come clanging in over the top. There's a feel of subdued menace that brings the Birthday Party to mind here, and that's no idle compliment. "Katoye" continues that at a more upbeat pace.

Mood is where Throat really excel – rarely has a record carried the same feeling of someone struggling to contain the urge to lash out. There's a focus on layering guitar dischords over a steady rhythm that they have down pat by now, and it can be dazzling and disorientating at the same time. In spite of capturing a controlled chaos in how the instruments play off each other, they never lose focus on how to write a killer song. As a result, each one of these tracks is as head banging as it is head spinning.
"Soft White Walls" is a perfect example. Insistent and repetitious, a fractured mess of guitars and yelled catchphrases for its opening section, it slips into a slower and more unified section in the middle (with a dual guitar line that I swear could have come off an Autopsy record!) before picking up again. Simple idea, sure, but executed perfectly.

Highlight for me though is the penultimate "Euthanasia Coaster", where the control over the chaos slips momentarily, and we're allowed the full, migraine inducing guitar squall the rest of the album has threatened, the full feedback and scree assault coming to a climax here. It's a glorious noise. Closer "Bad Heat" seems almost like a ballad afterwards, taking a more relaxed (if no less angular) trot towards the finish line. Mind you, after the initial full band canter dies down, the foursome give us almost 20 minutes of amp hiss before the song "officially" ends.

From the subtly lurid cover art to the menacing but vague lyrics, right down to the raw, clear production – Throat have captured the 90s noise rock vibe of AmRep/Boner/Touch & Go etc perfectly. They often come across as a modern day Glazed Baby or Helmet in fact.

In spite of having their roots in music from 20 years ago however, they sound fresh here, they've developed little traits of their own in their songwriting that ensure they're no mere retro act. Along with US band Tile, this band are easily amongst the best in the style going right now, and "Manhole" confirms their superiority without question."

Jamies Grimes, The Sleeping Shaman
http://www.thesleepingshaman.com/reviews/album-reviews/t/throat-manhole-lp-dd-2013/

slugpace

Throatin blogista voi vilkaista skannausta Zero Tolerancen Suomi-noise rock artikkelista:
http://ihatethroat.blogspot.fi

slugpace

"Throat  are  a  band  from  Finland  that  plays a  mixture  of  sludge and  noise  rock  and  this  is  a  review  of  their  2013  album  "Manhole"  which  was  released  as  a  joint  effort  between  At  War  With  False  Noise,  Kaos  Kontrol.  Made  In  Kansas  and  Rejevenation  Records.

"Gift  Gas"  begins  with  heavy  guitar  riffs  and  drums  and  after  a  minute  singing  makes  its  way  into  the  song  along  with  some  aggressive  shouts  and  a  minute  later  a  distorted  guitar  solos  makes  its  presence  known  for  a  few  seconds  before  the  song  end.

"Asbestos"  starts off  with  some  powerful  bass  playing  and  drums  which  leads  to  some noise  rock  style  guitar  riffs  setting  up  the  mood   for  some  vocals  and  after  awhile  you  can  hear  some  amplifier  distortion  in  the  background  which  leads  to  some  melodic  sounding  guitar  leads  that  make  their  way  in  on  at  least  2  different  times  before  returning  to  the  rhythms.

"Katoye"  begins  with  some  distorted  guitar  riffs  which  leads  to some  drums  and  some  fast  playing  before  slowing  down  and  adding  in  some  vocals  and  growls  before  reverting  back  to  the  fast  parts  and  after  awhile  you  can  a  brief  use  of  guitar  solos  make  their  presence  known  as  well  as adding  in  some  powerful  bass  playing  and  switching  back  and  forth  between  fast  and  slow  parts.

"Holey"  starts  off with  some  doom  metal  style  guitar  riffing  before  the  drums  kick  in  and  the  music  starts  mixing  in  more  noise  rock  elements  and  after  a  couple  of  minutes  distorted  melodies,  vocals  and  bass  guitars  make  their  presence  known  which  sets  up  the  mood  for  brief  guitar  leads  and  aggressive  shouts.

"Soft  White  Walls"  starts  off  with  heavy  guitar  riffs  and  drums  along  with  some  strong  bass  guitars  shortly  after  that  setting  up  the  mood  for  the  vocals  which  also  utilize  some  screams  and  shouts,  as  the  song moves  on  guitar  solos  start  kicking  in  before  going  back  to  rhythms.

"New  Pest" begins  with  some  drums  which  leads  to  some  heavy  guitar  riffs  setting  the  mood  for  some vocals  and  as  time moves by  the  music  starts  getting  alot  more  daker  and  aggressive  sounding  along  with  some  laughs.

"Perfect  Teeth"  begins  with  some guitar riffs  and  drums  which  lead  to  some  aggressive  sounding  vocals  kicking  in  along  with  some  80's  style  noise  rock  guitar  riffing  which  also  mix  in  some  melodic  parts  while  remaining  heavy  at  the  same  time  and as the  song  moves  on  the  music  gets  alot  more  diverse  with some  distorted  parts  and  bass.

"Euthanasia  Coaster"  begins  with  some  old  music  samples  before  getting  heavier  with  some guitars  and  drums  setting  up  the  mood  for  some  vocals  to  kick  in  along  with  some  powerful  bass  and  distorted  riffing  and  the  song  closes  with  some  reverb  noise.

"Bad  Heat"  starts  off  with  some  guitar  riffs  along  with  an  atmospheric  background as  well  as  some  drums  and  after  awhile  vocals  start  kicking  in  and  utilizing  some  melodic  and  aggressive  elements  and    after  awhile  the  guitars  start  bringing  some  noise  rock  style  melodies  and  leads  before  going  into  somewhat  of  a  silent  direction  and  staying t here for  15  minutes before  closing   the  album  with  heavy  noise  distortion.

Song  lyrics  cover  everyday  themes,  while  the  production  has  a  very  strong, powerful,  heavy  and  professional  sound  where  you  can  hear  all  of  the  musical  instruments  that  are  present  on  the  album.

In  my  opinion  Throat  are  a  very  great  sounding  hybrid  of  noise  rock  and  sludge  and  if  you  are  a  fan  of  this  musical  genre,  you  should  check  out  this  band,  RECOMMENDED  TRACKS  INCLUDE  "Gift  Gas"  "Holey"  "Perfect  Teeth"  and  "Euthanasia  Coaster".  RECOMMENDED  BUY."

ExtremeUndergroundMusicZine
http://undergroundmusickzine.blogspot.fi/2013/08/throatmanholeat-war-with-false.html

slugpace

"I listen to a lot of musical genres, but the majority of my music involves loud guitars in some sort of way. Give me loud and heavy guitars and plenty of riffs and I'm a happy little bunny. Every now and then I need a break from the heavy stuff though, like all the sludge, doom and metal and I dive into some proper noise-rock. Luckily we have been blessed with some amazing noise-rock releases this year so far already, with top quality releases from Drunk Dad, Sofy Major, Tyranny Is Tyranny, Dethscalator, Hebosagil, Årabrot, Die! Die! Die! and Ice, Sea, Dead People to name just a few of them.
We can now add Throat to this list as well, who might just have released on of the best noise-rock releases of 2013. When I first listened to their new offering "Manhole", I was in love from the very first seconds of opening track 'Gift Gas'. The dissonant sounding guitars, the broken mathy rhythms, the energy of it all and mostly the intensity of the singers A. Juhakoski and J. Mattila (both also on guitars and it isn't really clear who sings what) is absolutely stunning. These vocals threw me right back to The Jesus Lizard as at times it feels like David Yow himself stepped in the studio to throw some of his vocals on this record. After that first listen I just couldn't put "Manhole" away and for the rest of that day I listened to nothing else.
I am not going to pick out any individual songs as all 9 of them are all amazing and the whole album only lasts just over 30 minutes or so (the last track 'Bad Heat' is on paper 22:12 long, but from 4:40 onwards it is a long stretch of nothing followed by a brief minute of feedback towards the end). Just listen to it. If you have a soft spot for dissonance, noise, feedback, distorted guitars, loads of energy, great passionate singing and top quality songs, then Throat is just the right thing for you.
Throat can be added to the list of great noise-rock bands coming out of Finland, including Hebosagil, Baxter Stockman, and probably also to a certain extent Viisikko and Dark Buddha Rising. And there are probably a lot more bands I have never heard of that can be added to this list. It can only be concluded that there's something good happening in Finland these days. Keep them coming my Finnish friends!"

Sander van den Driesche, Echoes and Dust
http://echoesanddust.com/2013/09/throat-manhole/

slugpace

"With a scattering of heavy-hitting EPs and splits beneath their sweaty belts it's about bloody time these Finnish sluggers dropped a full-length on our heads, and it fits impeccably alongside the recent efforts from countrymen Baxter Stockman and Hebosagil. Looser, more spacious and more dynamic than immediate predecessor "Licked Inch Fur" there's a sense that things are also somehow more determined, the band's unpleasant noise-rock advances as slurred and dangerous as ever before but even more seismic while the immense, crunching riffs are flecked with flailing, garrotte-like melodies. Clanging their way around tunes that's make Helmet, Tad and Hammerhead shiver with delight won't win them many friends, but that's not necessarily what it's all about: music like these is geared precisely towards the kind 'pals' who'll make repeated nuisance phone calls or turn up unannounced at 4am with something heavy and limp wrapped in a rug in the boot of their car."

Alex Deller, Rock-A-Rolla (#54, Aug/Sep 2013)

slugpace

"Kun olen laskenut tuhat vuotta se on vähän varsinaisia ​​albumi, mutta olen lähes varma, että olet niin sutyerákok, et haista vittu. Mutta Good Times on runsaasti todisteita siitä, että tämä on ainoa suomalainen kurkun nielee ja imee mutaa ja verta, mätä, ja jatkuvasti torjui.
Sittemmin ilmaiset julkaisut ja voidaan irrottaa pienempiä universumin, joten etukäteen.
Manhole oli ensimmäinen kokopitkä albumi, ja taso gányadék kusipää kusipää ihme, että elimistö ei kestä alasti terä leikkaa vitun vuoden arviointi lista. Soinen, inhottava, perverssi, kuivatut ikenet surun takaisin haisevaa melu-rock seinien purkaminen, tinkimätön ja ​​pelätty AmRep tavalla. Bite tyhmä kytke se päätä ja pähkinöitä, niin hyvä."

I Wanna Rock You, Baby...
http://csakbennhajogerendazatto.blog.hu/

slugpace

"I was introduced to Finnish noise-rock quartet, Throat, thanks to the sadly defunct Aversion Online website. A few samples of their cutely titled Pee 7" were all it took to tell me that these torch brandishing, audio arsonists were a band to watch. 4 record labels from 4 different countries have come together to put out the band's debut LP, Manhole, which should illustrate the international appeal of the unit. If names and descriptors such as abrasive, insane, blown-out, sludge, Albini, Am-Rep, Wantage, and Super Fi Records resonate with you, there will be a lot of highlights for your ears to discover across Manhole's 9 directly incisive cuts.

While the term "noise-rock" often chases sensitive constitutions over the tip of Mt. Everest, it should be noted that Throat displays frequent musicality and groove amongst the fragmented shrapnel of high-end, twin guitars, roving bass lines, and caustic, punk-leaned percussion. "Gift Gas" sets off the record with twang-y, kinetic riffs welded to an underlying 2nd guitar noise-melody while the syncopated snares and cymbals often insert tricky rolls into the bassist's warm bed of punk-rock vitriol. The vocals are shouted, spoken and screamed but with a certain amount of decipherability and a lot of passion removing their performance from the pantheon of faceless screechers in the extreme underground. They aren't afraid to slip in some winding, expressive leads into the guitar work as well, which instantly reminds me of the caustic transcendentalism of Chris Spencer and Steve Austin, respectively.

While their songs come off as original in their own right, they bend plenty of "classic" rules from the noise-rock textbook to their advantage; the clean, limber low-end and carefully measured beats of "Asbestos'" introduction build a hypnotic repetition that turns into a white wash of abusive, rhythmic grinding and waste n' paste noise/sludge riffing set to a doom tempo that's smattered with feedback driven, stoned-out, hardcore grooves. Keep a close watch on the backing guitar, as it appears to be soloing in an almost 70s rock style beneath the fetid lead squelch. The band rams all of their Pythagorean guitar licks and rhythmic trigonometry into a decidedly old school punk template as interpreted by Hammerhead and early Today is the Day on the breakneck "Katoye," a definite contender for one of the nastiest and well, noisiest noise-rock tracks I've heard in a long ass time; distinctive for its twin vocal attack and the dueling guitars' parkway pile-up of traditional Am-Rep riffs, crusty speed thrills, sparsely chorded drones, and sheer, kill everything within eyesight fury. There's also a peak, climactic moment where the drumming careens into a never-ending snare fill while the bass suffocates the ascending 6-string screams with a smooth tone and maximum density. These guys know exactly how to pull this shit off; tonally, the band's sound is the perfect balance of fluid, economical rhythm playing/production with nasty high-range spunk finding its path down to a mid-range wallop.

Throat falls into a sinkhole of bad mood blues on the riff-centric, compost heap rock of "Holey" which shows why they are the kind of lunatics that can survive on a split pairing with unholy hate-mongers and fellow countrymen Fleshpress. Forget the bells and whistles...just sit back and let them hurdle bastardized booze grooves like an Olympic runner let loose on an obstacle course spiced up with landmines. Feral lead guitar is strewn behind every corner, the intoxicating debris' stench a practical welcome home for anyone that cottoned to that last pair of Unsane masterpieces. Jarring stop/start timings permeate the hazy hard rock catchiness of "Soft White Walls" which sounds like Akimbo's best stuff at double the wattage. A lingering, doom blasted low-end trauma and steadfast, tom drum anchoring halts the pacing to a sludgy crawl, lending the guitars an appropriate space to paint haggard, heavily weathered metal harmonies atop the bottom dragging brutality.

I could go on and on with this review, but I'll let you discover the other tracks and their many merits on your own. It's a great fucking record with wasted notes few and far between. The only misstep I can point out is the 15+ minutes of tacked on static noise added to the end of the otherwise awesome closer, "Bad Heat." Thankfully, it appears long after the good stuff is over and is easily skipped on my promo copy. Those that purchase the vinyl copy are dealing with a whole 'nother can of worms. Yet, it's a small blemish to Manhole's undeniable impact on the listener as a whole. Noise-rock's not dead, Throat is proof positive that there are still newer bands doing this assault n' battery artform proper justice! I'll turn into a sticker here and make it easy; for fans of Unsane, Today is the Day, Hammerhead, Cherubs, Players' Club, The Cows, The Pope, Craw, The Jesus Lizard, Big Black, 16, and Tractor."

Jay Snyder, Hellride Music
http://www.hellridemusicforums.com/forum/showthread.php?threadid=26851